-
"הרבי מליובאוויטש – משיח צדקנו הוא היחיד בדורנו, המפיץ תורה ומצוות בכל העולם כולו, ממלכת חב"ד – ליובאוויטש אין לה גבולות. היא משתרעת על פני כל העולם כולו" • טור לקראת ג' תמוז מאת השליח הרב זלמן אבלסקי ע"ה • לקריאה
חבר המערכת|ב׳ בתמוז ה׳תשפ״גהרב זלמן טובי'ה הכהן אבלסקי ע"ה, ראשון השלוחים למדינות חבר העמים
טיירע ברידער, טיירע חסידים!
במצוות רבינו הגדול אדמו"ר שליט"א נפרסם בכל מקום לאחינו בני ישראל כי יש לדבוק בתורתנו הקדושה ולנהוג אך ורק על פי ההגדרות ההלכתיות הברורות שיש בה, הרמב"ם בספרו ההלכתי, בפסק הלכה למעשה (הלכות מלכים פרק יא הלכה ד) קובע שאנשי הדור אמורים לזהות את המשיח על פי אישיותו ופעולותיו, על דבר שהרבי הוא הוא משיח צדקנו, נפעל לפי מקורות תורתנו הקדושה, ולא על פי סברות הגיוניות ככל שיהיו, בכל פרט בחיים התורה והוראותיו הק' של הרבי הם תמצית חיינו, כך בנושא הכי מרכזי בחייו של יהודי בכלל וחסיד בפרט, העניין הכי העיקרי, תכלית כל הבריאה! משיח!
וכפי שכותב הרמב"ם בהקדמתו לפירוש המשניות מבואר לנו, שבכל דור ישנו אחד הראוי להיות גואל הדור, "דבר אחד לדור, ולא שני דברים לדור", ושהתפקיד של אותו יחיד בדור (אשר לפיו נוכל להכיר ולדעת מיהו אותו 'יחיד בדור') – הוא להפיץ תורה ומצוות לכל אנשי הדור. הפצה כזאת עצומה, של תורה ויהדות וחסידות, בעולם כולו – יכול לעשות רק הדבר של הדור, וכפי שאנו רואים בחוש, אלפי בתי חב"ד בכל מרחבי תבל, תורתו של הרבי נלמדת בכל חוגי עם ישראל, מקצה העולם ועד סופו.
עוד מזמן התלמוד בני ישראל נהגו והצביעו וקבעו על רבם את האפשרות שהם המשיח בדורם. בגמרא (סנהדרין צח, ב') מסופר על תלמידי בתי מדרש שונים, שאמרו כי שמו של המשיח כשם רבם, רמזו לכך שראו ברבם את האדם הראוי להיות משיח. רב אומר "…כגון רבנו הקדוש [משיח]".
נוסף לכך – רב נחמן מכריז על עצמו שהוא משיח ."שבכל דור נולד אחד מזרע יהודה שהוא ראוי להיות משיח לישראל" (ר' ע' מברטנורא על מגילת רות ושו"ת חת"ם סופר חושן משפט בליקוטים סי, צח)… מוסיף בעל ה'שדי חמד' (פאת השדה מערכת האל"ף כלל ע') ש"בדרך הזה היה משוער אצלם בכל דור מיהו… ועל פי זה כתבו גם כן תלמידי האר"י ז"ל, שבימיו היה האר"י ז"ל (ועיין קונטרס 'מקדש מעט'). ופשוט מאוד לידע ולהכיר מי הוא גואלן של ישראל הדואג לכל יהודי בעולם בגשמיות וברוחניות.
הפצה כזאת של תורה ויהדות בכל העולם כולו יכול לעשות רק הדַבָּר של הדור, שזהו גם אחד הסימנים, שעל פיו יכולים לדעת מיהו המשיח של הדור וזה פשוט כנ"ל.
הרבי מליובאוויטש – משיח צדקנו הוא היחיד בדורנו, המפיץ תורה ומצוות בכל העולם כולו, ממלכת חב"ד – ליובאוויטש אין לה גבולות. היא משתרעת על פני כל העולם כולו.
שליחי הרבי מלויבאוויטש מלך המשיח נמצאים בכל מקום, באוסטרלי'ה, באמריקה, במרוקו, בטוניס, במרחבי ברית המועצות לשעבר, בארצות אירופה, בהודו, בהונלולו – ובכל מקום, השמש אינה שוקעת בממלכת חב"ד, הרבי דואג ואוהב כל יהודי נשיא הדור – משיח שבדור.
ברור ידוע ומובן שהרבי מליובאוויטש, מנהיג דורנו – הוא משיח צדקנו המפיץ תורה ויהדות בכל רחבי תבל, תורתו של הרבי היא דוגמת השראה לכלל אנשי הדור.
