-
סיסמת מסעה של 'שיירת הטנקים לקבלת פני משיח צדקנו', שלווה בקמפיין פרסום אגדי ורחב היקף בכל רחבי הארץ – היווה את נקודת התפנית והביא בעקבותיו את המהפכה הציבורית הגדולה בגילוי שמו וזהותו של הרבי כמלך המשיח בראש כל חוצות • מסע פרסום זה התקיים באישורו ובברכתו של הרבי ובתמיכתם של רבני ועסקני חב"ד • לסקירה המלאה
עורך תוכן|כ״ז בסיון ה׳תשפ״דחורף לוהט במיוחד התרגש ובא על עדת חסידי חב"ד ושלוחי הרבי ברחבי העולם בשנת ה'תשנ"ג. בלבבות כולם חיה ופיעמה השראתם של אירועי חודש תשרי, בו שב ונגלה הרבי אל הציבור. ופסגתם במעמד המופלא ביום שמחת תורה, בהישמע "קול רבתי עם בהמליכו" בקבלת המלכות בחיות מחודשת אל מול פני המלך, המעודד את שירת והכרזת עמו: יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.
אירועים אלו, העלו את רף הציפייה והדריכות להתגלות הרבי שליט"א לכוננות שיא ופתחו עידן חדש בדברי ימי ליובאוויטש. החל מ'היום שאחרי' שמחת תורה תשנ"ג – שירת 'יחי אדוננו' הופכת לניגון הקבוע המושר בפני הרבי בכל עת בה יוצא אל הקהל, הכרזה זו נקבעת לדורות בכל מושבות החסידים, בשערי העיתונים והפרסומים החב"דיים מתנוססת סיסמה זו בגאון.
"כינוס השלוחים העולמי" שהתקיים בחודש הבא, נותן את ההזדמנות לאלפי שלוחי המלך מכל רחבי תבל – להיווכח בעצמם ולראות במו עיניהם את עידודו הנמרץ של הרבי לשירת ה'יחי', לעידודה יוצא הרבי באופן נדיר ומיוחד, בעיצומו של מעמד ה'באנקעט' המרכזי ב-770.
במשא המרכזי בעת אירוע הנעילה של הכינוס, זועק השליח הרב זמרוני ציק מקירות ליבו: "אל תתחמק מהמשימה! הסלוגן "היכונו לביאת המשיח" מיצה את עצמו כסיסמא, עלינו להתקדם ולקבל על עצמנו את המשימה העכשווית: שהעם היהודי והעולם כולו יכיר ברבי כמלך המשיח ויקבל את מלכותו בהכרזת יחי".
השלוחים מתפזרים חזרה למקומותיהם בחיות מחודשת ובהחלטה נחושה ואיתנה, לפעול לביצועה של 'השליחות היחידה' אותה הטיל עליהם הרבי בכינוסם אשתקד: להכין את העולם לקבלת פני משיח. למוחם וליבותיהם חודרת ההכרה כי חלפה כבר תקופת ההכנה הכללית (נוסח 'היכונו'..) לביאת המשיח – והדגש העדכני הוא על גילוי שמו וזהותו של משיח צדקנו, מנחם שמו.
אך המהפכה הציבורית הגדולה – הגיעה בפועל בחודש הבא, עם צאתה לדרך של שיירת הטנקים, מלווה במסע הפרסום האגדי רחב ההיקף בסיסמה החדשה והכובשת "ברוך הבא מלך המשיח" לצד תמונתו המאירה של הרבי. זו הייתה נקודת השינוי, התפנית החדה במבצע משיח – בהטלת אור הזרקורים לעבר דמותו של הרבי שליט"א מליובאוויטש , אשר לקבלת פניו אנו מתכוננים, שיבוא ויגאלנו בקרוב ממש.
עשרים ואחת שנה לאחר מכן, "והימים האלה נזכרים ונעשים". סיפור אירועי מסע השיירה וקמפיין הפרסום שהתקיימו באישורו ובברכתו של הרבי מלך המשיח שליט"א – אינם ח"ו סיפורי היסטוריה ונוסטלגיה… מטרת התיעוד המוגש בכתבה שלפניכם היא לחיזוק, עידוד והגברת הפעילות להכנת העולם לקבלת פני משיח והפצת בשורת הגאולה וזהות הגואל – שהחלה "בימים ההם" והולכת ונמשכת במלוא המרץ "בזמן הזה".
