-
והשבוע: שלושת ס"ת הקדושים; ס"ת של משיח, ס"ת של האדמו"ר הריי"צ, וס"ת של הרבי מה"מ • וגם; מדוע באופן נדיר נערכה קריאת התורה בבימה הקטנה במזרח הזאל? • על אירועי שבת פרשת תזריע – 'יחי' שנה להכרזת ה'יחי' הראשונה, תוכלו לקרוא בטור שלפניכם, המתפרסם בבלעדיות לגולשי חב"ד אינפו בכל שבוע • סיכום אירועי השבת מהווה הצצה מוקדמת לחלק קטן מ'יומנו של תמים' המתפרסם בכל שבוע בעיתון 'בית משיח' • לקריאה
ממראות השבוע ב-770מנחם|ב׳ בניסן ה׳תשע״טיומן מבית חיינו – שבת פרשת תזריע
קבלת שבת
אחרוני התמימים השבים מן המקווה בתום יום רצוף במבצע תפילין, ועושים את דרכם בחיפזון לבית חיינו בדקות אלו שלאחר הדלקת נרות, כמעט ואינם יכולים להיכנס אל הזאל הגדול.
ההיכל, מוקף כעת מכל עבריו בפירמדות גבוהות, הניצבות מן הקרקע ועד לחלונות עזרת הנשים, כשבתווך, שורות שורות של ספסלים המלאים כולם באלפי ילדים שבאו הנה מכל רחבי תבל, להשתתף בחידון ספר המצוות העולמי הנערך על ידי ארגון צבאות השם.
תפילת קבלת שבת הנעשית במחיצת כל כך הרבה תינוקות של בית רבן – חיילים בצבא המלך, נערכת בחגיגיות רבה, המתבטאת בעיקר בעת שירת הקהל קודם התפילה, בתוכה, ולאחריה.
השיא מתקיים כמובן, בעת שירת ה'יחי' החותמת את 'לכה דודי', בשעה שמבטי הקהל נעוצים בנקודה אחת – מקומו הקדוש של כ"ק אד"ש מה"מ על בימת התפילות, כשהוא שואג שוב ושוב את השירה הנצחית, שירה שהחלה בהתוועדות כ"ק אד"ש מה"מ בשבת זו, בשנת ה'תשנ"א. והימים האלו נזכרים ונעשים.
שבת קודש
תפילת שחרית דראש חודש, נפתחת בהכרזת 'הודו לה' על ידי חזן בית חיינו ר' מנחם מענדל רייצעס, המשמש בימים אלו גם כחבר הוועדה לבחירת הניגון דפרק התהילים החדש של כ"ק אד"ש מה"מ, לקראת יום הבהיר י"א ניסן הבא עלינו לטובה. ואכן, בעת אמירת ההלל ובפרט במזמור קי"ח – 'הודו לה' כי טוב', עיני הקהל נשואות אל היום הגדול הקרוב כל כך, או אז ינגנו לאורך שעות ארוכות את הניגון החדש, זה שייבחר בקפידה מתוך עשרות שירים הנשלחים כמתנה לחצר המלך על ידי מלחינים חסידיים, תמימים ואנ"ש מכל רחבי תבל.
לאחר אמירת שיר של יום ו'ברכי נפשי', פותחים את הארון ומתוכו מוציאים שלושה ספרי תורה, כמו בכל שנה בקביעות מיוחדת זו – בה חל ראש חודש ניסן בשבת. קביעות, אודותיה מרחיב כ"ק אד"ש מה"מ בדבר מלכות ויקרא – "ומזה מובן גודל העילוי שבהוצאת שלושה ספרי תורה – שהנתינת כח לכללות העבודה שבהוצאת ספר תורה ("ויהי בנסוע הארון") היא באופן של חזקה ("בתלת זמני הוי חזקה"), תוספת כח וחיזוק בכל העבודה".
הספר הראשון – ספר התורה של משיח, עבור קריאת פרשת תזריע. הספר השני – ספר התורה של כ"ק אדמו"ר הריי"צ, עבור קריאת פרשת ראש חודש. הספר השלישי – ספר התורה של כ"ק אד"ש מה"מ, עבור קריאת המפטיר בפרשת החודש.
סביב השביל הצר שנפער לצורך מעבר ספרי התורה מארון הקודש לבימת הקריאה, נוצר לחץ עצום על ידי הקהל הרב הגודש את בית הכנסת, המצטופף כעת יחד עם הילדים על מנת לנשק את ספרי התורה הקדושים באחד מן המעמדים הנדירים במשך השנה.
חתונות רבות נערכות בימים אלו שלפני ספירת העומר, ובשבת זו עולים לתורה ריבוי עצום של חתנים החוגגים את שבת האויפרוף. מלבד הקרואים במניין כ"ק אד"ש מה"מ, נערכת קריאה נוספת בסיום התפילה, בה יקבלו עלייה בספר התורה של משיח שאר החתנים שלא עלו בגורל.
לפני התיבה ניצב הבעל מוסף, החזן ר' אליהו איידעלמאן, אף הוא מחברי הוועדה לבחירת הניגון די"א ניסן.
כהכרזת הגבאי לאחר התזכורת לקריאת ה'נשיא', מתחילה התוועדות כ"ק אד"ש מה"מ בשעה 1:30 – במזיגת היין לגביעו הקדוש של כ"ק אד"ש מה"מ. על גבי השולחנות מחולקים ההנחות משיחת שבת פרשת תזריע ומצורע תשנ"א, כשמן היומן הנלווה אל השיחה, ניתן ללמוד על האווירה השמיימית בעת אותה ההתוועדות.