על מלך המשיח נאמר הפסוק (תהלים כא ה') "חיים שאל ממך נתתה לו אורך ימים". ובפרושו על הפסוק "ישכיל עבדי" כותב הרמב"ן אותו דבר, משיח צדקנו חי וקיים לנצח נצחים, לעולם ועד!
רבי יהודה הנשיא (משיח בדורו. עיין לעיל, סנהדרין צח, ב) "כל בי שמשי הוה אתי לביתיה (כל ליל שבת הי' בא לביתו) והיה נראה בבגדי חמודות שהיה לובש בשבת ופוטר את רבים בקידוש היום" (כתובות קג, א' וגליון הש"ס שם, ועוד).
כך גם בדורנו, מאמינים ובטוחים בדברי קודשו של הרבי, בדברי תורתנו הקדושה תורת חיים, שדבר אחד מדבריו לא ישוב ריקם, כי בשם קודשך נשבעת לו שלא יכבה נרו לעולם ועד.
בזמנים הקשים תחת השלטון הקומוניסטי בברית המועצות, למדנו בישיבות במחתרת, האמנו בכל מאודנו שיבוא יום ונתראה עם הרבי. בגשמיות לא הייתה שום אפשרות לנסוע לרבי. אך למרות שלא ראינו את הרבי, ההתקשרות לרבי הגיע לשיאים חדשים, חסידים מסרו את נפשם בפועל ממש לקיים את דברי הרבי ולהתמסר בלי חשבונות לחינוך ילדי ישראל, ויתר הוראות רבינו, החסידים פעלו במסירות נפש כדי לעשות את מה שהרבי אומר ומורה, והיו חסידים שמסרו את נפשם בפועל (הי"ד). הכל מתוך התקשרות ורצון להיות מקושרים לרבי, ולבצע הוראותיו ובקשותיו בפועל ממש.
אצל חסידים בכל הדורות, כל מילה של הרבי היא קודש קודשים, יתירה מכך חסידים שמעו דברים שרבותינו נשיאנו אומרים ברמז – חסידים עשו מזה רעש ושטורעם גדול ומיוחד. מהרבי קיבלו לא רק רמזים, אלא דברים ברורים, ועידודים סוחפים, הרבי נותן לנו כוחות מיוחדים לבצע את שליחות, נותנים לך, רק תיקח, רק לשבת ולמודד, ללמוד וללמד להפיץ אצל כל בני ישראל, את דברי תורתנו הק', את דברי התורה של הרבי.
לנו הזכות והחובה אשר שליח הוא למסור דעת תורה, שליחות עמודי התורה, ראשונים וראשוני ראשונים עד לסמוכין איש מפי איש עד משה רבינו שקבל התורה מסיני – שלוחו של מקום. 'שליח נאמן' שאינו משנה בשליחותו יש לו הכוח והתוקף של המשלח וכמאמר רבותינו הקדושים: 'שלוחו של אדם כמותו' ולמעלה בקודש עד כביכול של אדם העליון שעל הכסא אשר הוא האומר לכל תלמיד ותיק: ואשים דברי בפיך, הרבי נותן לנו אחריות ותפקיד גדול, לפרסם לכל אנשי הדור, כי זכינו ואנו הדור הראשון לגאולה, ובדורנו יש לנו את נביא הדור הרבי שליט"א משיח צדקנו, ואת דברי הרבי נביא לכל דמות תורנית ויהודית עם מקורות תורתנו הקדושה, אותם לא ניתן לערר עליהם וחלילה לא לחלוק.
הרבי הכין כבר את העולם כולו עבור עם ישראל והאומות כולם, אנו צריכים למלא את המעשה הקט של כל אחת ואחת מאיתנו, ומיד נזכה לראות בעיני בשר את הרבי שליט"א מליובאוויטש משיח צדקנו, יבוא ויגאלנו מלך על כל העם בגשמיות וברוחניות גם יחד, נאו אמן.
את הניסים הגדולים שאדמו"ר הריי"צ הוביל אותנו כל הדרך עד בוא אדמו"ר שליט"א משיח צדקנו, כעת אנו עומדים עם דברי רבינו עם שיחותיו ומאמריו הק', הם הדרך עבורנו, אנו מקבלים את המלכת מלכותו של הרבי, ומבקשים מהרבי שנראה את התגלותו המושלמת בעניינים שלנו הגשמיות במהרה בימינו, נאו אמן.
כולנו נודיע ונפרסם לכל יהודי ולכל באי תבל כי משיח צדקנו חי חיים נצחיים! ידעו ילמדו, יבקשו בשמחה וטוב לבב: יחי אדוננו מורינו ורבנו, דער ליובאוויטשער משיח צדקנו לעולם ועד!
תגיות: ג' תמוז, הרב זלמן טובי'ה הכהן אבעלסקי, פרויקט ג' תמוז