בקשר עם הנושא שעלה לאחרונה שוב לכותרות, מתפרסם השבוע בעיתון בית משיח מענה מהרבי מלך המשיח בפרסום ראשון, מתאריך ז' מר-חשון תשמ"ו, בו כותב הרבי:
במענה למכתבו ע"ד לעלות להר הבית וכו' והמצו"ב
הרי כבר פס"ד בזה ראשי רבני אה"ק, כמפורסם.
יש לציין כי בהמשך לפרסום דעתם של הרבנים הראשיים השוללים את העליה להר הבית, פרסם לאחרונה הרב הראשי הרב יצחק יוסף את דעתו, וכתב: "מתוקף תפקידי כרב הראשי לישראל, וכממשיכם של הרבנים הראשיים לדורותיהם, אני חש חובה להתריע על חומרת איסור עלייה להר, ולבקש בשם הרבנות הראשית לישראל להימנע בעתיד מלעלות להר הבית, כדי לא להכשיל את הרבים."
בקשר לכך נזכיר גם מענה נוסף של הרבי בכתב יד קודשו: "פשוט אשר במצב הנוכחי בכל כיוצא בזה הנמשך עשיריות בשנים בכיון אחד, מימין (- אש דת למו) לשמאל – שהנני בכל התוקף נגד ההעל[א]ה על סדר היום [את] שאלת היתר העליה על הר הבית כי תיכף ומיד להתחלת השקלא וטריא בזה יעלו לשם כמה וכמה ולמקומות שאיסורן ודאי רחמנא ליצלן ומספרם ילך ויגדל רחמנא ליצלן. וכל האזהרות בזה (באם תבואנה) ילבו את היצרים ויוסיפו מספר העולים הנ"ל. וכל מי שיעשה בזה ופשיטא העולה בפועל יותר מעלית זקני ירושלים (תרתי משמע יראה שלם) ידו במעל עליית כל הנ"ל. ופשוט".
כמו כן, בהתוועדות מוצאי שבת פרשת ויצא, ט' כסלו, אור לי' כסלו תשל"ח בעת שדיבר הרבי כנגד רצונם של הגורמים הנוגעים בדבר למסור את הר הבית הזכיר הרבי שדבריו אלו הם על אף "שהכניסה להר הבית אסור בהחלט ובלי שום ספק".
עם זאת, הביע הרבי את צערו מאופן השמירה על ההר מפני כניסת יהודים, ובלשונו: "יהודים "פראיים" מתעקשים שלא לאפשר כניסת יהודים לשם, עד באופן שמוציאים משם יהודים בעל כרחם וכו' וכו'". והתבטא כי בכך הם גרועים מהגויים – המודים בשייכות הר הבית לעם ישראל.
בשנת תנש"א איזכר הרבי בשני הזדמנויות את שהותם של יהודים במקומות המותרים בהר הבית. עם זאת במענה מחודש מנחם אב באותה שנה לאחד שכתב שהוא שעוסק בעניני בית המקדש וכו' ובסיום מכתבו ציין שלפני נסיעתו לכאן ביקר במקומות הקדושים ובהר הבית במקומות המותרים, השיב הרבי: "על פי תורתנו הקדושה – הלימוד בהלכות בנין בית המקדש – מעלה עליו הכתוב כאילו משתתף בבנינו, ואין בזה הגבלות, מה שאין כן בעליה בהר הבית – צריך להיות ברור מקום המותר לעליה, אזכיר על הציון להנ"ל".