• שליחות במסירות נפש – עזרו לבית חב"ד באתיופיה

     

    יצחק כרמלי העיתונאי וחוקר תפוצות ישראל, משתף בחוויה האישית שלו כשנחת בשדה התעופה באדיס אבבה: "באחד מהמסעות שלי, הייתה לי חלישות הדעת. זה היה ראש חודש חדש, נחתי בשדה, נצבט לי הלב שאני לא זוכה להתפלל תפילת שחרית בלי מניין. פתאום אני רואה גדול מולי "סינגוג" – בית הכנסת! בשה התעופה אדיס אבבה. פשוט לא האמנתי! זאת הפעילות של הרב אליהו חביב ואסור לנו שהדלת של בית חב"ד אתיופיה תיסגר. חייבים שכל עם ישראל יעזור להם בכל הכוח".

    בית חב"ד אתיופיה הוקם לפני 8 שנים, על ידי הרב אליהו ורעייתו חביב שנשלחו בהוראת הרבי מלך המשיח כדי לחזק את היהדות והאמונה אצל יהודים הנמצאים או המטיילים במקום ולעודד את לימוד התורה וקיום המצוות, כל אלו מכוונים לזירוז ביאת המשיח ולהכנת העולם לקראת הגאולה.

    הפעילות שלהם פונה לקהילה היהודית במקום, אנשי עסקים מקומיים ומטיילים ישראלים ויהודים מרחבי העולם. בית חב"ד אתיופיה מספק סעודות שבת, אירוח, טיפול בתרמילאים או אנשי עסקים שנקלעו למצוקה וזקוקים לעזרה מקומית.

    בואו להיות שותפים ולקחת חלק במצווה העצומה הזו כדי שבית חב"ד באתיופיה יישאר פתוח

    בשנה האחרונה, עם פרוץ משבר הקורונה – הם עמדו בחזית ולא וויתרו. בית חב"ד באתיופיה נשאר פתוח לאורך כל השנה האחרונה! למרות הקושי, במסירות נפש עצומה הרב אליהו חביב ומשפחתו השאירו את דלתם פתוחה למען עם ישראל.

    השלוחים אהרון מאיר רוטמן ויאיר מעטוף שבאו לעזור לבית חב"ד אדיס אבבה שבאתיופיה, יצאו ביום שישי האחרון להניח תפילין ליהודי הקהילה באדיס אבבה, הם פגשו יהודי מבוגר שלא ראה את אחיו שנים ארוכות, למרות ששניהם גרים באדיס אבבה במרחק 15 דקות משם, השלוחים התמימים הרגישו הזדמנות נדירה ולקחו אותו איתם לפגוש את אחיו שהניח גם הוא תפילין. "זאת השליחות שלנו", משתפים השלוחים, "להפיץ את התורה בכל מקום בעולם, להגיע לכל יהודי ויהודי".

    הרב אליהו משתף בסיפור אישי: "השבוע היה לאחי היה חתונה בישראל והשתתפנו מרחוק ביחד עם המשפחה, מתוך געגוע עמוק. היינו יכולים לטוס לחתונה, אך היה יותר חשוב לנו להישאר כאן ולארגן פסח לקהילה היקרה שלנו. שמחים לעשות את השליחות כאן, והעיקר הוא לקבל את פני משיח!"

    שלוחי הרבי מליובאוויטש שליט״א פועלים בכל עת כדי להביא את הרגשת הבית ואור היהדות לכל אחד בדרך. הבית והלב שלהם פתוח בכל זמן, לכל אחת ואחד ובכל תחום.

    בואו להיות שותפים ולקחת חלק במצווה העצומה הזו כדי שבית חב"ד באתיופיה יישאר פתוח