מחשבות על פורים קטן תשנ"ב
הרב מנחם לרנר – שליח הרבי בשכונת האירוס ראשל"צ, ומרכז עסקים עזריאלי ראשונים, יוצר הקורס הדיגיטלי משיח זה ריאלי
בהיסטוריה החב"דית פורים קטן הוא לא כזה קטן, דווקא משמעותי מאוד.. ודווקא בדור השביעי.
נתחיל את הסיפור מההתחלה.
בתרפ"ז הרבי הריי"צ התוועד במוסקבה את אחת ההתוועדויות הכי מפורסמות, ובה דיבר בלהט ובכאב נגד הקומוניסטים ותבע מהחסידים מסירות נפש כפשוטו.
אצל חסידים סיפרו שההתוועדות הזאת היתה הקש ששבר את גב הגמל מבחינת הק.ג.ב ואז נפלה ההחלטה לאסור את הרבי הריי"צ, זה קרה בפועל שלושה חודשים אחר כך בט"ו סיון.
את המשך הסיפור אנחנו מכירים ג' תמוז י"ב-י"ג תמוז.
בהרבה שיחות הרבי מחדש ומלמד אותנו להסתכל על פרשיית המאסר של תרפ"ז במשקפיים אחרות, כל התהליכים שקרו בה הם כולם התגלו למפרע כחלק מהגאולה,
ואני חושב לעצמי מאיפה הכל התחיל ? פורים קטן (!)
בשבת האחרונה למדתי את המאמר המפורסם ואתה תצווה,
מעניין לחשוב על רצף הדברים שבאו אחרי המאמר הזה,
זה המאמר המוגה האחרון שהרבי חילק לחסידים בידו הקדושה, מיד אחריו התחילה תקופת 'מאסר' 'העלם והסתר' לי אין את המילים המתאימות..
כז אדר א תשנ"ב וכו וכו וכו ..
כאילו ההיסטוריה חוזרת על עצמה בפורים קטן תשנ"ב,
הרבי מחלק מאמר שמדבר על מסירות נפש, אבל מסירות נפש מותאמת ושנדרשת מדור השביעי 'לחיות במסירות נפש', המאמר הזה מבוסס על המאמר 'וקבל היהודים' אותו אמר הרבי הריי"צ בהתוועדות המדוברת פורים קטן תרפ"ז, ואז מתחילים להתגלגל רצף של אירועים מכ"ז אדר א' והלאה
בדרך כלל כשלומדים את המאמר ואתה תצווה הטעם שנשאר בפה מהמאמר זה קצת 'מרה שחורה' "כתית למאור" ושבזמן הגלות משה רבינו מעורר את האמונה, אב
אבל, מתגנב ללב איזה שהוא כוויצ' על המצב והתקופה.. שבאה מיד אחרי חלוקת אותו מאמר בתשנ"ב.
אבל כשמסתכלים על רצף האירועים שקרו בתרפ"ז לפני 95 שנה בדיוק,
פורים קטן, מאסר בט"ו סיון, ג' תמוז בקאסטרמה, י"ב-יג תמוז חג הגאולה,
ומפנימים איך שהרבי לימד אותנו להסתכל שכל התאריכים והתהליכם שהביאו למאסר הרבי הריי"צ היו חלק מהגאולה
מבינים שגם פורים קטן תשנ"ב הוא חוליה בשרשרת שמביאה להתגלות השלימה.