מאת הרב שבתי ויינטראוב, מחבר הספר 'בסוד שיח', קשרי הרבי עם גדולי ישראל
היום כ"ח שבט מציינים 42 שנים לפטירת האדמו"ר רבי מרדכי מזועיהל זצ"ל נכדו של פועל הישועות רבי שלמה מזועיהל.
כידוע היה קשר הדוק בין בית זועיהל לליובטאוויטש וכבר התבטא רבי שלמה מזועיהל כאשר יצא כ"ק אדמו"ר הריי"צ בהכרזת הקודש "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה" שסוד המשיח נמצא אצל כ"ק הרבי הריי"צ נ"ע.
כעת נחשף המכתב המלא ששלח נכדו הגה"צ רבי מרדכי מזועיהל בעל ה"יקרא דמלכא" לכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו בשנת תשל"ז בו הוא מצטט מספרי הזוהר והתיקונים אודות שנת תשל"ח שהיא שנת קץ הגאולה, וגם כאן כסבו הקדוש מבקש רבי מרדכי מזועיהל מהרבי נשיא דורנו לעורר את לב הקהל לקבלת פני משיח.
בסוף המכתב מתנצל כ"ק האדמו"ר רבי מרדכי מזויעהל שפנה אל הרבי בעניין חשוב זה אך מסביר "והנה, אני כשלעצמי, מה אני אשר אומר לבני ישראל עורו והתעוררו נא, כקול קורא במדבר, ובאשר בטוח שכ"ק מבין לאישורו את האמור לעיל, וכבר פעל רבות לעורר לב הקהל להכנת פני מלכא משיחא, ומה גם דאיהו בנציבין ומצודתו פרוסה בארצות תבל וכוחו עמו להלהיב לב שומעי לקחו לפעולות הנדרשות בתפלה תשובה ומעשים טובים, הנני בזה כמציע שיטול את עבודה חיונית זו לידו, ולה' התשועה".
הרבי הוא הכתובת לכל ענייני הגאולה
השליח להביא את המכתב של הרבי כמענה למכתבו של האדמו"ר מזועיהל היה הגה"ח הרב הרב חנניה-יוסף אייזנבאך בעל ה"מחנה יוסף". ומספר הרב אייזנבך: כאשר נכנסתי הלה להביא את מכתבו של הרבי, נעמד האדמו"ר מזוויעל על מקומו עד שסיים לקרוא מכתבו הקדוש של הרבי כמענה למכתבו. ובאותה הזדמנות סיפר לי האדמו"ר מזועיהל ששלח מכתב לרבי בקשר לסוד הגאולה היות ו"הרבי הוא הכתובת לכל ענייני הגאולה".
כעת אנו חושפים את צילום המכתב והפענוח המלא של האדמו"ר רבי מרדכי מזועיהל לרבי
ב"ה, פעיה"ק ירושלים ת"ו
זאת חנוכה ה'תשל"ז
למעלת כבוד קדושת רועה ישראל, נזרו והדרו הגה"צ ר' מנחם מנדל שניאורסאהן שליט"א
האדמו"ר מליובאוויטש
ברוקלין נ.י.
שלמא רבא יסגא לכון
הנה הואלתי בזה לבוא לפני כ"ק בדבריי הבאים, כאשר התעוררתי בעברי בין בתרי תקוני הזהר אשר שפתיו ברור מללו כי שנת גאולי באה, וצריכים לזה להכנה דרבה והתעוררות גדולה למען יהיו קהלות יעקב שבכל תפוצות ישראל מוכנים לקבל את האור הגדול והגנוז להם.
ולפי עניות דעתי טמון סוד הגאולה העתידה בדברי התיקונים ועוד המובאים להלן
בזוה"ק בראשית דף קי"ט, וזכרתי את בריתי יעקוב, כד אינון גו גלותא ההוא זמנא דיתפקדון יתפקדון ברזא דוא"ו (לפי עניות דעתי שנה הבאה זאת היא, "תשלח" מתחלק לוא"ו) יתגלי מלכא משיחא בארעא.
ובדף קי"ח אמר לון רבי שמעון לית רעותא דקב"ה כדא דיתגלי כל כך לעלמא וכד יהא קריב ליומי משיחא אפילו רביי דעלמא זמינין לאשכחא טמירין דחכמתא ולמנדע ביה קיצין וחושבנין ובההוא זמנא אתגליא לכלא,
ובדף קי"ז וא"ו יוקים לה"א, ושם ע"ב א"ל ת"ח דאפילו כד אתפקדא שרה מהאי דרגא לא פקיד לה אלא ברזא דוא"ו דכתיב וה' פקד את שרה,
ובזוה"ק שמות דף ח' ע"ב ההוא ק"ן צפור במלכא משיחא דאתגניז בי'
ובדף ט' לא תקח האם על הבנים וכו' דאינון רביין וינוקין יהכין תוקפא למלכא משיחא (הרמז אחרי "תשלח" את האם ואת הבנים תקח לך) אקים את סוכת דוד הנופלת בההוא יומא מלכא משיחא שארי ויכנוש גלותא, ובעמוד ב' עד דיתאר וא"ו (וזכרתי את בריתי יעקוב, מלא בוא"ו אמאי) ובתיקונים עשרין ותרין ובה רכיב וא"ו למפרק לישראל
"והנה, אני כשלעצמי, מה אני אשר אומר לבני ישראל עורו והתעוררו נא, כקול קורא במדבר, ובאשר בטוח שכ"ק מבין לאישורו את האמור לעיל, וכבר פעל רבות לעורר לב הקהל להכנת פני מלכא משיחא, ומה גם דאיהו בנציבין ומצודתו פרוסה בארצות תבל וכוחו עמו להלהיב לב שומעי לקחו לפעולות הנדרשות בתפלה תשובה ומעשים טובים, הנני בזה כמציע שיטול את עבודה חיונית זו לידו, ולה' התשועה.
"וכאשר חסדי ה' זכינו, שכותל המערבי, שמעולם לא זזה שכינה ממנו, נמצא ברשותנו לשפוך שיח לפניו, מהראוי לסדר משמרות במקום קדוש זה, לתפלה ולצדקה, והשי"ת ישמע שועתינו וישלח לנו את משיחו הולך תמים בעגלא".
"יכול להיות שאיני כדאי לבוא אל הקודש לבלבל הרבי שליט"א מענינים כאלו והי' לי להמנעות ויכול להיות שדברי שהבאתי אינם מראים כלום ואולי יש רמזים יותר מוכרחים ממקומות אחרים".
יסלח לי כ"ק שליט"א ואחכה לתשובה שלימה בתוך כל השבים.
מרדכי בן פייגא דבורה.
פעמיים זכיתי להסתופף בצל קודשו.
(צילום המכתב מתוך הספר 'תפארת יעקב', תודתנו נתונה לרב מרדכי מנשה לאופר, שפענח את המכתב).
הרבי: זו דרכה של תורה
כשביקר פעם אחת האדמו"ר רבי מרדכי מזויעהל ביחידות אצלך הרבי נסובה השיחה בדברי תורה. וכשיצא מהיכל הקודש של הרבי הרגיש רבי מרדכי מזויעהל שלא בנוח שנכנס לתוך דברי הרבי, ושלח את בנו הרה"צ ר' יוסף להתנצל על כך בפני הרבי. תשובתו של הרבי הייתה שזו דרכה של תורה.