-
לפרשיות השבוע של ספר שמות, שבקריאתו פתחנו השבוע – לא יתכן שנתייחס כאל סיפור היסטורי • ההקשר האקטואלי והעדכני זועק אלינו, זריקת העידוד לתקופתנו הנוכחית לא מרפה מאיתנו • הספקות וה'פשט'לאך' בדברי משה לא נולדו אתמול, אבל כבר אז – הוקדמה הרפואה למכה, ההבהרה קדמה לטשטוש • והקורא את "ספר הגאולה" למפרע – לא יצא • מרתק
chabadinfo editor|י״ט בטבת ה׳תשע״ומשיח פרידמן, בית משיח
א.
לא עוד פיסת מידע היסטורית, אלא סיפור אקטואלי ומשמעותי המקביל להפליא למציאות חיינו. כזה הוא תיעוד מאורעות יציאת עם ישראל מגלות מצרים, בפרשיות ספר שמות המכונה "ספר הגאולה" – שפתחו בסערה את רשימת הקריאה השבועית שלנו. והקורא את (ספר) הגאולה למפרע – לא יצא, ממש לא.
הרגע הזה, מבעד לעננת עשן הסנה הבוער, בהישמע הקול האלוקי השולח את משה רבינו למשימת חייו "וְעַתָּה לְכָה וְאֶשְׁלָחֲךָ אֶל פַּרְעֹה וְהוֹצֵא אֶת עַמִּי בְנֵי יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם" – זו נקודת האַל–חזור. העתיד הוכרע באותו רגע גורלי בו שלח הקב"ה את משה לגאול את העם, מכאן כבר אין אפשרות חזרה אחורה.
הדו–שיח ממשיך גם בפסוקים הבאים, לא כל לוחות הזמנים תואמו ולא כל הפרטים נסגרו, כמעט הכל נשאר פתוח, אבל מה שבטוח – בטוח. היעד נקבע ובמוקדם או במאוחר זה יתרחש: היהודים יצאו ממצרים. גואלם ומושיעם כבר נשלח: משה רבינו, הוא ולא אחר.
נקודת האַל–חזור. זה שם הקוד ותכניסו אותו טוב טוב לראש.
זמן רב עבר מאז הרגע המכונן ההוא, הרבה מים זרמו בנילוס. בעיצומה של עבודת פרך מתישה במצרים, מופיע משה ומודיע לעם העבדים את בשורת חייהם, במילים המקובלות במסורת עוד מזמן יעקב אבינו "פקד פקדתי אתכם". אבל רגע אחרי "ויאמן העם" הם נקלעו למשבר היעלמותו הפתאומית של משה, הכבדת העבודה והגברת גזירות פרעה…
חודשים ארוכים ומייגעים של 'עשרת המכות' חלפו מאז, עד ליציאת העם ממצרים וקריעת ים סוף, בנס אלוקי שמיימי ומופלא. אבל לאורך כל הדרך, זכרו וידעו המאמינים שדבר כבר לא יכול לשנות את הכיוון והיעד שנקבע מראש, בנקודת ההתחלה.
ב.
גם לנו זה קרה. לפני 24 שנה, הודיע הרבי כי הוא נשלח כבר לגאול את ישראל. במילותיו המפורשות בשיחתו מש"פ חיי שרה תשנ"ב, הוא לא הותיר מקום לספק: "מתחיל להתקיים ה"שלח נא ביד תשלח", השליחות של כ"ק מו"ח אדמו"ר" – זו נקודת האַל–חזור. עתידנו הוכרע באותו רגע גורלי בו שלח הקב"ה את הרבי לגאול אותנו, אין דרך חזרה.
חשוב שנזכור זאת היטב, זה קריטי מאד.
