-
ויהי בשלושים שנה זועקות הכותרות של המושבים והסדנאות בכינוס השלוחים תשפ"ב. 30 שנה להכרזה ששינתה את פני השליחות בשיחת כינוס השלוחים – חיי שרה תשנ"ב "העבודה היחידה שנותרה קבלת פני משיח צדקנו", כך פסק הרבי לפני 30 (!) שנה בדיוק • השליח הרב מנחם מענדל לרנר ברשמים מכינוס השלוחים העולמי • לטור המלא
צילום ארכיון: חיים טויטומנחם|כ״ט במרחשוון ה׳תשפ״בהרב מנחם לרנר – שליח הרבי בשכונת האירוס ראשל"צ ויוצר הקורס הדיגיטלי משיח זה ריאלי
ויהי בשלושים שנה זועקות הכותרות של המושבים והסדנאות בכינוס השלוחים תשפ"ב.
30 שנה להכרזה ששינתה את פני השליחות בשיחת כינוס השלוחים – חיי שרה תשנ"ב "העבודה היחידה שנותרה קבלת פני משיח צדקנו", כך פסק הרבי לפני 30 (!) שנה בדיוק.
אז על מה מתוועדים השלוחים השנה בספסלי 770 לאחר 30 שנה שכותרת הכינוס לא משתנית וממשיכים עם הרגל על אותה דוושת גז בלי להרפות.
מה מיוחד כל כך במספר 30 חוץ מזה שהנה הגענו למספר עגול.
יש משמעות רלוונטית מאוד למספר 30.
התוועדות י"ב תמוז תשי"ז היה זה 30 שנה מחג הגאולה תרפ"ז, הרבי פתח את ההתוועדות עם הציטוט מפתיחת הנבואה של הנביא יחזקאל
ויהי בשלושים שנה והמשך הפסוק – ברביעי בחמשה לחודש הנני עומד על נהר כבר ואראה מראות אלוקים.
יחזקאל הנביא פותח את אחת הנבואות הכי מפורסמות הנקראת 'מעשה מרכבה' סודות האלוקות שעליהם כותב הרמב"ם שאפשר לדרוש אותם רק לצנועים.
וזה הפתיח לגילוי סודות המרכבה "ויהי בשלושים שנה" חלפו 30 שנה והנה יחזקאל הנביא מגלה את סודות המרכבה.
מה חשוב בציון ה30 שנה הללו ? סתם ציון דרך להיסטריונים ודורשי רשומות?
באותה שיחה של יב תמוז תשי"ז הרבי הסביר את המשמעות.
הצמח צדק מבאר ש30 שנה זה כולל את כל סוגי השינויים שחולפים על העולם במשך 30 שנה
ובלשון החסידות.
10 אורות פנימים
10 כלים
10 מקיף
במילים פשוטות, כשרוצים לשנות משהו או מישהו אנחנו יודעים שזה לא זבנג וגמרנו, כשאדם משנה איזו תפיסה בחיים ולא משנה באיזה תחום זה יהיה, זה מגיע בשילוב של שלושה דברים יחד.
1. תוכן שמשכנע אותו בצדקת הדרך, ברעיון, הוא צריך להתחבר לזה בנפש, להסכים, להשתכנע, גם אדם שהוא לא איש משכיל בטבעו וגם ילד קטן רוצה להבין. בלקסיקון החסידי זה נקרא 'אור'.
2. דרך פעולה, גם אחרי שמבינים זה לא מספיק, צריך לדעת איך לבצע את זה, הדרכה מקצועית, טיפ מעשי.
לדוגמה, הרבי הריי"צ מביא שהבעל שם טוב הראה מהי הדרך לעבוד את ה', אבל אדמו"ר הזקן בא והראה איך עושים את זה, מה הם הכלי עבודה, – בלשון החסידות זה נקרא 'כלים'.
