הרב מנחם לרנר, שליח בשכונת האירוס ראשל"צ, מחבר הספר משיח זה ריאלי
30 שנה.
איך שלא נהפוך את זה לכל אחד ואחת מאנ"ש המספר הזה יהדהד בראש בימים אלו, כל אחד עם מחשבותיו שלו. 30 שנה כאלה חלפו עלינו שלא בבחירתנו ובכמה וכמה עניינים שלא על פי רצוננו, כי רצוננו לראות את מלכנו.
ברשותכם אחלוק עמכם בהתוועדות חסידית כמה מחשבות..
לפני כ300 שנה גילה הבעל שם טוב את המושג השגחה פרטית. צמד המילים הללו כמושג תורני היו כבר קיימים לפני הבעל שם טוב, גדולי ישראל דנו במשמעות התורנית של המושג, האם ההשגחה פרטית היא רק על הצדיקים, או על כל עם ישראל, או כל בני האדם בכלל, וחידוש הבעל שם טוב הוא שגם על דומם יש השגחה פרטית.
אבל החידוש העיקרי של הבעל שם טוב, לא היה רק בהיבט התורני, אלא בעיקר בתפיסה ובהשקפה. הבעש"ט הפך את מושג ההשגחה פרטית לדרך חיים.
כיום המושג השגחה פרטית הוא לא רק מושג תורני אלא מציאות חיים, פגשת מישהו באוטובוס אתה אומר 'בהשגחה פרטית' פגשתי היום חבר .. משהו הסתדר /חלילה לא הסתדר לך, אתה אומר בטבעיות אה.. נו זה בהשגחה פרטית, אלו הם צמד מילים המקפלות בתוכם, אמונה מוצקה של 'אין מלבדו'.
אדמו"ר הזקן הרחיב את ההבנה של המושג עם ביאורי עומק ורוחב על פני שנים עשר פרקי שער היחוד והאמונה, ההסבר המפורט כיצד כל רגע ה' מהווה את העולם, ההסבר העמוק למילים הידועות 'אין עוד מלבדו' ועוד.
צמד המילים השגחה פרטית' הכניס לחיינו, שמחה שלוות נפש ובעיקר ביטחון מוחשי בה'. כפי שאמר הרבי הריי"צ שהבעל עסק רואה יותר את ה' מאשר הבחור שיושב ולומד בישיבה, הבחור לומד על ה' והבעל עסק פוגש את ה' בכל מיני ניסים קטנים וגדולים שלפתע 'מסתדרים לו הדברים' בטרדות הפרנסה.
כך הפך לו הרעיון העמוק 'השגחה פרטית' מדיון תורני פילוסופי לדרך חיים מוחשית.
עד לפני 30 שנה המושג משיח היה משאלה, אמונה, תקווה,
במשך ה30 שנה הללו משיח והגאולה הפכו למציאות חיים.
כיום אנשים מקשרים באופן טבעי דברים רבים מהמציאות המקיפה אותנו למשיח, במיוחד זה קורה בשנה האחרונה אחרי ה7.10
בבית חב"ד שלי פגשתי מכר וותיק בחודש שלאחר ה7.10 פניתי אליו בשאלה סתמית, דני מה שלומך מה אתה אומר על המצב, הוא עונה לי בטבעיות נראה לי שזה תהליך של הגאולה וביאת המשיח.
היהודי הזה, לא שומר תורה ומצוות ביום יום..לעת עתה, אבל זו היתה התובנה שלו על המצב, זה הגיע לגמרי ממנו בצורה טבעית ופשוטה.
בשיחות הרבי במשך שנות משפט הספרים, חזר הרבי כמה וכמה פעמים בתוקף הכי גדול על המשפט 'הרבי נהיה יותר חי ויותר רענן". מה היתה אז ההבנה והפרשנות המדוייקת של החסידים לדברים הללו אני לא יודע.
אבל הרבי קבע שזה מתרחש 'הרבי נהיה יותר חי ויותר רענן'.
כיום אנחנו רואים שככל שחלף הזמן מהכזרת בשורת הגאולה של הרבי, הבשורה נעשית יותר מוחשית יותר רעננה יותר חיה, משיח הפך ממושג תורני למציאות חיים ממשאלה ותקווה לתחושה שאנחנו כבר חיים בתקופת דור הגאולה.
אם בתשנ"א – תשנ"ב התחושה הזאת אפפה רק את הבחורים שששמעו את שיחות הרבי ב770, את החסידים שקמו באמצע הלילה לשידור, החסידים שלמדו בשבת את הליקוט השבועי הטרי וקראו את עלון 'חדשות מבית חיינו' זו היתה הקבוצה בעולם שהתחילה להרגיש ולחוש שאנחנו בתקופת הגאולה.
הרי שהיום התחושה הזאת היא נחלתם של רבים רבים שאינם חסידי חב"ד וגם אפילו שאינם שומרים מצוות לעת עתה.
'ימות המשיח בהם אנו נמצאים' אמר הרבי בי"ט כסלו תשנ"ב, אז היתה זאת הכרזה והודעה, הרבי בישר לנו שנדע באיזו תקופה אנו חיים, כיום זאת תחושה כן אנחנו בימות המשיח. בשורת הגאולה הופכת ל 'יותר חיה ויותר רעננה'.
בשיחת תולדות תשנ"ב הרבי מציין שאוויר של משיח זה יותר נעלה מאורו משיח. האור של משיח זה כמו לראות את זריחת השמש, אתה קם בבוקר ורואה את הזריחה, הנה השמש זרחה לה. כך משיח פועל בעולם כפי שהצביע הרבי על כמה וכמה תהליכים שמתרחשים בעולם ואמר שאלו הם פעולתיו של משיח. אנחנו רואים שהוא פועל אבל יכולה להיות חסרה התחושה.
אבל האוויר של משיח זה יותר נעלה. האווירה של משיח זוהי התחושה, כמו שעות אחר הצהריים, השמש כבר מחממת והילדים אומרים אבא ואמא אנחנו מרגישים שיש מזג אוויר יפה בואו נצא קצת לפיקניק בחוץ.
אנחנו כבר מרגישים וחשים את האוויר של משיח. כן ! הגענו לשלב הזה.
ויהי בשלושים שנה
העולם מרגיש כבר את הגאולה
משיח זה ריאלי
באדיבות מגזין בית משיח