-
קול דודי דופק בפעם ה-26: צריכים לפרסם לכל אנשי הדור את נביא דורנו ונבואתו העיקרית "הנה זה משיח בא" • המכתב המזעזע מימי הבראשית לנשיאות הרבי – הוא ההקדמה היעילה ביותר לביצוע ההוראה • ועכשיו ברצינות, מי מוכן להתמסר בגופו, בממונו ובנשמתו? • טורו השבועי של משיח פרידמן, באדיבות 'בית משיח' • לקריאה
חב"ד אינפו|ג׳ באלול ה׳תשע״זמשיח פרידמן, בית משיח
1.
זה קרה ממש בסביבות ימים אלו, סוף אב ותחילת אלול, בשנת תשי"ב – אז הגיע מכתבו של הרבי שליט"א מתאריך יו"ד מנחם-אב לנמעניו – חברי הנהלת אגו"ח בארץ הקודש. מכתב נוקב ומזעזע, שהיכה בתדהמה את אנ"ש. מכתב שלא הותיר אז ולא מותיר גם היום לאף חסיד את האפשרות לעמוד מהצד ולהישאר אדיש. הסכיתו וקיראו:
"בכלל" כותב הרבי "עבודת חב"ד בארץ הקודש ת"ו עומדת עתה על פרשת דרכים, היינו שיש הברירה אם שתתנהל מכאן ולהבא באופן שהתנהלה בשנים האחרונות, היינו מהיכי תיתי, וועט עס גיין איז גוט, וועט עס לוינען איז גוט, ובאם לאו – מאכט אויך ניט אויס, און אפשר – נאך בעסער, [כשהולך זה טוב, ואם לא – לא נורא, ואולי יותר טוב], או שיבססו העבודה על בסיס נכון, ובהתפתחות והתפשטות המתאימה, הן כלפי פנים והן כלפי חוץ.
מובן מעצמו, שכשאוחזים באופן הא' אין זה שולל את האפשריות אשר לאחר זמן ינקטו באופן הב'. ועוד זאת, אשר אז אין לוקחים על עצמם כל האחריות: ער האט גאר ניט צוגעזאגט, גארניט גענומען אויף זיך, און פארקערט, פאר יעדער פעולה, גם הקטנה שבקטנות, קומט עם א דאנק הן בעולם הזה והן בעולם הבא. [הוא לא הבטיח שום דבר ולא לקח כלום על עצמו, ולהיפך – על כל פעולה, גם הקטנה שבקטנות, מגיעה לו תודה בעוה"ז ובעוה"ב].
מה-שאין-כן כשינקטו בדרך הב' לוקחים על עצמם אחריות גדולה ביותר, הן כלפי פנים והן כלפי חוץ. ואז גם שוללים האפשריות לאחוז אחר כך באופן הא'. אבל מובן גם כן, שאי אפשר לדעת מראש, אם לאחר זמן יהיו אותן היכולת והאפשרות לפַתֵח עבודת חב"ד באה"ק ת"ו כמו שישנם עתה, ואשר גם עתה פחותים הם יותר ממה שהיו אשתקד.
ולכן בקשתי את ה"ר משה גורארי' שי' שיעשו אסיפה, ולא ינהלו תעמולה, כי אם ימסור את השקפתי הנ"ל על אופן עבודת חב"ד באה"ק ת"ו. ויציע לכל אחד ואחד שיודיעני את דעתו, היינו אם הוא אוחז באופן הא' (אז, מובן מעצמו, שאו שיודיעני על דבר זה, וגם אלו שלא יודיעוני ולא יענו כלל, הרי מוכרח אני לחשבם ולצרפם להמחנה והאוחזים באופן הא', או דאלו שאינם רוצים להשתתף בכלל בעבודת חב"ד באה"ק ת"ו)".
2.
"ואלו המקושרים באמת לפעולות כ"ק מו"ח אדמו"ר", כותב הרבי בהמשך המכתב "ובמילא רוצים בהתפתחותם ומוכנים להקדיש לזה חלק מסויים מכל השייך הן בממונם והן בגופם ואפילו בנשמתם, יודיעוני גם כן. ואז אדע, אם יש ביכולתי לגשת לתכנית עבודה מורחבת באה"ק ת"ו, או שעדיין לא זכינו לזה.
ועוד הפעם הנני להדגיש, אשר כל אחד ואחד יענה ביחוד בשביל עצמו ובמעטפה מיוחדת כדי שלא יהיה בזה כל ענין של כפייה, הלבנת פנים ובושת וכו', כיון שזה הענין רציני ביותר, וכנ"ל שצריכים להשקיע בזה (איינשטעלן) לא רק ממון וגוף אלא גם נשמה. ועל ידי אופן כתיבה כנ"ל, הנה לא יהיה מקום אח"כ להצטדקות (אפילו בפני עצמו) כמו שהיה בהענינים האחרים שחתמו עליהם ברבים ובמילא הצטדקו אח"כ (אם בינם לבין עצמם, או בינם לבין קונם או בינם לבין חברם), אז וואס האט ער געקענט טאן, עס האט ניט געפאסט ניט חתמ'ענען, אבער האלטן האלט ער ניט דערביי… [שמה הוא יכל לעשות? לא התאים לו לא לחתום, אבל הוא לא אוחז בזה…].
ויהי רצון אשר כל אחד ואחד מאתנו יזכה למלא את שליחותו מתוך שמחה ובהרחבה ומנוחת הנפש והגוף. בברכה, מ. שניאורסאהן".
החסיד ר' זושא הפרטיזן (ווילימובסקי) היה מהראשונים להתעשת, מיד בראש חודש אלול כבר השיב לרבי במכתב בו הודיע על החלטתו: "הנני מוכן למסור את עצמי בממוני בגופי ובנשמתי לפעולות כ"ק אדמו"ר שליט"א. ויהי רצון שיאיר השם יתברך את עיני השכל, ויתן כוח עוז וגבורה שאוכל להוציא מכוח אל הפועל כוונת כ"ק אדמו"ר בדיוק. ואבקש ברכה מכ"ק אדמו"ר שליט"א שאזכה למלאות שליחותי מתוך שמחה ובהרחבה ומנוחת הנפש והגוף. ונזכה כולנו ביחד לראות בהתפתחות ובהצלחת פעולות כ"ק שליט"א בארץ הקודש ת"ו, בתוכנית עבודה מורחבת ובהתרוממות קרן ליובאוויטש".
חסידים נוספים הודיעו גם הם לרבי על הצטרפותם לאופן השני במכתב. כך לדוגמא השיב הרבי לחסיד והעסקן הרה"ח ר' דוד ברוומן ע"ה (אגרות קודש כרך ו' עמ' שיד): "נתקבל מכ[תבו] שמצטרף לסוג הב' ויה[י] ר[צון] שיהי[ה] בהצלחה בג[שמיות] ור[וחניות]".
הרה"ח שמואל אלעזר הלפרין ע"ה, שהיה אז בחור ישיבה כתב גם הוא לרבי על החלטתו וזכה למענה הרבי (נדפס בתשורה ח' כסלו תשס"ד לונדון עמ' 33): "במענה על מכתבו מד' אלול, בו כותב אשר עשה על-פי דרך השכל הפשוט, ומודיע שמתייחס לסוג הב' דמכתבי מיו"ד מנחם-אב, הנה ידוע מאמר רז"ל כל דפשיט מעלי טפי, ויהי רצון שיהיה בהצלחה, וינצל כוחותיו וכשרונותיו בכרם חב"ד, אשר זה יהיה גם כן צינור וכלי נוספים להצלחה בלימוד התורה וביראת שמים ובשאר עניני…".
3.
המכתב הזה של הרבי שליט"א ותגובת החסידים בעקבותיו – הם ההקדמה היעילה ביותר ללימוד שיחת ה'דבר מלכות' מש"פ שופטים ה'תנש"א שמסעיף י"א בו מהדהדת ההוראה, שכבר 26 שנה עדיין ממתינה לביצועה, ש(ביחס להשלמתה) בקושי החל…
קול דודי דופק: "צריכים לפרסם לכל אנשי הדור, שזכינו שהקב"ה בחר ומינה בעל-בחירה, שמצד עצמו הוא שלא בערך נעלה מאנשי הדור, שיהי' ה"שופטיך" ו"יועציך" ונביא הדור, שיורה הוראות ויתן עצות בנוגע לעבודת כל בנ"י וכל האנשים דדור זה, בכל עניני תורה ומצוות, ובנוגע והנהגת חיי היום יום הכללית, גם ב"כל דרכיך (דעהו)" ו"כל מעשיך (יהיו לשם שמים") עד – הנבואה העיקרית – הנבואה ש"לאלתר לגאולה" ותיכף ומיד ממש "הנה זה (משיח) בא".
ובנקישה ה-26, ש"פ שופטים תשע"ז – אולי הגיע הזמן לפתוח לו?
עד מתי תהיה עבודתנו לפרסום נביא דורנו ונבואתו העיקרית לכל אנשי הדור – באופן הא' שמתאר הרבי במכתב? קראו אותו שוב וענו לעצמכם, אליבא דנפשיה: האם הוא לא מתאר במדויק את יחסינו (כן! אנחנו הנקראים "משיחיסטים", לא אף אחד אחר…) להוראת הרבי שליט"א ולביצועה?