בין שיחה לשיחה עודד כ"ק אד"ש מה"מ את הניגונים בצורה פלאית ביותר, כשהשיחות עצמם נאמרו ברוח התקופה ההיא – התביעה העמוקה מכל אחד ואחד לעשות ככל שביכולתו להבאת משיח צדקינו בפועל ממש.
שיא ההתוועדות התרחש כמובן בעת חלוקת המשקה. לקראת הסיום, עלה ר' דוד נחשון והכריז לפני קהל האלפים "משקה זה יחולק בכל המטות והוועדים הקשורים עם ביאתו והתגלותו של המשיח, בקשר עם התגלותו והכרזתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א למלך המשיח! וזאת בקשר עם זה שכבר פסקו הבתי דינים שהרבי צריך להתגלות ולכן יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!" ואחריו שאג כל הקהל בקריאת "יחי".
במשך כל שלושת ההכרזות ישב כ"ק אד"ש מה"מ בהרכנת ראש, הנהן בראשו הקדוש בשעת מעשה, פניו לימינו, וחייך קצת. למותר לציין את ההתרגשות שאחזה בקהל, כשרבים מברכים שהחיינו בשם ומלכות, והשמחה העצומה נמשכה עד לאחר תפילת מנחה.
היום, בעת עומד הקהל אל מול מקומו הקדוש של כ"ק אד"ש מה"מ, כשביד ימין המונפת אל על נתונה כוס יין קטנה לאמירת 'לחיים', עוברת בלבבות התפילה החרישית, מתי נזכה גם אנו לברך את ברכת 'שהחיינו' על ההתגלות? הלא לבטח הגיעה קיצה של הגלות, "הן קץ הימין והן קץ הימים"! אותה ברכה "שאינה שייכת על העתיד לבוא, כי אם על ההווה והעבר… ותיכף ומיד מברכים "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה", "מראה באצבעו ואומר זה"… הנה זה הגאולה האמיתית והשלימה, והנה זה משיח צדקינו, והנה זה נשיא דורנו!".
בנוגע למעשה בפועל מעורר כ"ק אד"ש מה"מ אודות הלימוד בענייני משיח וגאולה ברבים, ובפרט בעשרה מישראל, ו"לכל לראש – בתורת נשיא דורנו, הן במאמרים שלו, ובמיוחד בלקוטי שיחות של נשיא דורנו".
תלמידי התמימים מתחזקים בהחלטה טובה בעניין האמור בשני אופנים. הן בשיעורי 'גאולה בעשרה' המצויים לרוב, בהם מתאספים פעם בשבוע עשרה תמימים ללימוד מעמיק בתורת הגאולה של נשיא הדור. והן בשיעור גאולה ומשיח היומי, שיעור שנוסד בבית חיינו מידי ערב כבר בשבת ההיא של תשנ"א. בתקווה עזה שכבר עצם ההחלטות טובות, יביאו להבאת הגאולה תיכף ומיד.
בהמשך היום מתקיימות התוועדויות ה'אויפרוף' בכל פינה ברחבי בית חיינו, הן בזאל הגדול והן בבית הכנסת שבקומת המרתף. מספר ההתוועדויות הגבוה תואם את מספר החתנים, כשכמעט מכל 'קבוצה' במשך השנים האחרונות ישנם חתנים המתוועדים עם בני גילם, קבוצה ע"ד, ע"ו, ע"ז וע"ח.
מחזה מיוחד התקיים בתפילת מנחה, עת נערכה קריאת התורה באופן נדיר סביב הבימה הקטנה בקדמת הזאל, המשמשת את כ"ק אד"ש מה"מ לעיתים רחוקות ביותר. זאת לאחר שהבימה המרכזית נגררה אל לובי הכניסה בעת פעילות ילדי צבאות ה' שהתקיימה אחר הצהריים. לתורה עולים מספר נערי בר מצווה. בחזרת הש"ץ מנגן החזן ב'שים שלום' ואליו מצטרף הקהל כולו בשירה אדירה החותמת את השבת (יש לציין שזו הפעם השלישית לשבת זו).
בסיום התפילה נערך סדר ניגונים המרכזי וחזרת דא"ח, ("כמנהג המפורסם ללמוד פנימיות התורה לאחרי תפילת מנחת שבת במשך כל השנה"). לאחר תפילת מעריב והבדלה, מועבר על גבי המסך הגדול במערב הזאל ווידאו מעידודי ה'יחי' דב' ניסן תשנ"ג, ולאחריו התכניות השבועיות מבית מכון 'השיחה השבועית' ומכון 'לראות את מלכינו'. ריקודי חודש אדר נמשכים על ידי מטה שירה וזמרה מידי יום עד לי"א ניסן, והלילה מנגן על קלידי האורגן הת' מוישי גינזבורג.
שני סעודות מלווה מלכה מרכזיות נערכות הלילה יחד עם התוועדות לרגל ב' ניסן יום ההילולא של כ"ק אדמו"ר הרש"ב, וים תחילת הנשיאות של כ"ק אדמו"ר הריי"צ, מייסדי ומנהלי ישיבות תומכי תמימים ("כדאי, שכל אלו שלמדו (או לומדים עתה) בהישיבה… יקדישו דקה (ו"יותר" מזה) להתבונן בענינים שהישיבה פעלה עליהם, וצריכה לפעול גם להבא…").
התוועדות אחת, חגיגת סיום הרמב"ם העולמי לרגל סיום הלכות מטמאי משכב ומושב, ותחילת הלימוד בהלכות שאר אבות הטומאות. והתוועדות שניה, המשך חגיגות האויפרוף, ובראשם לת' אהרון אברהם קעניג, המתחתן בשבוע הקרוב עם עב"ג, ביתו של הרב שמעון וויצהנדלר ראש ישיבת תות"ל בראשון לציון.
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
תגיות: יומן מבית חיינו
כתבות נוספות שיעניינו אותך: