-
בכ"ח סיון תנש"א מגלה לנו הרבי מלך המשיח שליט"א 'א מורא'דיקע גילוי'. ש"דוקא במקום זה" בו נמצאים כעת – ישנה ההתגלות, ונותן הרבי כתובת: "זיבן זיבעציק" – 770 בית משיח • אין 'הפסקה' של ג' תמוז, ישנו ה'המשך' של כ"ח סיון, ש"דוקא במקום זה", הרבי חי ונמצא כאן ב-770! • הרב ראובן מטוסוב בהתוועדות סוערת
אבריימקה אייזנשטיין|כ״ו בסיון ה׳תשפ״גלהתגלות משיח יש כתובת
יום הבהיר כ"ח סיון. מה הרבי מלך המשיח שליט"א אומר ביום הזה, בשנת תנש"א – חגיגת 'יובל שנים'?
מדובר בחודשיים לאחר כ"ח ניסן, בתקופה בה – כפי שהרבי מלך המשיח אומר בשיחת הדבר מלכות ש"פ נשא תנש"א – "שנה שמלך המשיח נגלה בו", ו"בשעה שמלך המשיח בא". וכפי שהרבי מדייק, ש"שעה" זו היא "ובפרט בחודש ניסן". בחדשים אלו הרבי, מלך המשיח, "עומד על גג בית המקדש" ומשמיע להם לישראל "הגיע זמן גאולתכם"! בהמשך לזה בא הרבי שליט"א בכ"ח סיון תנש"א ומגלה לנו 'א מורא'דיקע גילוי'.
בשיחה הרבי אומר: זאת יכול נשיא דורנו "מאנען, און פירט אויס". אמנם במוגה הלשון היא "קען אויספירן" – יכול לפעול, אבל בשעת אמירת השיחה הרבי מלך המשיח התבטא שנשיא דורנו "פירט אויס" – פועל זאת… כי כשהרבי יכול לפעול, ודאי הוא שהוא כבר פועל זאת. מה הרבי פועל? אומר הרבי: ש"דוקא במקום זה" בו נמצאים כעת – ישנה ההתגלות. וכדי שלא יוכל מאן-דהוא לבוא ולתת מקום לטעות ולפרש שהכתובת השתנתה ח"ו וכיו"ב ועוד כאלו 'חכמות' ו'שפיצקייט'ן'… – מבהיר הרבי בכ"ח סיון תנש"א – "דוקא במקום זה", במקום העכשווי בו נמצאים כעת, ונותן הרבי כתובת לאותו "מקום" בו נמצאים: "זיבן זיבעציק" – 770!
שוו בנפשכם: שנים רבות כל-כך לא ידעו אודות כ"ח סיון, ודוקא באמצע שנות המ"מים כאשר התחילה פרשיית הספרים, הרבי קרא שם לבניין 770 (בי"ב תמוז תשמ"ה) – "בית אגודת חסידי חב"ד", ובתקופה זו נתגלה כ"ח סיון לכל. ובתנש"א – מוסיף ומגלה הרבי שדוקא בזה המקום נעשית ההתגלות של הרבי מלך המשיח שליט"א, וכאן ירד בית המקדש.
ואם אנחנו חושבים שזה מספיק, כמה חדשים מאוחר יותר מפרסם הרבי קונטרס "בענין מקדש מעט – בית רבינו שבבבל". והקונטרס הזה קיים בסידורו של הרבי עד היום הזה. כולם יודעים שהרבי לא הוציא את הקונטרס מהסידור, והרבי יצא לאוהל עם הקונטרס, ונכנס לכל התפילות, ולהתוועדויות – עם 'קונטרס בית רבינו שבבבל'.
דוקא בשנים האחרונות התגלה, ש"דוקא במקום זה" הוא מקומו הנצחי של הרבי מלך המשיח, כאן ב-770 הם הד' אמות של הרבי שליט"א.
חמשה ימים מכ"ח סיון
בתקופה של ה' טבת, באותה שנה (תשמ"ז) או בשנה מאוחרת יותר, שמעתי מהרב דוד רסקין 'ווארט' מעניין:
בלקוטי שיחות חלק י"ח הרבי מבאר שי"ב תמוז בא קודם שבעה עשר בתמוז, כיון שהוא מגלה את פנימיות ענינו הטוב של י"ז תמוז (כפי שאח"כ מבואר בשיחת הדבר מלכות ש"פ בלק תנש"א). על דרך שי"ז בתמוז – חל חמשה ימים קודם לו י"ב תמוז, כך בדורנו – אמר ר' דוד רסקין – חמשה ימים קודם עשרה בטבת חל ה' טבת. זהו ה'ווארט' ששמעתי מר' דוד.
על דרך זה, ידוע מה שהרבי אמר בהתוועדות ח"י אלול, שאוחזים באמצע ה'שבע ברכות' של אדמו"ר הריי"צ – חמשה ימים אחר י"ג אלול. עד"ז מבאר הרבי בארוכה בשיחת ש"פ וישלח תשנ"ב, שהכח לי"ט כסלו מגיע מה'קיימא סיהרא באשלמותא' של החודש – י"ד כסלו, חמשה ימים קודם.