– עדי נזכה להתגלות המלאה והמושלמת, בגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש. "אחיי ורעיי, עוד מעט, כשיבוא הרבי מלך המשיח, נקבל אותו בשמחה ובשירה וכולנו יחד נשיר (כאן מצורף קובץ שמע…) : ברוך הבא מלך המשיח! "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".
* * *
"והנה בעוד שבוע, תצא השיירה הגדולה – שיירת הטנקים לקבלת פני משיח צדקנו, ואני אישית אצטרף לעמוד בראש השיירה, בדרך לירושלים. אבל לא לבד, אלא אתכם יחד עם כל ישראל, נצא לקבל פני משיח צדקנו״. כך הכריז בדרמטיות רבה, ראש עיריית אריאל דאז וחבר הכנסת מר רון נחמן (ע"ה), במהלך נאומו בחגיגת י״ט כסלו המרכזית בכפר חב״ד בשנת תשנ"ג. ואכן, בהגיע השיירה לירושלים, קיים את הבטחתו וליווה את השיירה בדרכה.
כבר מראשית חודש כסלו, עם חזרתו מכינוס השלוחים העולמי ב-770, קינן רעיון השיירה וקמפיין הפרסום במחשבתו של הרב דוד נחשון מנכ"ל 'ניידות חב"ד בארץ הקודש'. האיש אשר זכה להיות מה'נחשונים' הראשונים שניצבו בחזית המערכה והפעילות לגילוי מלכותו של הרבי מלך המשיח שליט"א.
בראיון גלוי ומיוחד, מגולל הרב נחשון את סיפור מאורעות אלו, מגלה פרטים מאחורי הקלעים וחושף לראשונה את מכתביו לרבי והמענות המיוחדים שזכה לקבל מן הקודש פנימה.
יחד עם ידידו ר' אבי טאוב – שזכה להיות שותף עמו לשליחויות הרבות שהטיל עליהם הרבי, הם התיישבו בצוותא יחד עם עסקנים נוספים לדון ולטקס עצה כיצד ניתן לכבוש את ארץ הקודש ולהאירה בהפצת בשורת הגאולה של הרבי ובפרסום זהותו כמלך המשיח.
בתום הדיונים, העלאת הרעיונות ובחינת דרכי הפעולה – נפלה ההחלטה על קיומה של שיירת הטנקים בחג החנוכה בסיסמת 'ברוך הבא מלך המשיח' לצד תמונתו של הרבי, אשר תבהיר ותגלה לכל את שמו וזהותו של "המלך מבית דוד" – לקראתו נערכת קבלת הפנים הגדולה של העם היושב בציון.
הרבי מאשר ומברך את תכנית השיירה
במהלך הימים שחלפו בינתיים, הספיק הרב נחשון להגיע למוסקבה, במסגרת השליחויות החשאיות שהטיל עליו הרבי. ביום רביעי י"ב כסלו, שולח הרב נחשון מכתב "מהיר" ממוסקבה אל המזכיר הרב גרונר, בו הוא כותב:
"הנני מצרף בזה מכתב דחוף לכ"ק אד"ש מה"מ – תכנית לתהלוכת הטנקים בימי החנוכה הבעל"ט לקבלת פני משיח צדקנו . מצפון ארץ הקודש לדרומה. אנו חייבים לתת תשובה מיידית למשטרה לאישור התכנית וכו' (על מנת לקבל גיבוי וליווי וכו') ולכן בקשתי הסכמת וברכת כ"ק אד"ש מה"מ והנני מבקשך בכל לשון של בקשה להקריא מכתבי המצורף בזה בדחיפות האפשרית ולהודיעני המענה בהקדם הכי אפשרי . בתודה וכל טוב סלה".
במכתב המצורף הממוען אל "כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א" נכתב כך (מכתב זה וקודמו – מתפרסמים כאן לראשונה):
"לאור העניין היחיד שנשאר לקבל פני משיח צדקנו בפועל ממש, מתכננים אנו לערוך בימי החנוכה (כנראה יום ג', ד, ה') תהלוכה של כל הטנקים – "שיירת הטנקים לקבלת פני משיח צדקנו" (או שם דומה) – שיתחיל מצפון אה"ק (קרית שמונה ועד לדרום אה"ק, יתכן שעד באר-שבע, וכן ירושלים (ואולי בירושלים נסיים) .בתכנית החל כבר לטפל ר' שמריה שי' הראל וזה כרוך בהרבה קשיים לוגיסטיים שצריך להתגבר עליהם (תכנית מדוייקת, משטרה, תקשורת, חומר, ציוד כח אדם וכו' ) וקוצר הזמן. ור"ש שי' הראל כבר החל לתכנן. ומחכה לתשובה סופית בעניין והננו מקווים שכהנ"ל לרצון ולנח"ר והננו לבקש הסכמתו וברכתו הק' לתכנית הנ"ל ובאם כל זה לנחת רוח הננו לבקש ברכה להצלחה רבה ומופלגה בעניין ובאופן דנפלאות גדולות ועיקר העיקרים שיביא תיכף ומיד להתגלות כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לעיני כל בשר בפועל ממש למטה מי' טפחים ועוד לפני זה … ביחד עם כ"ק אד"ש מה"מ בבית המקדש הג' תיכף ומיד ממש. וכן שנזכה לגרום לו .. בכל הנ"ל ובכלל. יחי אדוננו .. "
תשובת הרבי "הסכמה וברכה" לא איחרה לבוא (כמופיע בצילום בכתב יד המזכיר). גם ביומני התמימים ב-770 מהימים שקדמו לשיירה, מסופר כי "על בקשתו של יו"ר ניידות חב"ד, הרה"ח דוד נחשון ל"הסכמה וברכה" על "תהלוכת הטנקים לקבלת פני משיח" שתעבור בכל רחבי הארץ בימי החנוכה – הנהן הרבי שליט"א בראשו הק' לחיוב.
רבני אנ"ש וחברי אגו"ח מצרפים את אישורם
ההכנות נכנסו לקצב מוגבר. לקראת צאתה לדרך של השיירה, ראה אור ממשרדי הניידות, מהדורה מיוחדת של העיתון "חדשות טנק המבצעים" שבישר על השיירה וסיסמתה, לצד כתבות והסברים אודות תוכנה ומשמעותה של קבלת מלכות הרבי שליט"א כמלך המשיח.
בשלב זה, פנה גורם מסויים שלא נחה דעתו מתכנית זו, והתלונן בפני הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי מ'ועד רבני אנ"ש'. בעקבות כך, פנה אליי הרב ירוסלבסקי בנושא ובסופו של דבר, הוחלט על אסיפה של רבני חב"ד יחד עם העסקנים וחברי אגו"ח באה"ק – לדון אודות פרטי התכנית וביצועה. האסיפה התקיימה במשרדו של הרב שמואל חפר בקמפוס 'בית רבקה' בכפר חב"ד ב'.
באסיפה זו פרס הרב נחשון את פרטי התכנית, הסיסמא, אופן ודרכי הפרסום וכו'. בסיום האסיפה הוחלט ברוב קולות לאשר את התכנית במלואה, על כל פרטיה. למען הסר ספק, נכתב האישור על גבי הבלאנק של 'אגודת חסידי חב"ד בארצנו הקדושה' ונחתם על ידי הרבנים וחברי אגו"ח.
וכך נכתב במסמך האישור (שנוסחו וצילומו מופיע כאן – בפרסום ראשון) שנכתב בתאריך כ"ב כסלו, כפי שצויין בראש העמוד "ה' לסדר 'וכל אשר הוא עושה ה' מצליח בידו'":
"באסיפת 'ועד רבני אנ"ש' יחד עם אגו"ח באה"ק תובב"א, בה הציע הרב דוד שיחי' נחשון את התוכנית לקבלת פני משיח, שקיבל על זה את הסכמת וברכת כ"ק אדמו"ר שליט"א. הנ"ל ראו את המודעות ושמעו בקצרה את התכנית והוחלט לאשר את הנ"ל. וחפץ ה' בידו יצליח ונזכה לקבל פני משיח צדקנו – כ"ק אדמו"ר שליט"א מיד ממש".
על החתום באו הרבנים: הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, הרב מרדכי שמואל אשכנזי, הרב יהוסף גדליה הלוי רלב"ג והרב דוד חנזין. בשם אגו"ח חתמו הרב שמואל הלוי חפר והרב משה אשכנזי.
מסיבת עיתונאים וסערה תקשורתית
משנתקבלה ההחלטה, נרתמו מיטב הכוחות של מפקדת הטנקים למבצע. המסע תוכנן בתיאום מלא עם המשטרה, שהצמידה ליווי משטרתי מלא למשך כל המסע הארוך (כארבעה ימים). המטרה הייתה לעבור את הארץ לאורכה ולרוחבה. במקביל, החלה הפעילות התקשורתית.
לנושא גויס אחד ממשרדי הפרסום הרציניים, בו נקבעה המדיניות והקו ההסברתי של המבצע. עוצבה מודעת הפרסום לעיתונות, הופקו הסטיקרים והשלטים של הקמפיין הארצי הנרחב שילווה את השיירה, בשלטי חוצות ענקיים ובכל אמצעי הפרסום השונים בסיסמת 'ברוך הבא' שתציף ותמלא את מרכזי הערים והצמתים הראשיים. בארץ החלו לראות את "ברוך הבא מלך המשיח״ וליד אצטדיון רמת גן, התנשא שלט ענק לגובה 60 מטר..
בשעות הבוקר של יום ראשון של חנוכה, התקיימה מסיבת העיתונאים בה נמסרה הודעה רשמית על המבצע. מספר הרב נחשון: מסיבת העיתונאים עשתה קידוש ה' גדול מאוד, עד שא' העיתונאים התקשר ואמר, שזו לו הפעם הראשונה שראה איך שמפשיטים דבר כה עליון של משיח ומסבירים זאת לעיתונאים. בסיום המסיבה יצאו כל העיתונאים בריקוד יחי אדוננו. בנוסף לכך, באותם ימים הוזמנתי גם להתראיין ברשתות הטלוויזיה ולספר על תכנית השיירה.
מכתב הטנקיסטים לרבי
לפני צאתם למסע, באור לכ"ו כסלו נר שני של חנוכה, כתבו הטנקיסטים מכתב מיוחד ומרגש בו הזמינו את הרבי להשתתף בקבלת פנים הנערכת לכבודו בארץ הקודש, להלן נוסח מכתבם של הטנקיסטים, לצד צילום המכתב שנחשף לראשונה בספר 'ימי בשורה':
כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח
"הטנקיסטים דאה"ק מתכבדים בזה להזמין את כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לקבלת פנים שנערכת עבורו ע"י "שיירת הטנקים לקבלת פני כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח" יחד עם כל אחינו בנ"י באה"ק.
לאור דבריו הברורים של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח ש"הדבר היחיד שנשאר עתה בעבודת השליחות הוא לקבל פני משיח צדקנו בפועל ממש בכדי שהוא יוכל לקיים שליחותו בפועל ולהוציא את בני ישראל מהגלות" – בטוחים אנו שלא ישיב פנינו ריקם מלפניו ונזכה שישתתף בפועל ממש עמנו בקבלת פניו הק'.
רצוננו לראות את מלכנו ביופיו כאן באה"ק יחד עם בית המקדש ועם כל אחינו בני ישראל שבכל העולם כולו והננו מפצירים ומבקשים ומתחננים ותובעים שכ"ז יהי' תיכף ומיד ממש עוד לפני צאת השיירה לדרכה. וע"י זה נוכל לעלות עמו יחדיו לציון ברינה ולהיות עמו בצוותא חדתא בבית המקדש השלישי וכ"ז מתוך נפלאות גדולות ועצומות ושמחה עצומה בהתגלותו לעיני כל בשר למטה מי' טפחים תיכף ומיד ממ"ש ממ"ש ממש".
ויחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד!
על המכתב חתומים "בשם כל הטנקיסטים דאה"ק" החסידים: ישראל דוד בן חי' שרה רעלא נחשון, אברהם בן לאה טאוב ושמרי' בן שרה הראל. בשולי הדף נכתב כי "כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח נענע בראשו הק' לאחר שהרי"ל שי' גרונר הקריא מכ' זה. הנ"ל מסר המענה ביום ועש"ק מקץ נר ו' דחנוכה".
