מבין הרגעים המאתגרים והקשים בשליחות, זה לפגוש זוג או מישהו בודד, ששופך את ליבו, את האתגרים והקשיים ומחפש נחמה.
במצב שכזה, כשליח של הרבי מלך המשיח,
אני נאחז באמונה ובטחון שהכל לטובה, והכל טוב בע"ה מגייס את הכוחות ומשתדל להפיח תקווה אצל מי שיושב מולי.
האמת, לא תמיד מצליח.
*
בפרשת השבוע 'שמות' מספרת התורה על גילוי ה' למשה, כשהסנה בוער ואיננו אוכל.
כשמשה נשלח לעודד את בני ישראל הוא שואל את הבורא
"ואמרו לי מה שמו – מה אומר אליהם"? ונענה "אהיה אשר אהיה".
נהרות של דיו כתבו הפרשנים, חלקם הגדול סובר שהשם "אהיה" הוא שם קדוש, אבל רש"י כותב אחרת.
"אהיה עמם בצרה זאת, אשר אהיה עמם בשעבוד שאר מלכיות".
בשיחה מרתקת מבאר הרבי את שיטתו של רש"י.
לכאורה הם שואלים "מה השם של הבורא", ומדוע רש"י לא פירש ש'אהיה' הוא השם?
זה הסוד הנפלא שמגלה לנו הרבי:
בני ישראל יודעים מאבותיהם את שמו של הבורא, את הניסים והאתגרים שעברו במשך הדורות.
השאלה שהם ישאלו את משה תהיה:
איך יכול להיות מצב שכזה?
איך הבורא יתברך נותן למצרים לשעבד אותם, לענות אותם ולהעביד אותם בפרך?
והתשובה:
הקב"ה הוא תכלית הטוב, והוא איתנו בצרה.
כי אי אפשר להבין את האין-סוף, ורק לדעת שגם החושך הוא אור, וה' איתנו בכל מצב.
*
הרב גרשון יעקבסון ז"ל נסע פעם בשליחותו של הרבי, לרוסיה הסוביטית – לתת מידע ובשורות לרבי מהנעשה מאחורי מסך הברזל.
כשחזר, ישב אצל הרבי ביחידות שעות ארוכות.
הוא סיפר שהרבי שמע את האתגרים והקשיים של היהודים שלא יכלו להפגין יהדות וסבלו מאוד, והוריד דמעות רבות.
כשהפציע השחר, והרבי עודנו יושב עמו בפגישה, פתאום כביכול 'התעורר' הרבי ואמר "אה, יום חדש!".
*
גם כשעדיין לא רואים את הגאולה השלימה, בטוחים בנבואתו של הרבי "הנה זה משיח בא",
מאמינים ובטוחים שהמלחמה והתוצאות הקשות לא יהיו לשווא, והם חלק מתהליך הגאולה,
שתגיע עוד היום, בהתגלותו של הרבי תיכף ומיד ממש!