על-דרך-זה: כ"ח סיון, הוא חמשה ימים קודם…
החידוש של התלמיד ותיק דדורנו
מה יוצא מכל הנ"ל למעשה בפועל?
בשיחת כ"ח סיון אומר הרבי מלך המשיח שישנה 'שליחות':
הרבי משתמש במילה 'שליחות' פעמים רבות בשיחה; כולנו מכירים את שיחת הדבר מלכות חיי שרה תשנ"ב בכינוס השלוחים. כך גם בשיחת כ"ח סיון הרבי אומר שאנחנו שלוחים, ויש לנו שליחות – "מקבל כל אחד ואחד תוספת כח וחיזוק לקיים את השליחות דדורנו זה". ומהי השליחות דדורנו זה? "שליחות והוראה מכ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו, שצריכים לעמוד "עמדו הכן כולכם" לקבלת הגאולה האמיתית והשלימה, ובראשם – משיח צדקנו, דוד מלך ישראל".
בימים אלו ממש התגלו 'כתבי יד' – ההגהות על שיחת הדבר מלכות כ"ח סיון תנש"א. כדאי להעיר, שישנם שני מקומות שבולטים לעין; בכללות ישנם תיקונים קלים כגון מ'אדרבה' ל'אדרבא' וכו', אבל ישנם שתי הערות שהרבי בעצמו כתבן:
בהערה 73 בשיחה מדובר שהרבי הקודם הוא כנגד ספירת היסוד, והרבי מסביר ש"יתרון ארץ בכל היא" – 'בכל' היא ספי' היסוד, שהרבי הקודם הוא כנגד ספירת ה'יסוד' הספירה השישית, כך הסתיימה ההערה כפי שנכנס להגהה.
כל אחד מבין שאם הרבי הקודם הוא ספירת היסוד – ישנו ההמשך, ספירת המלכות – דור השביעי. משום מה, בשיחה כפי שנכנסה להגהה לרבי הענין הפשוט נשמט, אבל כל אחד מבין זאת מ'הלבן' שבדף – אם הרבי הריי"צ הוא ספירת היסוד, הרבי הוא ספירת המלכות. כותב הרבי "ויש לומר שכל דורנו האנשים נשים וטף הוא ספירת המלכות". כל הדור הוא ספירת המלכות!
גם כפי שהשיחה הוגהה בתוך קונטרס 'בית רבינו שבבבל', הערה 92 כולה – נכתבה בכתב יד קדשו של הרבי מלך המשיח שליט"א: "ולהעיר שבית משיח בגימטריא פרצת (770). ודו"ק".
לא שייכים ספיקות או ביאורים בזה, זהו ברור מפורש יוצא מפי המלך.
בקונטרס 'בית רבינו שבבבל' חוזר הרבי כמה וכמה פעמים על מי מדובר – ש"נשיא הדור הוא המשיח שבדור"; מפורש יותר מקונטרס בית רבינו שבבבל לא יכול להיות. כך גם בשיחת הדבר מלכות ש"פ יתרו תשנ"ב מדבר הרבי פעם נוספת אודות 770 כ"בית חיינו".
זה לא שחסידים אומרים זאת, "ולא שהתלמידים חידשו ששמו כשם רבם" – "כל אחד היה דורש אחר שמו"! לא שחסידים חישבו ומצאו גימטריא יפה, הרבי מלך המשיח עצמו כותב שבית משיח בגימטריא 770!
למעשה בפועל: ההנהגה של כל אחד כאן ב-770 נוגעת בכל העולם. זהו בית משיח! על אחריותי שכאשר עוד יהודי מגיע ל-770 הרגשתו תהיה טובה, וזאת גם ובמיוחד כאשר אני שר יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד, ואני אומר יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד, ואני רוקד יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.
שמעתי מהרבה אנשים ובתוכם גם מקורבים, שמתפעלים מכך שב-770 רואים חיות ושמחה, זה תופס אנשים. כאן ב-770 אי אפשר להיכנס בפנים מכורכמות… כאן ב-770 נכנסים רק עם פנים שמחות!
לסיום, ישנו עניין נפלא מאותה שיחה, כ"ח סיון תנש"א:
כשהגבאי הכריז על הפסקה עד שיגיעו הקונטרסים לחלוקה, אמר הרבי מלך המשיח: "אנשטאט מאכן הפסקה וועט מען מאכן א המשך" – במקום לעשות הפסקה נעשה המשך, וזה לא סתם ביטוי: אין 'הפסקה' של ג' תמוז, ישנו ה'המשך' של כ"ח סיון, ש"דוקא במקום זה", הרבי חי ונמצא כאן ב-770!
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
מתוך דברים שנשא בהתוועדות כ"ח סיון המרכזית תשפ"א – שמונים שנה, ב-770 בית משיח.
מוגש מטעם מטה לימוד הדבר מלכות
(תודות: מערכת הזמן גרמא).
תגיות: ג' תמוז, הרב ראובן מטוסוב, כ"ח סיון, מטה לימוד הדבר מלכות, פרויקט ג' תמוז