שיירה יצאה לדרך
השיירה עצמה יצאה לדרך כמתוכנן ביום שני של חנוכה. 11 טנקים, משאית ציוד, שלושה רכבי פיקוד, שתי ניידות משטרה, אלפי סופגניות, סטיקרים, עיתוני ״חדשות הטנקים״ וכמה ארגזים של ״משקה״ לאמירת ״לחיים״ עם עמך ישראל. נקודת היציאה הייתה, בגדר הטובה שגבול הלבנון, כאשר משם נעה השיירה לכיוון קריית שמונה, חיפה ודרומה.
קשה לתאר את ההתלהבות האדירה שהטנקים התקבלו בכל נקודת ישוב אליה הגיעו. המראה הנפלא של הטנקים נושאי החנוכיות הענק בנגררות, כשמעל גגות הטנקים ניצבים בגאון החנוכיות החשמליות, השילוט המרהיב של הכרזות ״ברוך הבא מלך המשיח״, יחד עם השירה שבקעה מהרמקולים רבי העוצמה: ״משיח! משיח! משיח!..״ נתנו לשיירה איזשהו מימד של גילוי אלוקי שבא מלמעלה!.
נוהל התנועה בשיירה, נשמר בקפדנות. הודעה קצרה בקשר על ״היכונו לתזוזה״, וכבר נעה בראש השיירה ניידת משטרתית, כשהיא מפלסת דרך, חוסמת צמתים ומאפשרת מעבר רציף לשיירה. לאחריה נע קמב״ץ הפעילות ר׳ שמריהו הראל ברכב הפיקוד, עוקב בקשר על מהלכה התקין של השיירה, כבמבצע צבאי ממש.
נוהל הפעילות שגור אצל הטנקיסטים. ברגע שנעצרים בנקודת הפעילות, מדוממים מנוע, הרמקולים ממשיכים לנגן, יוצאים מהטנק לחלוקת חומר, מעמידים שולחן ועליו מציבים מכשיר ווידאו להקרנת הסרטון ״ראש חודש כסלו עם הרבי מלך המשיח״. ואזי כמובן מתחילה התקהלות של אנשים, נשים וטף, המלווה בדרך כלל בקריאות התפעלות, למראה עידודיו הנלהבים של הרבי לשירת ה'יחי', אליה מצטרפים גם הצופים בשמחה.
מלאו את הארץ – וכבשוה!
מתחיל להיות קצת מאוחר, זזים לנקודה הבאה. צריכים להגיע עוד לבני ברק, גם שם צריכים להחיות את נושא הגאולה ומשיח, לא פחות מכל מקום אחר. מאוחר יותר, יוצאים לדרך לכיוון ירושלים, עכשיו כבר לילה, מדליקים את החנוכיות החשמליות שעל גג הרכבים. למסע בן ארבעת הימים, נלווים מספר כתבי עיתונות וצלמים. עליהם בוודאי זה כבר השפיע. בהמשך אכן מופיעים מספר כתבות הסוקרות באור חיובי את המבצע.
המראה הזה של שיירת אורות החנוכה שלא נגמרת, ממש מהמם. נהגים החולפים ממול השיירה משפשפים עינים, פותחים חלונות, מאטים קצת ומנסים שלא להפסיד טנק או חנוכייה. אתה רואה את ההתפעלות שלהם, את השמחה שנדלקת לשמע שירת הגאולה הבוקעת מהטנקים. התחושה בציבור היא כי השיירה לקבלת פני משיח צדקנו החלה, אך לא נגמרה. התגובות היו מאל¬פות ביותר. המבצע הצליח להעלות שוב את נושא המשיח, לסדר היום הציבורי בישראל.
ביומני התקופה מ-770 מסופר: "בין הדוחו"ת הרבים שהוכנסו בשבועות האחרונים, בלט במיוחד הדו"ח אודות תהלוכת הטנקים לקבלת פני משיח צדקנו באה"ק, מדן ועד אילת. לפני כג' שבועות, בשבת פ' וארא, הכניס המזכיר את הפוליגל המיוחד שנתלה בצמתים באה"ק – בו כתוב "ברוך הבא מלך המשיח" עם תמונתו של המשיח, והרבי הניד בראשו כמה פעמים ואף חייך".
