טור בקשר עם ג' תמוז מאת הרב מנחם מענדל הראל – רב שכונת הדרום בצפת ומרבני מכון הלכה חב"ד. הטור התפרסם בגליון השבועי של קהילת חב"ד בצפת.
לחיים, לחיים ולברכה
היום הזה, ג' תמוז, וצמד המילים הללו ג' תמוז מביעות הכל.. אמנם אלו שני מילים בלבד, אך הם מכילות את העומק הגדול ביותר, שבליבו של כל חסיד, את המרחב העצמי ביותר אליו שואף כל חסיד. – רבי!…
עומק חסיד – רבי, רצונו של חסיד ליישם ולמלא את רצונו של הרבי, להביא את השליחות האלוקית המוטלת עליו על-ידי הרבי, ליישומה ולגלויה בפועל ממש בעולם הזה הגשמי והחומרי.
ומה רוצה הרבי מאיתנו? שנהיה מוכנים, מוכנות אישית, מוכנות קהילתית ומוכנות ציבורית – מן הפרט אל הכלל (ולעיתים, מן הכלל אל הפרט) – המרחב כולו יהיה מוכן ומתוך שלימות, ברצון ובהסכמה – לקבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש.
באחת מחלוקת הדולרים, בה עבר לפני הרבי מי שכיום מכהן כראש הממשלה, מר בנימין נתניהו. אמר לו הרבי (תוכן) "זמן רב לא התראינו, והמשותף לאז ועתה זה שמשיח צדקנו עדיין לא בא. אם כן צריכים לעשות משהו כדי שהוא יבוא", ב.נ. לחץ את ידו של הרבי ותוך כדי תנועה אופיינית בידו אמר לרבי "עושים, עושים", אמר לו הרבי "מכיוון שעברו כמה שעות ביום ועדיין לא בא, כנראה שלא עושים מספיק (צריך לעשות עוד יותר)".
הקטע הזה היה תמיד תמוה בעייני, היה נדמה לי שבן שיחו של הרבי לא מבין מה מדברים אתו, מה פשר האמירה הזו "עושים עושים"?! ומאידך ההתייחסותו של הרבי ברצינות גמורה לאמירה זו, כנ"ל.
עד שיום אחד כשראינו את הווידאו הזה, ושאלתי את אבי' שי', מה החבר שלך חשב כשדיבר עם הרבי? ענה לי אבי, מדובר כאן בעניין אמיתי ורציני, וכך סיפר: באותו בוקר של חלוקת דולרים שביבי הגיע לרבי, הוסבר לו כמה הרבי להוט בעניין של משיח ושצריכים לעשות משהו של הוספה בתורה ומצוות כדי לזרז את ביאתו. ביבי התייחס לדברים ברצינות ולקח על עצמו החלטה טובה. לכן, כאשר הרבי דיבר איתו על כך, ענה ברצינות עושים עושים, שלקח החלטה טובה. ועל כך הרבי אמר לו את הנקודה הנוספת הנ"ל.
נזכרתי בזה בימים אלו, ימים הסמוכים לג' תמוז – "כ"ה שנה – ימים שמעוררים כל אחד, אפילו את הדוב שעדיין תפוס בשרעפי שנת החורף . . רבי! מה הרבי רוצה, ומה הרבי מצפה ממני? מעשה בפועל "טאפארו דא-פלאחו"! וכלשון השגורה על פיו הקדוש "המעשה הוא העיקר", עשייה לעילא!
פעם התבטא הרבי, שכידוע אדמו"ר הזקן היה נקרא בפי החבריא קדישא ה'ליטוואק', ואמר, שמאפיין מיוחד יש לו לליטאי, ליטאי אינו מאמין עד שהוא סופר את הדברים בפועל . . [לכן גם דרך החסידות של חב"ד, היא אמונה וידיעה גם יחד, חב"ד . . ].
אין ספק שכל אחד מאיתנו עושה ופועל. הן על עצמו בעבודת ה' במחשבה, דיבור ומעשה. לא פעם ולא פעמים עשה אתכפיא ואפילו אתהפכא בנפשו ובמעשיו כדי לגרום לרבי נחת רוח ולזרז את התגלות וביאת המשיח, כל אחד הוסיף ביגיעה בעבודת התפילה, בשקידה והתמדה בלימוד התורה נגלה ודא"ח, שיעורי החת"ת והרמב"ם, ובהידור בקיום המצוות.
והן על הסביבה. בוודאי שכל אחד הוסיף במשנה תוקף, במבצעים ובהשפעה על הסביבה בכל עשרת המבצעים הכלליים, ובמבצעים הנוספים שהתווספו מזמן לזמן, כפי שהם חדורים בתוכן השליחות של זמן זה "כיצד זה מוליך לקבלת פני משיח צדקנו".
"ועדיין לא בא . . ס'איז ניטא די גאולה האמיתית והשלימה בפשטות, ס'איז ניטא די גאולה האמיתית והשלימה בפועל"!!!
סימן שצריכים לעשות יותר…
כי מי שלא נבנה בית המקדש בימיו, כאילו ח"ו להיפך . .
אין לנו זמן, ואין לנו רשות להתפנק, או לנוח על זרי הדפנה כאותם מצביאים מהוללים שאחר שהביאו ניצחון אחד, אינם זזים ומתנתקים מאותם זרים, ואין ברצונם לצאת לקרב המאסף פן יפסידו את הרגשת העונג מהמנוחה על זרי הדפנה.
עלינו להיות בתנועה של חיות, חי להחיות – לגלות בעולם, להביא וליישם את רצונו של מלכנו ולזכות לקבל את פניו, בגאולה האמתית והשלימה בקרוב ממש.
להפוך את ה"כה" של ההעלם, לכ"ה של גילוי "כה תברכו" . .
ומחיה חיים יזכנו ויחיינו, לראות עין בעין את מלכנו משיחנו, שוודאי רווה נחת, מחייך ושמח כשרואה את מעשינו ועבודתינו, ויחד עמנו, יושב ממתין ומצפה לגאולתם של ישראל, כנבואתו הקדושה על דורנו זה הדור האחרון לגלות והראשון לגאולה "הנה זה (המלך המשיח), בא. ותיכף כבר בא.
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד