הת' מענדי פרידמן, קבוצה תשע"ט בבית חיינו – 770
קבלת שבת
בתום מספר שבועות זמן קבלת שבת מתאחר בחמש דקות. אל העמוד ניגש החזן ר' אליהו איידלמאן, ומתחיל 'לכו נרננה' בקולו המיוחד מלא הרגש.
בהגיע הציבור ל'לכה דודי' פותח במנגינת 'והוא גואלנו', בקשר הציפייה לגאולה בשבת פרשת ויחי, "שבו נעשה העילוי והשלימות ("ויכולו") דעשרה בטבת", וכרגיל בכל קהילות אנ"ש, מתחלף הניגון ב'לא תבושי' לשירה הנצחית 'יחי אדוננו', השירה שאינה פוסקת באופן ד'שיר חדש'.
מבין שלל הקבצים והחוברות היוצאים לאור, בולטים השבוע שנים במיוחד.
גיליון ה'מדקדקים', המשלים בשבוע זה את 'יובל' חוברות מעת פתיחת מערכת זו, אשר חוללה מהפכה של ממש בעיסוק והלימוד העיוני והמעמיק בשיחות ה'דבר מלכות', לנח"ר כ"ק אד"ש מה"מ.
עלון 'החייל', שקנה לו שם בישיבות תומכי תמימים ברחבי העולם, ולאחר מספר שבועות שנעדר, חזר השבוע אל בית הדפוס.
לילות שבת הארוכים בתקופת החורף, מהווים כר פורה והזדמנות מצוינת להתוועדויות רעים ארוכות, לימוד חסידות או סתם אמירת שמו"ת.
שבת קודש
לפני התיבה בתפילת שחרית ניצב ר' לוי יצחק גאייער.
לקריאת התורה עלו שני חתנים לרגל שבת האויפרוף, אחד מהם הוא הת' יוסף גדליה וולפא, בנו של הרב מנחם וולפא, שליח כ"ק אד"ש מה"מ לעיר נתניה.
לקראת הפסוק האחרון בפרשת ויחי נעצרת הקריאה, והקהל העצום הממלא את בית הכנסת נעמד על רגליו לשמיעת סיום חומש בראשית – 'ספר הישר' (אשר אודות גודל סיום זה מפליא כ"ק אד"ש מה"מ בדבר מלכות).
לאחר שהושלך הס בבית הכנסת, מסיים הבעל קורא ר' מיכאל סלווין את הפרשה במילים "ויישם בארון במצרים", ומיד – "מכריזים בקול גדול ורם כל הנמצאים בבית הכנסת, הן בעזרת אנשים והן בעזרת נשים, כולל טף "חזק חזק ונתחזק", ג' פעמים בעניין החזקה גופא" (הנחה ש"פ ויחי תשנ"ב).
בעל מוסף דשבת זו הוא ר' זלמן סנדהויז, משגיח בישיבת תות"ל קווינס.
בפרק הזמן שבין סיום התפילה להתוועדות כ"ק אד"ש מה"מ, הופך בית הכנסת לזירת התוועדויות רבתית.
בכל פינה ניתן למצוא מוקדי קידוש מיתולוגיים, ושולחנות רבים מוסבים במהירות שיא לשמש כבימה לפארבריינגען יום הולדת. עגלה גדולה בת ארבעה גלגלים מפלסת את דרכה בינות מאות זוגות רגלים, בדרך הקצרה ממטבח בית הכנסת אל לובי הכניסה, עליה מונח סיר ענק מלא צ'ולנט מבית וועד סעודת שלמה.
במרכז בית הכנסת נערך שולחן גדול, שם מתקיים קיים קידוש עבור תלמידי התמימים. במשך כמחצית השעה מונחים עליו ללא הרף, עשרות בקבוקי יין ותבניות עמוסות סלטים ומזונות לרוב, בתרומת ר' מאיר קבקוב.
לקראת 1:30 נעמדים רבים במקומותיהם הקבועים, לתחילת התוועדות כ"ק אד"ש מה"מ. רבים נוהגים לטעום במהלך הפארבריינגען מזונות, כדברי הרבי בהתוועדות שבת פרשת ויחי תשנ"ב אודות אכילת מזונות ושתיית יין בעת זו, מעין היין המשומר והסעודה לעתיד לבוא.
בין שלל הפעולות הנפלאות של המטה ל'לימוד הדבר מלכות', בולטת במיוחד הדפסת ההנחות משיחות השנים תשנ"א-תשנ"ב בתוספת יומן מיוחד מאותה השבת, לחלוקה עבור תלמידי התמימים בשעת ההתוועדות, בימים אלו שעדיין איננו זוכים לשמוע את תורתו של משיח.
בשל תקלה טכנית בהדפסה, המציא ה'מטה' לידי התמימים באופן מיוחד עשרות ספרי שיחות קודש בהם מודפס המקור, כשהנוהגים לקרוא את היומן, עושים זאת השבוע מתוך המדור המיוחד בחוברת ה'מדקדקים'.
בהתוועדות מעורר הרבי אודות המעלה שבפרשת 'ויחי יעקב' החותמת את ספר בראשית, ובעיקרה העניין ד'יעקב אבינו לא מת', כשההוראה בעבודת ה' היא שכל פרט במחשבה, בדיבור ובמעשה יהיה באופן של 'זרעו בחיים', פעולה הנמשכת המצמיחה פירות ופירי פירות.
בשיחה מובאים שלל ביטויים מיוחדים בנושא החיים הנצחיים בדורנו, "בנוגע לעצמו עונה הוא: אין זו שאלה, מכיון שתיכף ומיד בא משיח צדקנו, וממילא הוא עובר תיכף ומיד מחיים אלה אל ה"חיים נצחיים" דלעתיד לבוא.
אלא כששואלים אותו מה נעשה עם סב סבו הנמצא כבר שנים רבות בעולם האמת, הרי הוא עונה: שכל זמן ש"זרעו בחיים", כלומר – נכד זה, שניכרת בו פעולת וזריעת סבו, הרי "אף הוא בחיים", שגם סבו נמצא "בחיים" עתה, בדיוק כפי שהי' לפני מאות שנים בהיותו בעולם הזה, נשמה בגוף, ברמ"ח איברים ושס"ה גידים!…".
בהמשך מתקיימות התוועדויות האויפרוף, תפילת מנחה – בה עולים כרגיל נערי בר מצווה, סדר ניגונים וחזרת דא"ח, מעריב, הבדלה, והקרנת תכניות הווידאו מכ"ק אד"ש מה"מ בשנים קודמות.
בהמשך הלילה נערכת סעודת מלווה מלכה דדוד מלכא משיחא, יחד עם הסעודה ד'קיימא סיהרא דאשלמותא' (כהוראת כ"ק אד"ש מה"מ), ברוב עם ופארבייסן בשפע, בארגון מטה לימוד הרמב"ם העולמי, לרגל חגיגת סיום הלכות נדרים, ותחילת הלימוד בהלכות נזירות.
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!