בראיון לגליון 'כפר חב"ד' (554) שסיקר את השיירה, מעיד הרב נחשון: "אין כמעט יהודי, זקן או צעיר, ששוחח עם הטנקיסטים ולא קיבל על עצמו מצווה זו או אחרת.. היית צריך לראות את ההתפעמות והתקווה והבטחון שהשיירה הזאת חוללה בקרב כל-כך הרבה יהודים.. כמה משפחות בעקבות השיירה הזו התחילו לאכול כשר, כמה משפחות התחילו להניח תפילין! אחרים החלו לגלות התעניינות ביהדות בכלל ובנושא ביאת המשיח בפרט".
עיתון 'הגאולה' מדווח
כשבוע אחרי מסע השיירה, הופיע גליון מס' 26 של "הגאולה האמיתית והשלימה" שהוקדש ברובו לסיקורה ותיעודה. וכך כתב העורך, הרב זמרוני ציק, בכתבת השער בעיתון זה:
"השלב החדש, של קבלת פני משיח צדקנו, החל ואנו כבר בעיצומו. אפשר לחוש זאת בכל מקום ובכל עניין. החל מהשילוט החדש שבחוצות הערים, בעלוני ההסברה ובעיתוני הגאולה, בדגלונים והסטיקרים, בטפסי החתמה על ״קבלת המלכות״, בדיונים בסדנאות השונות, בתכניות פופולריות בטלוויזיה, בכתבות בעיתונות, אך בעיקרו, הוא השינוי הבסיסי שחל בהתייחסות הציבור לנושא המשיח, החש כי המדובר הוא באירוע אקטואלי ובאישיות בת זמננו.
שיירת הטנקים לקבלת פני משיח צדקנו, שכבשה את הארץ בימי החנוכה ונתקבלה בכל מקום בהתלהבות ובאהדה עצומה, המחישה זאת יותר מכל. העם רוצה את המשיח.
אם בתחילתו של המבצע היוותה הסיסמא "היכונו לביאת המשיח", הכרזה להכנה כללית – לגאולה, הרי שעתה כשנכנס המבצע לשלב של – "ברוך הבא מלך המשיח", מהווה הסיסמא, הכרזה שמשמעותה ההכרה במלך המשיח עצמו. ולא הכרה פסיבית בלבד אלא הכרה חיובית, בכך שהרבי שליט״א מליובאוויטש הוא מלך המשיח.
הכרה זו, פירושה המעשי הוא קבלת מלכותו! אין ספק כי אנו בעיצומו של מהפך גדול, ובזמן הקרוב ביותר נראה כיצד העם כולו מתעורר לקיים את דברי הנביא הושע ״ובקשו את דוד מלכם״, כשהעם כולו פונה בבקשה נפשית אל הרבי שליט״א ומבקשו לבוא ולמלוך על ישראל.
הרב אשכנזי מחזק ומעודד
בימים שאחרי השיירה וגל ההתעוררות הגדול בעקבותיה, החלו לזרום התגובות החיוביות ומכתבי התמיכה והעידוד של רבנים, משפיעים ושלוחי המלך בארץ הקודש.
כך נאמר במכתב מיוחד ששיגר הרב מרדכי שמואל אשכנזי אל הרב נחשון "ברצוני להעלות על הכתב רחשי לבבי בקשר לשיירת הטנקים לקבלת פני משיח צדקנו. נתלויתי אל השיירה בהיותה בכפר חב"ד ונתרגשתי עד כדי דמעות מעצם הרעיון ומביצועו וכו' ע"י המסר של ברוך הבא וכו' ומהתגובות ששמעתי משאר מקומות בארצנו הקדושה הדבר הביא לתעמולה חיובית אודות הכנת והתגלות כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.
מובן אשר ישנם המקטרגים כמו על כל רעיון חדש אשר לוקח זמן עד אשר מעכלים אותו וכפי ששאלתי באסיפת הרבנים האם יש מי שהוא אשר הסכים בלב ונפש ל'היכונו לביאת המשיח' ואח"כ לפסק דין הרבנים של חזקת משיח ופרסומו בכלי התקשורת והעולה על כולנה השאגה האדירה של יחי אדוננו וכו' במעמד כ"ק אד"ש אשר הולכת ומתפרסמת, רק כיון שהגיע לברוך הבא פירש והפך למנגד, אלא מי שמנגד לזה מנגד לכל הקו בגלוי או בסתר וד"ל. בברכת חזק ואמץ ובהקדמת השו"ע ואל יבוש מהמלעיגים".
