-
הטור השבועי 'בדעת תמים', על נשיא שבט 'אשר' שהקריב ע"ש הבחירה, ועל הנוצה שעפה לה על ראשי אלפי הבוחרים, עובר באירועי השבוע המלא אליו נכנסים • בוחרים ביחד את הבחירה האמיתית והנכונה. לא, לא זוהי המהוהה ואף לא זו השכלית. בחירה עצמית. פשוט עבור אבינו רועינו • טור דעה מאת הת' מענדי גרוס • לקריאה
אילוסטרציהמנחם|ח׳ בניסן ה׳תשע״טהבחירה האמיתית של התמימים \ \ מענדי גרוס
עומדים ימים ספורים לפני היום הגדול, יום הולדתו ה117 של אבינו רועינו. בימים אלו עסוקים כל אחד ואחד אשר בשם חסיד יכונה בהכנות רוחניות קדחתניות לקראת היום הגדול, ובהבאת מתנה ראויה ומכובדת לכבודו של הרבי מלך המשיח שליט"א.
דומני שאין אח ורע בהכנה לי"א ניסן למאמר הנפלא 'ביום עשתי עשר'. כבר 30 יום קודם החג מידי סדר חסידות ערב ובוקר מדף 'ספר המאמרים מלוקט כרך ג", מרוקן משוכניו. ומי שלא השיג ספר, לומד מתוך דפים שהודפסו ע"י הנהלת הישיבה או התלמידים השלוחים.
כמו כל התמימים למדתי מאמר זה עם החברותא, וכשנפלה במוחי אותה נקודת הבסיס השזורה לכל אורך המאמר, מתחילתו ועד סופו, האירה לי תובנה חזקה ועמוקה, מהי בחירה אמיתית..
את המאמר פותח אד"ש עם הנשיא של אותו היום – נשיא שבט אשר ומעלת קרבנו, שהקריב על הבחירה של ה' בבני – ישראל, 'רגע מהי משמעותה של בחירה זו'? תמה כ"ק אד"ש, במילותיו הק' ומתחיל במהלך המרתק.
לקרב את הענין אל השכל מביא משל נפלא, מהמלך המוקף חכמיו יועציו ושריו, כל אחד בוחר לעצמו איזה חבר בממשלת המלך, ורק פיקח אחד בוחר במלך עצמו.
'נו, מה החכמה, ברור, המלך הוא מספר אחד במדינה, זו אינה חוסר פקחות אלא טיפשות לא לבחור בו'.
מנסה אד"ש להציג את יחודיות הבחירה, בכך שבניהול הטכני השרים מפעילים את המדינה ולא המלך, וכיוון שכך הפיקח מסתכל על הפנימיות ובוחר במלך, וחביריו על החיצוניות ובוחרים בשרים.
תירוץ זה לא מתקבל, לא, בנ"י עובדים את ה' כי חשוב להם העיקר, לעבוד את ה', אפילו שיקבלו בכח בחירה זו השפעה מצומצמת, הגויים מחפשים את השרים וההשפעות, השר הזה שווה יותר..
אומר אד"ש – נו, אז אולי הבחירה היא כי השפעה מהמלך היא נצחית, השפעה מהשרים והצד השני אוזלת ביום מן הימים.
גם זאת לא יתכן – שולל הרבי – הבחירה של בנ"י מסתבר שבאה כי הם רוצים השפעה איכותית, לעומת השפעה מהקליפות שהיא בריבוי אבל נמשכת ממקור פחות סטרילי ואהדתי.
נכנס הרבי לדקות שיא – אולי יש כאן ענין שכלי, הפיקח לא רק חושב לטווח רחוק, הוא פשוט מתחבר למשהו משתלם.
אך גם שכלי נשלל.. 'חלקי הוי' אמרה נפשי' מבטא שיש כאן ענין אחר לגמרי, לא טכני לא רגשי ואפילו לא שכלי, מדובר במשהו נשמתי, משהו עמוק הרבה יותר. אני בוחר כי כאן אני. זהו מקומי, זהו מלכי, בו אדבק ואיתו אלך באש במים.
