לקראת השבת הקרובה "במדבר", מברכים סיון, הוציא "מרכז חב"ד למושבי צפון הנגב" עלון אחדות ישראל לקיום הבקשה הנפשית של הרבי מלך המשיח להתאחד בענייני אהבת ישראל כהכנה למתן תורה.
המילים האלו בקשה הנפשית שיצאו מפי קדשו בקשה גורמות להרגש מיוחד אצל כל אשר בשם חסיד יכונה לקיום העניין בשוטערם:
להלן השיחה המוגהת:
הלו"ז לבקשה הנפשית
"ומזה מובן שיום השבת הבעל"ט, ש"ק פ' במדבר, מברכים החודש וער"ח סיון, הוא הזמן הכי מתאים להדגשת אחדותם של ישראל.
לאור כל האמור לעיל – באה ההצעה והבקשה דלקמן, בקשה נפשית:
ביום השבת הבעל"ט, ש"ק פ' במדבר, מבה"ח וער"ח סיון, בעלות המנחה (שאז מתחיל כבר ענין האחדות דר"ח סיון) – יתאספו בכל מקום ומקום רבים מישראל, אנשים ונשים וטף, "בנערינו ובזקנינו גו' בבנינו ובבנותינו", "שבת אחים גם יחד", להתוועדות רעים, עד לסעודה כפשוטה ("גדולה לגימה שמקרבת") – אנשים לחוד ונשים לחוד (כמובן וגם פשוט),
מה לדבר בכינוסים?
שבה ידברו דברי־תורה בכלל, ובמיוחד – בעניני אהבת ישראל ואחדות ישראל", החל מהמפורש בתשב"כ: "ואהבת לרעך כמוך", וכן בתושבע"פ: "רבי עקיבא אומר זה כלל גדול בתורה",
ויתירה מזה: "זו היא כל התורה כולה ואידך פירושה הוא", וכן פרטי הדברים בספר "משנה תורה" להרמב"ם, ספר "הלכות הלכות", הלכה למעשה, עד לביאור רבינו הזקן בספר התניא בגודל מעלת והפלאת הענין דאהבת ישראל, ועד"ז בספריהם של כו"כ מגדולי ישראל שנתקבלו בכל תפוצות ישראל -כולל – ההדגשה שבדבר, שההוספה באהבת ישראל ואחדות ישראל מבטלת את סיבת הגלות, ובדרך ממילא מתבטל גם (המסובב) הגלות.
(כאן הוסיף הרבי שכדאי לדבר בכל מקום דברים המתאימים לאותו חוג וקהל מסוים… שהרי אין דעותיהם שוות… שאין שכל אדם אחד מתפעל ממה שמתפעל שכל חבירו)
ניתן להשלים במשך השבוע
. . ועוד ועיקר – ש"איש את רעהו יעזורו", לעודד איש את רעהו (ואשה את רעותה) להוסיף ביתר שאת וביתר עוז בכל עניני אהבת ישראל ואחדות ישראל.
ובמקומות אלו, אשר, מסיבות שונות קשה לעשות כל זה ביום השבת – יעשו זאת בימי החול, בר"ח סיון וכיו"ב (באופן המותר כו').
לפרסם במרץ!
בוודאי יפרסמו את הדברים בכל מקום ומקום . .
(כאן הוסיף הרבי שאין חובה לפרסם הדברים בשם אומרם שהרי כל המעיין בדברים במקור עצמו – הוא יגיע למסקנה האמורה)
ויעסקו בזה ברוב מרץ חיות והתלהבות כו' (ופשיטא – לא באופן ד"מצות אנשים מלומדה"), בהתחשב עם העובדה שזהו ענין נפשי בנוגע דבר מיוחד ובלתי־רגיל כו' (ולכן, גם הדיבור עתה בענין זה הוא בזמן שלא ע"ד הרגיל – לא בסיומה של ההתוועדות, כרגיל בכגון־דא, אלא בהתחלת וראש ההתוועדות), מפני צורך השעה כו'.
ובנוגע לפועל: כדי שהפעולות בענין זה תהיינה בסדר מסודר ובהצלחה רבה, יש צורך להתחיל מבעוד מועד, החל מפירסום הענין בכל מקום ומקום, ועד לארגון פרטי הדברים בפועל ממש בכל מקום ומקום.
ולכן, מעוררים על כך ביום השבת, "מפקחין על צרכי ציבור בשבת" – כדי שינצלו את כל ימי השבוע (החל ממוצאי שבת) לעסוק בהכנות הדרושות לכך, באופן ד"כל יומא ויומא עביד עבידתי' ",
הכל בדרכי נועם
כלומר, הגישה הכללית צריכה להיות בדרכי נועם ובדרכי שלום ("דרכי שבת"), ובזה גופא – כל יום ויום לפי אופן עבודתו המיוחד, "דרכי נועם" מצד מדת החסד (יום ראשון), "דרכי נועם" מצד מדת הגבורה (יום שני), וכיו"ב בכל ששת ימי השבוע, עד ליום השבת עצמו, ובפרט בזמן "דרעוא דרעוין" שבו – שאז יתאחדו כל המתאספים והמתוועדים די בכל אתר ואתר, "לאחדים כאחד",
שכן, אע"פ ש"זמן כניסת שבת . . הוא בכל מדינה ומדינה לפי זמן הימים והלילות שלה", ובמילא, ההתוועדויות שיתקיימו בכל מקום ומקום בזמן דמנחת שבת לא יהיו למטה בכדור הארץ באותה שעה ממש – הרי מכיון ש"עת רצון שלמעלה" (תוצאה מאחדותם של ישראל) "הוא למעלה מגדר המקום והזמן", נמצא, שכל המתוועדים בכל המקומות יתאחדו לאחדים כאחד ממש.
כסף להוצאות הסעודה
(כאן הוסיף הרבי שבקשר להוצאות הכספיות יש כוח מהתורה להשיג את הכסף… ואף הוסיף שיודיעו לכאן (למזכירות הרבי) את ההוצאות ו"בלי נדר ישלחו מכאן עבור ההוצאות שבדבר". דברי הרבי נצחיים ולכן גם עכשיו בשנת תש"פ בוודאי שיש נתינת כוח מהרבי להשגת נכסף כפשוטו)
. . ויה"ר שקבלת ההחלטה טובה (עוד לפני שיתחילו לעסוק בדבר בפועל ממש) תפעל תיכף ומיד את ה"שכר" השייך לפעולה של אהבת ישראל ואחדות ישראל" – ביטול הגלות,
ובפשטות – שתיכף ומיד ממש זוכים לגאולה האמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו, ובפרט – שנמצאים עתה בסיומו של השבת, בסמיכות למוצאי ש"ק, "סעודתא דדוד מלכא משיחא", ואז, בבוא יום השבת הבעל"ט – תתקיים "התוועדות גדולה" דכל בנ"י, ממש, "קהל גדול ישובו הנה",
ו"הקיצו ורננו שוכני עפר", ו"משה ואהרן עמהם", ורשב"י עמהם, וכל צדיקי ונשיאי ישראל, עד לכ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו – שהרי צדיקים (ועד ל"ועמך כולם צדיקים") קמים לתחי' מיד,
הדובר הראשי: משיח
ו"ראש המדברים" בהתוועדות זו יהי' – משיח צדקנו, שילמד תורה לכל העם (כולל האבות ומשה רבינו כו') – "תורה חדשה מאתי תצא", פנימיות התורה, ובאופן של ראי', ואז יהי' גם מנין בנ"י – התוכן דפ' במדבר – בתכלית השלימות, "מנין העשירי", ע"י משיח צדקנו, "גואל ראשון הוא גואל אחרון", בעגלא דידן ממש.
(משיחת הרבי שליט"א מלך המשיח ש"פ בחוקותי, כ"ב אייר ה'תשמ"ו)
• להורדת העלון