חזק ואמץ – בעד משיחנו!
מכתב נוסף אל הרב נחשון, נשלח מאת ידידו הרב שלום דובער הלוי וולפא בו נכתב בין היתר: "…המציאות בשטח מראה בעליל את אמיתות דברי חז"ל ש"דברים היוצאים מן הלב נכנסים אל הלב". כאשר הקהל רואה שאומרים לו דברים ברורים, ושמאמינים במה שאומרים בלי שום ספקות, אז הדברים נכנסים אל הלב ופועלים פעולתם. משא"כ כאשר היינו בעינינו כחגבים הרי בודאי שכן היינו בעיניהם.
ידידי היקר ר' דוד שי', אתה היית זה שיצא ראשונה עם הקריאה יחי המלך במעמד כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח. גם אז היו קטרוגים והיום זה נהפך לנחלת כל עדת המקושרים בליובאוויטש, ו"אנשי הדור מוסיפים חיות לנשיא הדור ע"י הקריאה יחי המלך" וכפי שרואים במוחש.
אתה הוא הראשון שיצא בקריאה "ברוך הבא מלך המשיח" ובלי ספק בקרוב ממש גם זה יהפך לנחלת הכלל. מי שמקבל בפשטות את דברי כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א ש"משיח נמצא כבר בהתגלות ומה שנשאר הוא רק לקבל פניו", הרי אף אם לו בעצמו אין את האומץ והתוקף לצאת עם שלטים של ברוך הבא, הרי עכ"פ אין הוא רשאי בשום אופן לעכב או לקרר את זה שעושה כן.
ר' דוד שי'. מלך המשיח שליט"א אמר בכ"ח ניסן תנש"א שצריך אחד, שנים או שלשה שיתעקשו להביא את הגאולה בפועל ממש. בלי ספק ראה בעיני קודשו שיצטרכו הרבה עקשנות בכדי אויסצופירן את העבודה של אורות דתוהו בכלים דתיקון שנצטווינו עליה.
חזק ואמץ בעד אלוקינו ובעד משיחנו, וקיים בשמחה את הציווי הראשון בשו"ע: "ואל יבוש מפני המלעיגים". אני מבטיחך נאמנה שכשם שעד עתה הם נגררו אחרי הקריאה הסוחפת של "יחי המלך", כך יקפצו אי"ה גם הם במוקדם או במאוחר על העגלה הנוסעת והמגיעה ליעדה בקרוב. ואנחנו בשם ה' אלוקינו נכריז: "ברוך הבא משיח צדקנו"!
מי יודע אם לא לעת כזאת הגענו למלכות?!
במכתבו של השליח בהרצליה הרב ישראל הלפרין באותם ימים, הוא פונה בקריאה נרגשת אל רבני ועסקני חב"ד באה"ק: "גם אם ניתן היה לחלוק על אופני פירסום הענין לציבור הרחב, עד חנוכה תשנ"ג, הרי כעת ויכוח זה הינו נחלת העבר! שכן לאחר מסע הפירסום בראש כל-חוצות ע"י הטנקים וכו', בכותרת: ברוך הבא כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.
ורואים במוחש כי העם כולו עוסק ומדבר בענין ומקבלו באופן של מוסיף והולך, מוסיף ואור… (וגם אם כמה "הסתנוורו" מריבוי האור, הרי התורה על הרוב תדבר). הרי כעת יש לפעול יחד בקו-זה שאין ממנו נסיגה. להמשיך בפרסום ביתר שאת וביתר עוז, יחד עם מתקפת הסברה רצינית. וכ"ז עד לביאת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח, לבנית ביהמ"ק השלישי נאו ממש.
לכן ידידי היקרים, פנייתי מקרב ולב עמוק, ואיני מוציא עצמי חלילה מן הכלל. הבה נדע כולנו להתעלות, להניח את הכבוד ושאר ענינים אישיים שאינם מסטרא-דקדושה, הצידה. הבה נעבוד יחד למען רבינו מלכינו שליט"א, בהתגייסות מלוכדת של כולנו לקרב האמיתי על לב העם ומעשיו – הרי מי יודע אם לא לעת כזאת הגענו למלכות?!"