האם השנה סוף סוף נזכה לבשר לרבי על הצטרפותנו לאופן הב' בעבודת פרסום הנביא ונבואתו? לקחת את התפקיד ברצינות "לפרסם לכל אנשי הדור" – 7,526,970,648 אזרחי העולם (מספר נכון לעת כתיבת השורות, על פי הערכה מתעדכנת המוצגת באינטרנט) לשקוד על תכנית עבודה ריאלית ועל אסטרטגיית פרסום והסברה מאסיבית, בהיקפים הנדרשים.
אי אפשר עוד להמשיך להתחמק! כפי שמבהיר הרבי במכתב "אלו שלא יודיעוני ולא יענו כלל, הרי מוכרח אני לחשבם ולצרפם להמחנה והאוחזים באופן הא', או דאלו שאינם רוצים להשתתף בכלל בעבודת חב"ד באה"ק ת"ו"… הרבי דורש מכל חסיד תשובה חדה וברורה, אמיתית ורצינית – כדי לדעת "אם יש ביכולתי לגשת לתכנית עבודה מורחבת באה"ק ת"ו, או שעדיין לא זכינו לזה".
התשובה שלנו לרבי – תישאר כמובן בערוץ הקשר האישי שבין חסיד לרבי ותמצא את ביטויה במכתבנו הקרוב. אך על תכנית העבודה הרצינית והמשותפת לביצוע ההוראה, כמובן שמחובתנו "לטכס עצה" (כלשונו הק' בשיחת כ"ח ניסן תנש"א) ביחד ולתכנן כיצד נוכל לעשות זאת. זה הנושא שצריך לעמוד במרכזם של ההתוועדויות החסידיות בליל שישי ובצהרי השבת הקרובה, וכמובן שאסור לתת לו לרדת מהפרק בשבוע הבא. זה הנושא – עד להשלמת המשימה, כאשר "יכירו וידעו כל יושבי תבל".
4.
כשמדברים על "לפרסם לכל אנשי הדור", פשוט אי אפשר בלי להזכיר את פועלו של גדול מפרסמי בשורת הגאולה, החסיד ר' רמי אנטיאן – שפעולות הפרסום שנעשו ביוזמתו ובמימונו (כגון: מעמד ה'סאטעלייט', מודעות הפרסום בעיתונות העולמית, שלל פעולות 'קרן המיליון' וכמובן, פרסומת המשיח בעשר שפות – אליה נחשפו מיליארדי צופים ברשתות הטלוויזיה ברחבי העולם) היו האחרונות לעת עתה, שהתקרבו ונגעו בממדי החשיפה העונים להגדרת הפרסום לכל אנשי הדור כפשוטו ממש.
במהלך ראיון שהעניק רמי ל'ידיעות אחרונות' (פורסם בט"ו אלול תשנ"ו תחת הכותרת "הספונסר של המשיח") החל המראיין 'לגלוש' קצת לשאלות על פרטי עסקיו ורכושו, רמי מיהר להחזיר את השיחה לנקודה העיקרית: ". . אבל עזוב את ענייני העסקים, זה הכל בשביל הדבר היחיד שחשוב – בשורת הגאולה" ומהי? נשאל רמי, שהשיב בתמצות קצר וקולע: "להכין את העולם לזה שהרבי, שהוא המשיח, עומד לבוא ולגאול אותנו".
"כשתצא החוצה התוכנית החדשה שלי זה יהיה בלתי נמנע שזה יסוקר בכל העולם, ולאורך זמן רב" אומר רמי לקראת סיום הראיון. במה מדובר? הוא נשאל ומספר "אני במגעים עם חברת בואינג על רכישת מטוס שיבשר לעולם כולו על בוא הגאולה. הוא ייצא מישראל, ויעבור יבשת יבשת, הוא ינחת בפריז, במילאנו, במוסקבה, בלונדון, בסידני – בכל מקום בעולם. כל הרבנים הגדולים יהיו על המטוס הזה, בכל עיר שננחת בה תתארגן מסיבת עיתונאים, שבה נכריז לפני תושבי העיר על ביאת המשיח הקרובה, ונספר על גדולתו של הרבי מלובביץ'". [לצערנו הרב, למרות שרמי אכן פעל ברצינות לביצועה, תכנית "מטוס הגאולה" עדיין לא יצאה אל הפועל – ועוד חזון למועד בעז"ה].
הראיון נחתם בשאלה: המטוס, ארגון המסע הזה, מסיבות העיתונאים, ההפקה בחמש יבשות, זה נשמע אגדי מבחינת הכסף שיידרש. כיצד תממן פרוייקט כזה? מבלי להתבלבל, משיב רמי ב"ברייטקייט" האופייני לו ובביטחון מלא "זה עליי, אני משלם, זו תכלית הכל ממילא".
לתגובות הערות והארות: mf7709@gmail.com \ 053-820-6628
תגיות: בית משיח, משיח פרידמן
צריך להתגייס למען השלט שמופיע בתמונה, כבר למעלה משבועיים אין שלט באיילון.