כי למרות הימים שנקפו והשנים שחלפו מאז הרגע ההוא, דבר לא השתנה, התכנית הזו לא יכולה להשתבש. נבואה לטובה לא שבה ריקם, ועל אחת כמה וכמה – נבואתו העיקרית של נשיא דורנו, שציוונו לפרסמה לכל אנשי הדור. בא נגיד שבקטע הזה אנחנו "מכירים" את הרבי, אנחנו יודעים שהוא יעמוד בדיבורו ויקיים את מילתו. אפשר לסמוך עליו. אין ספק.
אז נכון שקשה לנו, גם ליהודים במצרים זה לא היה קל. מה שכן הקל עליהם ועזר להם מאד, מספר לנו המדרש "שהיו בידם מגילות של גאולה, שהיו משתעשעים בהם משבת לשבת לומר שהקב"ה גואלם". לנו יש את הספר "בשורת הגאולה" בו נחזק את אמונתנו ונחייה את נפשנו, בו נשמח ונשתעשע לומר שהרבי יבוא ויגאלנו.
ולמי שעדיין שבוי בהתלבטויות וספקות, למי שעוד מתקשה לעכל את ההשוואה החדה והברורה בין "כימי צאתך מארץ מצרים" לשנת "אראנו נפלאות" בה החלה חוויית מאורעות התגלות המשיח בתקופתנו הנוכחית – נשמח להציע תהליך גמילה מזורז, ולסייע בהסתגלות מהירה לגירסה העדכנית והאחרונה של "ויאמינו בה' ובמשה עבדו", הנה:
ג.
בחודש תמוז תשנ"ג כתב המשפיע הרה"ח מענדל וועכטר את המכתב הבא – אל הרבי. "זה יותר משנתיים, ובפרט לאחרי שהתחילו השיחות הנפלאות בענייני גאולה ומשיח, זכיתי גם אני להיות בין העוסקים והמפיצים את בשורת הגאולה הקרובה, ורואים במוחש שהעניין נתקבל בין כל שכבות העם, ונעשתה התעוררות גדולה, כידוע ומפורסם.
אמנם למרבה הצער, בגלל ההעלמות וההסתרים הנוראים שאנו נמצאים בהם בתקופה האחרונה, נחלשה מאד ההתעוררות בזה, עד אשר אצל הרבה גרמו ההסתרים לדעות בקצה ההפכי רח"ל. גם הציבור שעמד קודם בהתעוררות צריך חיזוק עתה, כי: השלטים "היכונו לביאת המשיח" אשר מילאו את ארץ ישראל וחוללו פלאים, כבר התרגלו להם וערכם פג.
השיחה של ש"פ שופטים תנש"א, שבה נאמר אשר ההודעה ש"הנה זה בא" היא "נבואה ברורה", שיחה שהפיחה רוח חיים בכולם – הנה מאחר שעברו כבר כשנתיים ימים ולצערנו הכי גדול עדיין לא זכינו להתגלותו המלאה של המשיח, נגרם בזה שהתחילו ללמוד בשיחה (ובשאר שיחות הגאולה) כל מיני "פשט'לאך" ופירושים זרים ומשונים, שהצד השווה שבהם הוא לקרר את האמת הפשוטה, שמשיח עומד להתגלות עתה ממש, ובעולם הזה הגשמי כפשוטו ממש.
ואף שהדברים פשוטים ומפורשים בכל השיחות, עם כל זה, מצד גודל ההעלם וההסתר, שנמשך כל כך הרבה זמן, כבר כשל כח הסבל, ואצל כמה וכמה החל לאכול בהם הייאוש. וכתוצאה באו לידי הפירושים השונים והמשונים בעניין "משיח נאו".
ועל כן, כדי לחזק את האמונה ואת ההבנה הפשוטה בשיחות כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, שואל אני אם אוכל לפרסם את הדברים הבאים:
למרות גודל ההעלם וההסתר שנמשך כל כך הרבה זמן, לא נשתנה שום דבר. הנבואה של כ"ק אדמו"ר שליט"א ש"הנה זה בא" היא נבואה ברורה, פשוטו כמשמעו, בעולם הזה הגשמי למטה מעשרה טפחים, שבדורנו זה, דור השביעי, יבא ויתגלה מלך המשיח נשיא הדור, ודורנו זה יזכה לגאולה האמיתית והשלימה, וכ"ק אדמו"ר שליט"א בראשינו, ודבר זה אינו תלוי בשום דבר, ובשום תנאי, וכפס"ד הרמב"ם בהל' יסודי התורה ש"כל דבר טובה שיגזור האל אפילו על תנאי אינו חוזר", והדבר היחידי שתלוי בנו – שעל ידי האמונה בזה והפצתה, אפשר לזרז את זה ולגרום לכך שיהיה בחסד וברחמים.
מובן שפירסום דברים הנ"ל בברכת כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, יגרום חיות חדשה בכל הפעולות הקשורות לביאת המשיח, ועי"ז נזכה להתגלותו המלאה בקרוב ממש". כשקראו מכתב זה לפני הרבי – נענה בראשו הקדוש לחיוב, ונתן על זה ברכתו הקדושה.
ראיתם? הספקות והתהיות לא נולדו אתמול, גם ה'פשט'לאך' בשיחות הקודש ו"הפירושים הזרים והמשונים" לנבואתו הברורה של הרבי – אינם טריים מהמקפיא העמלקי, הם נשמרו בקירור כבר שנים. הם החלו לכרסם כבר אז, בתשנ"ג, אל מול פני המלך המעודד את שירת קבלת מלכותו. וכבר אז הוקדמה הרפואה למכה, ההבהרה קדמה לטשטוש, דער רבי האט אלץ באַוואָרנט.
ד.
בשבוע שעבר, קראתי שוב את הכתבה שפורסמה פעם בעיתון 'מעריב' תחת הכותרת "בארבע עיניים עם הרבי מליובאוויטש" בה תיעדה חברת–הכנסת והעיתונאית גאולה כהן את רשמיה מפגישתה עם הרבי ב'יחידות' בא' משנות הכ"פים. הכתבה נחתמת בקטע מרגש בו היא מצטטת את תשובת הרבי לשאלתה, בסוף היחידות:
"…אני אבוא כשיבוא המשיח. למדתי פיזיקה בסורבון, אני מכיר, יודע ומאמין בחוקי הפיזיקה ובאותה אמונה פיזית פשוטה אני מאמין במשיח, שהוא יהיה משיח בשר ודם ממש, שאפשר לנגוע בו למשש אותו וללכת אחריו. הוא יבוא".
היא ממשיכה ומספרת כיצד הגיבה לדבריו אלו של הרבי: "הוא הרבה זמן כבר בדרך" – מצאתי את עצמי מפטירה. [הרבי ענה] "אבל הוא קרוב מאוד מאוד. צריך להיות מוכנים לו בכל רגע, משום שהוא יכול לבוא רגע אחד קודם".
במשפט הסיום, סיכמה גאולה כהן את הרגשתה והתרשמותה מהרבי, במילים מדהימות אלו: "ברגע הראשון, כשנכנסתי אליו, חשתי: לפני מאמין! בעוד אני יושבת ומאזינה לדבריו, חזרתי ופקפקתי: לא, חכם! כשיצאתי מעל פניו – חזרתי ואמרתי לעצמי: ואף–על–פי–כן – מאמין.
• • •
חסידים! הבה נאמין ונפרסם, נתכונן ונכין את עם ישראל והעולם כולו, נכיר להם את מנהיגם ומלכם: הרבי שליט"א מליובאוויטש – מלך המשיח, שיתגלה בקרוב ממש. זו תקוותנו היחידה, אז בואו ונגשים אותה כאן ועכשיו.
לתגובות הארות והארות: mf7709@gmail.com
תגיות: בית משיח, משיח פרידמן