3. האדם צריך להיות באווירה שתומכת בשינוי שהוא רוצה לעשות, לא בכדי השולחן ערוך פותח 'ואל יבוש מפני המלעיגים', כי יכול להיות שעברת בהצלחה את שני השלבים הראשונים, אתה מחובר לתוכן, יודע מה לעשות, אבל זה לא 'אין'.. זה לא מקובל בחברה שאתה נמצא בה, אומר השולחן ערוך 'אל יבוש', גם אם אין לך אווירה שתומכת תהיה פטריוט, אל תביט לצדדים תהיה חדור מטרה.
אבל, זה לא המצב האופטימלי, שמעתי פעם שיחה שהרבי מצטט את הרמב"ם ממורה נבוכים שאומר 'האדם הוא מדיני', בשפה פשוטה, האדם הוא מטבעו טיפוס חברתי, ולכן אומר הרמב"ם אל תלך עם ראש בקיר, מלכתחילה תגור בסביבה תומכת שתעזור לך לחיות כפי הראוי כפי שה' רוצה,
טוב, נו, זה היה לפני עידן השליחות, השליחות היא בכח של הרבי,
אבל באופן כללי אדם צריך תמיכה חברתית, וזה נקרא בלשון החסידות 'מקיף'.
אז כמו בשינוי אישי, כך גם בשביל לשנות את התודעה של העולם שיהיו מוכנים לקבלת פני משיח צדקנו,
צריך את שלושת המרכיבים האלו,
אורות – תוכן והבנה שמשנה את התודעה
כלים – ללמוד איך להתבונן על התקופה הזאת
והמקיף – להכנס לאווירה של ימות המשיח
ועל זה אנחנו אומרים היום
ויהי בשלושים שנה.
המהפכה שהרבי התחיל לפני 30 שנה שאת היעד שלה סימן הרבי בשיחת כ"ח ניסן, אורות דתוהו בכלים דתיקון.
30 שנה זה הזמן שבו ה'אורות' ה'כלים' ו'המקיף' מגיעים לשלימות
האורות דתוהו נכנסו לכלים דתיקון
היום, תשפ"ב, שלושים שנה אחרי שמהדהד באזנינו 'אורות דתוהו בכלים דתקון'
זהו פרק זמן שהרבי אומר שבו נפעלים כל שלושת העניינים אורות, כלים, ומקיף – בשלימות.
במשך ה30 שנה האלו, חסידים פעלו בכל התחומים,
מאות אלפים של עלוני תוכן מסוגים שונים,
רבבות פעולות , שהתוו דרך פעולה וכלים לקבלת פני משיח,
אין ספור כינוסים שהכניסו את העולם כולו לאווירה של ימות המשיח. במקיף הקרוב ובמקיף הרחוק.
היום העולם מוכן לגאולה, לא רק במובן שהוא מוכן שיבואו ויגידו לו את המסר, זה היה כבר לפני 30 שנה ככה הרבי העיד.
היום העולם הוכן לגאולה , הוכן בלשון עבר,
לא רק בכח אלא בפועל.
30 שנה שהכניסו את האורות דתוהו בתוך הכלים דתיקון
היום לדבר בלהט על משיח זה לא רק נחלת ליובאוויטש, כל החוגים מדברים ועוסקים בזה,
לפני 30 זה לא היה כך, כשחבדניק היה מדבר על משיח היו פולטים אמירה צינית או בדיחה כתגובה,
אבל היום, בבני ברק עושים בערב פסח מנוי לקרבן פסח, כי משיח מגיע אז שלא יהיו תקועים ללא קרבן, כל הזכויות והקרדיט שלהם זה לא הועתק מחב"ד..
מצויין, משיח זה כבר לא משהו מופשט, משיח זה ריאלי ולא רק בליובאוויטש אלא אצל כולם.
זהו – "ויהי בשלושים שנה".
תגיות: הרב מנחם מענדל לרנר, כינוס השלוחים העולמי
כתבות נוספות שיעניינו אותך: