"לאחר מכן ישנו ענין נוסף: בנוגע לימים טובים ישנו ציווי שצריך להוסיף ב"מועדים לשמחה", ולא להיכנס לענינים של היפך השמחה, ולכן ביום טוב אסור להתענות.
וכן אסור בכל הענינים שהם היפך השמחה, ובמילא מובן שלהכניס ביו"ט ועל אחת כמה וכמה בהגדה ענין שהוא להיפך השמחה לגמרי, זה נוגד דין פשוט ומבואר לא רק מדרבנן אלא גם נגד דין מהתורה.
עד כדי כך ההקפדה היא שבכל חודש ניסן לא לעשות ענינים של היפך השמחה (טושו"ע או"ח סתכ"ט), שלכן אין דעת חכמים נוחה מכך שקבעו את היום [=יום הזיכרון לחללי השואה] בחודש ניסן, במקום לדחות לחודש אייר, כדי לא לבלבל בחודש ניסן, ואין כאן המקום להאריך בזה".