התגברות המזל דמשה פעלה את ההצלה
בדבר מלכות "תצווה" מביא הרבי את דברי הגמרא שלידתו של משה רבנו בז' אדר היא שגרמה, להתהפכות גזירתו של המן צורר היהודים על ראשו. יתרה מזו, כל חודש אדר "מזלו בריא", כי משה הוא ישראל, וישראל הם משה. בחודש שבו נולד משה רבנו, גובר לא רק מזלו האישי של משה רבנו, אלא מזלם של כל ישראל בכל הדורות.
ממשיכים כבר את "י"א בניסן" בי"א אדר"
בהמשך אומר הרבי יהי רצון שלא נצטרך לחכות לניסן כיוון שבחודש אדר ראשון תהיה כבר הגאולה "ובפרט בשבעה באדר, ושלמותו בשבת קודש אחד עשר באדר".
וכאן שומעים מהרבי ביטוי נדיר: "ניתוסף עוד יותר בהתשוקה וגעגועים לחודש ניסן… במשך שישים יום, שע"יז ממהרים ומזרזים… הגילוי דענייני חודש ניסן עוד בהתחלת חודש אדר".
ובהמשך הרבי שליט"א מאחל שוב: "וכן תהיה לנו שבאחד עשר באדר (60 יום לפני אחד עשר בניסן) יושלם כבר העניין דאחד עשר בניסן (שעניינו הוא) "ביום עשתי עשר (אחד עשר) יום נשיא לבני אשר" (אשר היה הנשיא שהקריב את קורבנו בחנוכת המשכן באחד עשר יום בניסן), "מאשר שמנה לחמו" ו"טובל בשמן רגלו"… (שעניין השמן הוא) "מצאתי דוד עבדי בשמן קדשי משחתיו", המשיחה של ראש בני ישראל למלך המשיח שיבוא ויגאלנו… תיכף ומיד ממש".
הרמז לחיבור בין משה רבינו והרבי שליט"א
ובהערות על קטע זה מחזק הרבי את הקשר בינו ובין משה רבינו ברמז נפלא מתוך המדרש המתאר את מפלתו של המן הרשע בגלל יום לידתו של משה רבינו. המדרש מופיע בפרשה ז' פסקה י"א. וכן הפסוק המדבר על הקרבת הנשיאים בניסן (החודש בו נולד הרבי מלך המשיח) מופיע בתורה בדיוק בפרק ז' פסוק י"א.
מה תכל'ס?
במילים פשוטות: בשיחה זו מבאר הרבי שליט"א שיש קשר בין יום הולדת משה רבינו הגואל הראשון, אשר חל בשבוע זה, לבין יום הולדתו, הגואל האחרון אשר חל בחודש הגאולה, ניסן – ולכן מאחל הרבי שכבר כעת בעומדנו בי"א אדר (60 יום לפני י"א ניסן) תתגלה בעולם השלמות של י"א בניסן, יום הולדתו, שעניינו הוא "משיחת ראש בני ישראל למלך המשיח"!
ולכן, במוצש"ק הקרובה, י"א אדר א', נתאסף כולנו למעמד קידוש לבנה בכוונה מיוחדת לזירוז הגאולה, כי יש בו משקל מיוחד לזירוז הגאולה בהיותו 60 יום קודם י"א ניסן כנ"ל. ובפרט בחודש זה חודש אדר בו מתגבר מזלם של ישראל בזכות לידת משה רבינו, המחובר עם מזלו של הרבי מלך המשיח.
ובמיוחד בשנת העיבור, מגלה הרבי בשיחה הנ"ל, בה יש שני חודשים בהם מקדשים את הלבנה פעמיים, מסמל הדבר חידוש של ישראל פעמיים באופן של "כפליים לתושיה"! ובאופן של "מרבים בשמחה"!
מצו"ב שתי סוגי עלונים:
עלון עבור הציבור הכללי
עבור אנ"ש, שלוחים ומקורבים