מערכת חב"ד אינפו שמחה לפרסם אגרת קודש נדירה במיוחד שנחשפת כאן לראשונה, מתאריך כ"ח ניסן תשכ"ה, בה משיב כ"ק אדמו"ר מלך המשיח לשואל שתמה על דברי רב בית הכנסת שלו שהסביר אשר "בכמה דורות, כולל גם דורנו, חי איש המתאים על פי התכונה שלו, להיות משיח צדקנו וכו'".
להלן תוכן המכתב, כפי שהגיע לידי המערכת:
ב"ה, כ"ח ניסן תשכ"ה
ברוקלין
מר… שי'
שלום וברכה!
במענה למכתבו מכ"ד ניסן… ולשאלותיו:
… ב) שמע מרב דבית הכנסת, שבכמה דורות, כולל גם דורנו, חי איש המתאים על פי התכונה שלו, להיות משיח צדקנו וכו', מה שאין כן לדעתו ולדעת עוד כמה בסביבתו, משיח אינו יכול להיות כלל ילוד אישה.
לפלא גדול דעתו האמורה, שהוא היפך המבואר בכמה מקומות ועד בתורה שבכתב ובתורה שבעל פה ועד לפסק דין ברור בזה, בדברי המורה הגדול הוא הרמב"ם, ובסגנונו הכי מדויק, וז"ל: "יעמוד מלך מבית דוד הוגה בתורה ועוסק במצות כדוד אביו וכו' ויכוף כל ישראל לילך בה" (הלכות מלכים פרק י"א הלכה ד'), ושם בראש הפרק, "משיח הראשון שהוא דוד וכו', משיח האחרון שעומד מבניו שמושיע את ישראל", ולפני זה באותה ההלכה, אשר מי שאינו מאמין בו, או שאינו מחכה לביאתו, לא בשאר נביאים וכו' אלא בתורה ובמשה רבינו וכו'";
וחלק הראשון שבשאלתו האמורה, אשר בכמה דורות ובפרט בדורנו האחרון ישנו איש אשר על פי תכונת נפשו וכו',
מוכרח הדבר גם מנוסח ה'אני מאמין', הנקרא ג"כ י"ג עיקרים, ובעיקר הי"ב "אחכה לו בכל יום שיבוא", שזה אפשרי רק באם כמה שנים לפני זה נולד ונתגדל.
וכיון שהכל בהשגחה פרטית, עלי החובה (והזכות) לעוררו על גודל ההכרח לקבוע עתים בלימוד התורה בכל יום ובהוספה ביום השבת אשר קדש הוא לה', הן בנגלה דתורה והן בפנימיות התורה שבדורנו נתגלתה בתורת החסידות
בכבוד ובברכה.