-
שלוחי הרבי בדרום מתאחדים לקבלת פני משיח בקידוש לבנה במוצאי שבת קודש הקרובה ומעוררים אותנו לחשוב ולהעמיק, ובעיקר לקבל החלטות מעשיות, לקיום הוראתו הק' של הרבי מלך המשיח לערוך קידושי לבנה ברוב עם ומתוך שמחה, כדי למהר ולזרז את הגאולה האמיתית והשלימה • לקריאה
חב"ד אינפו|ט׳ במרחשוון ה׳תשע״והרב ליאור מימון מלכא
שלוחי הרבי בדרום מתאחדים לקבלת פני משיח בקידוש לבנה במוצאי שבת קודש הקרובה ומעוררים אותנו לחשוב ולהעמיק:
• לעשות חשבון צדק אישי וכללי בפרשת "נֹח" (!)
• להכריז בפרשת נח "הווי' הוא האלוקים" (!)
• מה עניין ה'שטורעם' ב"קידוש לבנה" (?)
• מה פתאום מבקש הרבי שליט"א לעשות חשבון צדק אישי וכללי בפרשת "נֹח" (!) לאחר עבודת התשובה בחודש אלול, ר"ה, עשרת ימי תשובה, יום הכיפורים?
• מה פשר הכרזה של הרבי בפרשת נח (!) "הווי' הוא האלוקים" ועוד בניגון המקובל ליום כיפור? דבר שלא נשמע בחצר הרבי הכרזה כזו לאחר יום כיפור. והרי יכול היה הרבי להסתפק באִזכּוּר בלבד של המנהג המקובל.
• מה מחדש לנו הרבי במנהג "קידוש לבנה" בקשר עם זמן הגאולה?במוצאי שבת קודש זו יערכו כל קהילות ישראל, רובם ככולם, את מנהג ה"קידוש הלבנה". מנהג זה אומנם ידוע ומפורסם, אך קבל משנה תוקף והיבט חזק ומיוחד על הגאולה בשיחתו הנוקבת והמעוררת של הרבי שליט"א מלך המשיח בפר' נח ה'תשנ"ב.
כולם מוכנים, למה מחכים
בשיחה זו קובע הרבי שליט"א מלך המשיח כי מאחר ואנו נמצאים בשבוע הראשון בשנה לעבודה בפועל הרי שיש לכל אחד לבחון מעמדו ומצבו בעבודת ה'. הרבי מעורר את כל אחד מאתנו לערוך חשבון צדק אישי. הלקחים מחשבון זה אמורים להיות בהתאם לעבודה הנעלית שמחברת את השם הנעלה הווי' עם שם אלוקים. כלומר, להחדיר את הדרגות אלוקיות שלמעלה מהטבע שיאירו ויתחברו בטבע.
בהמשך השיחה עורך הרבי חשבון צדק על כללות מצבנו כלפי הגאולה וקובע כי דורנו מוכן כבר לגאולה ואין ביאור והסבר כלל על עיכוב הגאולה. מזה בא הרבי למסקנה המתבקשת שאנו צריכים להדר ב"קידוש לבנה" על מנת לזרז את הגאולה. בקידוש לבנה אנו מכינים את העולם לגאולה בה ישוב הירח לגודלו האמתי כמו השמש ואז יהיה מן חיבור מיוחד בין השמש והירח. על פי הקבלה רומזת השמש לשם הווי' ואילו הירח לשם אלוקים. בזמן הגאולה אכן יהיה חיבור בין שתי השמות וכך לא יהיה שום העלם והסתר (מדת הדין) הנובעת משם אלוקים. שם הווי' יחדור ויאיר גם בתוך שם "אלוקים" וכולם יראו כי " הווי' הוא האלוקים" ששתי השמות הם עניין אחד של ה' אחד.
חיבור עוצמתי בין השמש והירח
וכך, על מנת לתת תוקף לעוצמת החיבור הזה אשר נפעל על ידי "קידוש לבנה", הרבי סיים את דבריו בדרמטיות בהכרזת "הויה הוא האלוקים" 7 פעמים, הכרזה שנאמרת בסיום תפילת נעילה ביום הכיפורים, כשמגיעים לשיא של תפילות יום הכיפורים, סוף תפילת נעילה ומיד בסיום הדברים פרץ הקהל בניגון "מארש" של ניצחון, כנהוג בסיום יום הכיפורים.
עוצרים להתבוננות
הבה ונשאל את עצמינו מה כ"כ חשוב לעשות חשבון צדק אישי וכללי בפרשת "נֹח" (!) לאחר עבודת התשובה בחודש אלול, ר"ה, עשרת ימי תשובה, יום הכיפורים? הלוא היה הרבי יכול לבקש זאת באלול או בעשרת ימי תשובה?
מדוע דאג הרבי לאומר הכרזת "הווי' הוא האלוקים" בפועל ממש 7 פעמים ועוד בניגון המקובל ליום כיפור? דבר שלא נשמע בחצר הרבי הכרזה כזו לאחר יום כיפור. והרי יכול היה הרבי להסתפק באִזכּוּר בלבד של המנהג המקובל.
מסקנה – זה נוגע למשיח
אלא בוודאי יש כאן עניין שמימי ביותר שרוצה הרבי לפעול בעולם בקשר לגאולה. בכדי שנבין עד כמה זה חשוב, הרבי מתחיל עם עריכת חשבון צדק אישי מיוחד שמעלה את הרף של עבודת ה' שלנו לפסגות של חיבור שם הווי עם שם אלוקים. אח"כ, ממשיך הרבי עם החשבון צדק בקשר לגאולה ובסיום מכריז בעצמו בהתלהבות "הווי' הוא האלוקים". בתוך הדברים, הרבי מראה לנו ממש באצבע, כי צריך לעזור למשיח לגאול אותנו ע"י עריכת קידוש לבנה. "…כשעושים חשבון צדק… באים למסקנא שאין הדבר (הגאולה) תלוי אלא במשיח צדקינו עצמו". כלומר, הגאולה תלויה ברבי מלך המשיח ולכן ממשיך הרבי ואומר: "צריך הדבר להתבטא בתוספת זהירות והידור בקידוש לבנה".
כלומר, במילים פשוטות אומר לנו הרבי מלך המשיח: צאו ועשו קידושי לבנה, בבגדים חשובים, בשמחה ובריקודים – כמו בשמחה של חתונה, ברעש גדול של קדושה, ברוב עם הדרת מלך והעיקר – בכוונה מיוחדת למהר את הגאולה שתבוא בפועל ממש.
ומדוע זה כ"כ חשוב? כי זו בעצם העבודה שלי, העבודה של משיח לגאול את בני ישראל, עשו זאת בהידור ובגדול כי זה עצמו יביא את הישועה.
ואכן, בהמשך מוסיף הרבי ואומר שהבקשה צריכה להיות מן המלך המשיח עצמו. כפי שאומרים בסיומה: "ויקוים בנו מקרא שכתוב וביקשו את ה' אלוקיהם ואת דוד מלכם אמן". וכפי שמדגישים "דוד מלך ישראל חי וקיים", כשהכוונה היא למלך המשיח.
דוד מלך ישראל חי וקיים
על ההכרזה שאומרים בקידוש-לבנה – "דוד מלך ישראל חי וקיים" – מסביר אדמו"ר הזקן כי הכוונה היא בעיקר למלך המשיח, שהוא מזרע דוד המלך ונקרא על שמו. בתקופה שלפני הגאולה ממש, בה הוא נסתר ונעלם – אז נדרשת האמונה וההכרזה כי הוא חי וקיים והוא עומד להביא לכולנו את הגאולה.
וזהו בעצם תוכן ההכרזה "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד". בהכרזה זו אנו מכירים בעובדה שהרבי שליט"א הוא הוא המלך המשיח, מקבלים את מלכותו, ומבקשים כי יבוא וימלוך עלינו ויביא לנו את הגאולה. הכרזה זו פועלת ומגלה את עצם מציאותו של משיח ומביאה להתגלותו בפועל תיכף ומיד ממש.
אנ"ש, תמימים, מקורבים וכל מי שדברי הרבי יקרים לו יצא לשטח ויעורר רבנים, גבאי בתי כנסת ואת ציבור עמך ישראל בסביבתו לעריכת קידוש לבנה כבקשת הרבי כנ"ל.
תנו לרבי מנדט לגאול אותנו – מתוך שמחה וטוב לבב.
תגיות: קידוש לבנה