מכתב שלוחי המלך בנהריה
שלוחי המלך בעיר נהריה – הרב ישראל בוטמן, הרב נפתלי שפרינגר והרב ברוך וילהלם הביעו את דעתם ותמיכתם בפעילות זו במכתב מיוחד ששיגרו אל חבריהם השלוחים ברחבי ארץ הקודש בכ' טבת תשנ"ג, תחת הכותרת "ברוך הבא מלך המשיח" נכתב:
"אנו פעילי בית חב"ד – נהריה, שלוחי כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, מביעים בזה את דעתנו באופן ברור ומוחלט, ומתוך ניסיון בשטח, שיש לפרסם בראש כל חוצות בעוז ותעצומות, שמלך המשיח נמצא עימנו והוא כ"ק אדמו"ר שליט"א כפשוט, ושיש לומר ולזעוק 'יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד', ומתוך שירה וזמרה.
וברור ופשוט שזה תפקידו של שליח כפי שהורה לנו כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשיחתו הידועה בכינוס השלוחים דאשתקד. וברור שלרגעים נשגבים אלו מחכה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח, ולמי שיש ספק בדבר – עצתנו שפשוט ילמד את שיחות כ"ק אד"ש בפנים!"
ארץ הקודש – מוכנה להתגלות!
כחודש וחצי לאחר מכן, בעת ה"כינוס לחיזוק ההתקשרות" שהתקיים ב-770 בט"ז שבט, התייחס הרב נחשון בנאומו לאירועי השיירה ומסקנותיה ואמר: "בארץ ישראל יכול הרבי לבוא בצורה הכי גלויה! אין שום בעי', וכולם יקבלו את פניו באופן הנעלה ביותר. "ולמרות שאומרים עלי שאני פנטזיונר – אני עם "רגלים על הקרקע", מנהל מוסד של 80 שלוחים וטנקים שעובדים עם 800 ישובים ומאה אלף ילדים.
ומכיון שישנם כאלו שרוצים לקרר ולומר שהם יכולים להפגע – אם מישהו יכול להפגע, אני יכול פי כמה וכמה… האם בכדי הרבי מסר את נפשו במשך 43 שנים? הדבר צריך להיות גם במחיר של סגירת מוסד! הרבי אמנם לא אמר כך, אבל אפי' אם זה הי' כך היינו עושים את זה מיד. אין לנו פקפוק בדברי "בן עמרם.
כל ליובאוויטש וכל המוסדות נוסדו וקיימים בשביל הרגע הזה שהרבי יתגלה כמלך המשיח, ובלי זה למה לנו חיים. ולכן אמנם יש לכ"א חשבונות, אבל מה שלכה"פ מצפים מאתנו ברגע כזה – שהרבי נאלץ להשליך חייו מנגד – שנתרומם מעט מהחומריות ונסתכל בעיניים מפוכחות היכן אנו נמצאים". את דבריו חתם הרב נחשון בהכרזת 'יחי אדוננו' משולשת.
באותו כינוס, נאם גם הנגיד החסידי …. הרב רחמים (רמי) אנטיאן שהתייחס גם הוא לשיירה ואמר: " לפי הדיווחים שקיבלתי מקרובי משפחה, המהלך האחרון שנעשה ב'תהלוכת הטנקים' שמבשרים על 'ברוך הבא מלך המשיח', גרמו ל"מתח משיחי" אדיר בישראל – ועל זה דוד נחשון אני מצדיע לך, ולא רק מצדיע, אלא מתחייב בל"נ לעזור גם בממון החסר בימים הקשים האלה… "יחי מלך המשיח לעולם ועד!"
בשבועות הבאים נתלה שלט 'ברוך הבא' גם אל מול פני המלך, לצד המרפסת ב-770. באותה תקופה הלחין א' מידידי ותומכי הטנקים, החסיד ר' גרשון פרנקל את השיר 'ברוך הבא' ומכר אותו לזמר החסידי ר' אברהם פריד שזכה לפרסם את השיר שהלך וכבש את הציבור – כהמשך ישיר לשיירת הטנקים בסיסמה זו.
תגיות: פרויקט ג' תמוז תשפ"ד, שיירת הטנקים