בימים אלו בהם מנשבות רוחות של אחדות, מוציאים חברי ועד כינוס השלוחים מכתב, בו הם מבהירים כי את התוקף והסמכות לקיום כינוס השלוחים הם שואבים ממה שקבע הרבי בעצמו ומהוראות רבני חב"ד, וביחד עם כך מצהירים כי פניהם לאחדות וכי הם מוכנים להיפגש ללא תנאים מוקדמים על מנת לקדם מהלך של אחדות בין השלוחים.
חב"ד אינפו מגיש את המכתב המלא:
ב"ה, י"ג אייר תש"פ
לכבוד שליח כ"ק אדמו"ר מה"מ,
שלום וברכה
במענה לשאלת רבים אודות ענין האחדות בנוגע לכינוס השלוחים העולמי והמסתעף, הרינו להבהיר כדלקמן:
כידוע, קבע הרבי בצוואתו הק' את אופן התנהלות מוסדות חב"ד המרכזיים בזמנים כאלו בהם "חושך יכסה ארץ".
בהתאם לשיחה דב' אדר תשמ"ח בענין "בואו ונחשוב חשבונו של עולם", בה הבהיר הרבי כי כל עניני ליובאוויטש ייקבעו על ידי רבני חב"ד, הנה מיד לאחר ג' תמוז תשנ"ד, מינו רבני חב"ד ברחבי תבל וועד של ארבעה רבנים לדרוש ולחקור בנושא, הלא הם הרב יצחק הכהן הענדל ע"ה, הרב יהודה קלמן מארלאו ע"ה, ואיתם יבדלחט"א הרב דוד שוחט והרב יצחק מאיר הרץ שקבעו כי הצוואה היא היא רצונו הק' של הרבי.
כאשר אלו שהחזיקו באגו"ח ובמל"ח נקראו לבוא לדין תורה על מנת לברר את טענותיהם לאי קיום רצונו של הרבי הם סירבו.
בצוואה מינה הרבי להנהלת המוסד הק' מרכז לעניני חינוך את הרב חמ"א חדקוב, הרב ניסן מינדל והרב שלום מענדל סימפסון ע"ה. על פי המינוי הקים הרב סימספון את ועד כינוס השלוחים, כדי שיפעל בהתאם לרצונו הק' של הרבי.
מתוקף כך, ולאור זאת שהרבי הפנה את השאלות בנושא הכינוס והשלוחים לבד"צ דשכונת קראון הייטס, הרי שבהתאם למכתבם של הרבנים, מתקיים מידי שנה כינוס השלוחים העולמי, ואנו רואים ב"ה את ברכות הרבי בהצלחה רבה הן בכמות והן באיכות.
למרות כל הנ"ל, הנה על מנת להוסיף באהבת ישראל ואחדות ישראל, קיימנו בשנים האחרונות כמה פגישות עם נציגי ועד כינוס השלוחים השני, אך למרות שהנושאים שהעלנו על מנת לגרום לכינוס אחד של כלל השלוחים היו מינימליים, נענינו בסירוב מוחלט.
בשבועות האחרונים נשאלנו האם אנו מוכנים להיפגש על מנת להתדבר ולראות כיצד ניתן לגשר על הפערים ולהביא לאחדות, לנח"ר המשלח. תשובתנו היתה כי אנו מוכנים לפגישה ללא תנאים מוקדמים, אך התשובה שהתקבלה מהוועד השני היתה סירוב.
הרינו להבהיר כי גם כעת אנו מוכנים להיפגש ללא תנאים מוקדמים וידינו מושטת לשלום.
בשעה זו אנו קוראים לכל השלוחים להוסיף באהבת ואחדות ישראל, ולמרות חילוקי הדעות, הרי בודאי שאין זה בסתירה ל"נהגו כבוד זה בזה", וכמובן להתרחק משנאה ופירוד הלבבות עד קצה האחרון.
בברכת חסידים
ועד הכינוס