בקשר עם האירועים באה"ק, אנו מפרסמים מענה ארוך בכתי"ק, בו מתייחס הרבי מלך המשיח לשאלת יהדותם של בני הפלאשמורה. המדובר בצאצאי ביתא ישראל שהתנצרו החל מהמחצית השנייה של המאה ה-19.
בני קהילת הפלאשמורה אינם זכאים לעלות לישראל מכוח חוק השבות. בני הקהילה שהוכיחו שהם צאצאי ביתא ישראל דרך השושלת האמהית עלו לישראל מכוח החלטת ממשלה מספר 2948 משנת 2003, שאפשרה הבאתם במסגרת חוק הכניסה לישראל, ולאחר מכן עברו גיור לחומרא, בדומה לעולים מביתא ישראל:
יש לציין שמכתב זה נכתב כנראה טרם גילה הרבי את דעתו ברבים, ומסר את הוראותיו למוסדות חב"ד באה"ק ביחס להם.
לכתבו ע"ד [=על דבר] אי-המענה ע"ד: 1) הפלאשים – פס"ד בשו"ע [=פסק דין בשולחן ערוך] – (שלבר רב מארי דאתרא – בנוגע למילי דאתרא) אין חיוב על כאו"א לחקור ולברר שאלות וכו' – אבל באם חקר ובירר ככל הצורך – חל ע"ז [=על זה] "לא תגורו מפני גו'" ומחוייב לפרסם, אפילו באם לא ישמעו לו.
התחלתי החקירה – ותיכף ראיתי שהשקו"ט [=שהשקלא וטריא] בדברי פוסקים שלפני מאה שנים ויותר, ובנתיים היו מלחמות ונדודי אוכלוסיא (כולל – הנ"ל) וגזירות ושהכריחום לכו"כ [=לכמה וכמה] ענינים וכו' כמפורסם ובזה אין חקו"ד [=חקירה ודרישה] וכו' כמעט כלל וע"פ [=ועל פי] התחלה החקירה – קרוב לודאי שצריכים גיור גמור (או שאסורים לבוא בקהל) – ולא המשכתי יותר בהחקירה (ובפרט שרבנים שעל אתר ממשיכים בזה). ובמילא אסור לי לפרסם דעה בזה – וגם הנ"ל אליו, הוא רק לבטל חשדו שכאילו לא שמתי לב למכתבו (שלא חשדתי אותו לאחרי ידידותנו שכו"כ שנים – שיחשדני בכך!) (לאחר מכן הגיעו שני נושאים נוספים במכתב שאינם קשורים לשאלת היהדות הנזכרת).
בספר "אני יהודי" שיצא לאור לאחרונה יש פרק בנושא עם סיכום דברי הרבי בעניין זה
מהי כוונת הרבי ״ובמילה אסור לי לפרסם דעה בזה-…״
?
הוראתו הכללית של כ"ק מה"מ היתה, לקבל את דעת הרבנות בנושא, שהיתה אז, שזקוקים לעבור גיור לחומרא.
ומה עם ביתא ישראל<?
ב"ה
ידוע שיש הרבה הוראות בנוגע איתיופים עם מוסדות חבד וגם נוגע המבצעים של הרבי. איפה יכולים למצוא אותם הוראות?
כוונת הרבי כאן הייתה לאתיופים בכלל (המכונים גם פלאשים) ולא רק לקבוצה המכונה פלשמורה כפי שכתבתם בטעות. ידועה דעת הרבי שהאתיופים אינם יהודים ולא חילק כלל בין פלאשים לפלשמורה וכולם חייבים גיור באם רוצים לבוא בקהל ישראל. וידוע שהרבי אמר לא לקבל אתיופים למוסדות חב"ד בלא גיור. וכפשוט.
Privacy