הרב מנחם מענדל הראל, רב שכונת הדרום בצפת ומרבני מכון הלכה חב"ד
בתחילת תורה אור של השבוע (פ' תשא), אומר רבינו הזקן "הנה בענין העלמות כן דרך השם לבני ישראל – עם קרובו, כשמתעורר למעלה בחינת שמאל דוחה מחמת מעשה התחתונים, ויהי להם למושיע וגורם שאדרבה על-ידי-זה, יהיה להם נשיאת ראש".
במילים פשוטות, מצב שנראה כשמאל, הוא דרך להביא להתרוממות מיוחדת "נשיאת ראש" אצל כלל ישראל.
המצב שנוצר ובפרט עם כל ההשלכות שסביבו, מתקבלות אצל בני האדם כ'שמאל דוחה', מהי הנשיאת ראש שיכולה להיות על ידי זה ובפרט לבני ישראל עם קרובו?!
ההרגשה הכללית הקיימת בקרב הציבור, מזכירה ביותר את התחושה וההרגשה ערב מלחמת המפרץ, אז הביא הרבי את דברי הילקוט שישראל אומרים להיכן נבוא ונלך להיכן נבוא ונלך, והקב"ה אומר להם לישראל, בני אל תתייראו של מה שעשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם, הגיע זמן גאולתכם".
ובדרך זו שהרבי מוביל אותנו, ברור שיש כאן עניין של גאולה, ובאופן גלוי בתהליך שעוברי כעת כל העולם ובפרט בני ישראל.
בעולם היתה קיימת תפיסה מחשבתית שמשיח צדקנו יבוא ביום אחד ואז באותו הרגע ישתנה העולם למצב של גאולה, תנועה כזו נקראת 'שבירה' של הנהגת העולם והיא היתה נכונה ביציאת מצרים כמבואר בתניא, אבל בגאולה שענייני הגאולה צריכים לבוא מצד העולם ולחדור בענייני העולם שהם יסכימו ויכריזו שהם חלק בתהליך ועניין הגאולה, נראה שגם המצב במתרחש כעת הוא חלק ממשי בתהליך זה.
בהשגחה פרטית, בשבת זו אנו קוראים את פרשת טהרה – פרשת פרה', טהרת כלל ישראל כהכנה לחג הפסח,
נצייר לעצמנו, במצב הרגיל בעולם ובפרט בעדן המגדריות הצובר תאוצה בארצנו, היה אדם אומר לחברו – אני כעת שומר טהרה כהכנה לרגל ולכן אינני יכול ללחוץ לך יד, לאכול אצלך, ולחילופין, אוטובוס טהורים שנוסע לירושלים לבית המקדש, או כזה המיועד לטבול יום וכו', אולם שמחות שמוחלק לשניים לאלו שאוכלים בטהרה ולאלו שלא מקפידים על כך, היה יכול לקום מצד העולם קול זעקה היתכן?! אפליה מגדרית על רקע דתי…
והנה בא העולם ותובע שכל אדם ישמור על עצמו כדי לשמור על בריאותו בריאות הסביבה, וכך צריכה להיות ההנהגה הנורמלית שכל אחד מבין שהיא נכונה מצד בריאותו, וכל אדם מבין שכעת משפח שנמצא ב'בידוד' לא מגיעים אליה, כך גם משפחה שתרצה לשמור על טהרתה בבידוד – הופך לדבר מובן מצד טבע העולם.
כלומר, הקב"ה מוביל כאן תהליך שהעולם מבין שיכול להיות 'בידוד' מתוך הבנה שזהו הדבר הנכון, המועיל והטוב לאדם עצמו ולסביבה כולה.
זה מוביל להתחלת ההבנה המעשית של קיום היעוד (כמובא מביאור הרבי הצמח צדק) של "איכה ישבה בדד "למעליותא" בבחינת "הן עם לבדד ישכון".
באופן נוסף, אם עד עתה היא האדם רגיל לחשוב, שבשביל לבטא את אהבתו לזולתו חייב לחבקו ולתת לו משהו גשמי ואילולי זאת, סימן הדבר שאינו אוהבו – הרי שכעת מתגלה שאהבת האדם לזולתו צריכה להיות אהבה פנימית שאינה תלויה בדבר גשמי דווקא, מצד הקשר העצמי הנשמתי שישנו לאחד עם רעהו, קיום מאמר הקדמונים המובא בחסידות "יפה פרישות בין הבריות", להתהלך בין הבריות ויחד עם זה להיות מופרש ובודד למעליותא.
אם עד היום היה מחשבה שענני שמיא יהיו רק במטוסים, כעת מתברר שהפתרון האמיתי הוא "ארו עם ענני שמיא" כפשוטו ממש ובקרוב ממש מתוך בריאות איתנה של כלל ישראל שיזכו בע"ה לקבל את פני הרבי משיח צדקנו.
• כמובן שיחד עם זה צריך להיות ציות מלא להוראות משרד הבריאות לטבת הכלל והפרט.