אך אל תטעה – מחדד את הבחירה – שמדובר בענין נשמתי בכדי להשיג דרגות גבוהות וחיי קדושה והתרוממות, מדובר בבחירה פשוט בעצמות, בשפת ההגיה החבד"י הגזורה מדברי אדמו"ר הזקן: 'דיך אליין', פשוט אותך בעצמך.
וזהו הקרבן שבא על הבחירה, נשיא אשר מזכיר ומגלה לכולנו, הכח לעבוד את ה' ללא שום פניות אישיות בא כי ה' בחר בישראל, הוא בחר בי לבחור בו.
• • •
משל יפה על מלך במעמד ההכתרה המלכותית שלו, ייתכן שהיו שם דוכסין ואיפרכין וייתכן שסתם ארחי – פרחי, אך העם כולו היה שם, דרוך לזעוק מקירות ליבו: 'אנו איתך מלכנו'.
המלך נעמד לנאום לקהל מעריציו ואוהדיו ופותח בהתרגשות: 'עמי היקר, היום נבחרתי למלוך עליכם, אשמח לבחון את נאמנותכם ורצינותכם, אשליך נוצה לחלל האויר והיה כל אשר תנחת הנוצה עליו, הוא יהיה ממשומע לדברי ללא פקפוק וסירוב, לעולמי עד'.
אמר והשליך נוצה קלה מכיסו.
ומה עושה אותו עם נאמן, עודנו עומד שם באותו המיקום, מכריז פה אחד: 'יחי המלך פו', ומפריח את הנוצה חזרה אל על, למען לא תנחת הנוצה על ראשם וישתעבדו לעולם.
כי בחירה אמיתית היא בחירה נצחית!
• • •
בתחילת השבוע היו בחירות בארץ הקודש, ובסופו בחירות נוספות – וועדת הניגונים בחרה את הניגון מפרק קי"ח בתהלים, הניגון אשר יזכה לעלות על שולחן מלכים.
כל החיים מורכבים מבחירות, בכל צומת דרכים אנו נדרשים לבחור. בכניסה לעולם הישיבות. ביציאה אל החיים. או בין עבודות שונות. השאלה האם נעשה את הבחירה הנכונה.ובשפת שבוע זה:
האם נכרכר סביב המפלגות השונות והרכב הכנסת הקרוב (איסטרטילוטין או דוכסין) או נדון בטיב הניגונים שנשלחו לוועדה – תנועת התעוררות באחד ורגש שמחה מתפרץ באחר, עד הניגון הנבחר מנחת תלמידי התמימים מישיבת וואטשסטער, זו השנה השניה ואודות מעגלי השמחה בבית משיח – 770 ע"י תלמידי התמימים במשך מספר שעות (אנא נסיב מלכא).
חבריא הבחירה בידכם.
בחירה אמיתית היא בדבר ששייך למלך, באופן נצחי ומוחלט. אפילו לא שכלי או לדרגות קדושות כאלה ואחרות. פשוט להיות שייך למלך.
• • •
האמת שממש בשעה זו עושים אלפי התמימים את הבחירה האמיתית. ב'שבת שכולה משיח', במהלכה נתכנס ונדון כולנו בדרכי הביצוע של השליחות העיקרית 'לקבל פני משיח'. שבת מרוממת, מלאה בהתוועדויות ושיעורים, עם מיטב המשפיעים והרמי"ם מישיבות תות"ל. הבחירה הנכונה של כולנו להשתתף בשבת זו. הכנה ראויה לי"א ניסן.
השבת באה בלב ימי 'ישיבות בין הזמנים', תחת הגימיק 'בישיבתך בביתך', במהלכם יושבים בכל קהילה וקהילה בארה"ק תלמידי התמימים ושוקדים על תלמודם, מנצלים את שעות הבוקר לסדר יום ישיבתי, סביב חומר לימוד מרתק מענייני דיומא ומאות פרקי משניות ותניא בעל – פה. שוב בחירה מוצלחת ליום בריא ונכון. שאגב לא גורע מאום מהעזרה בניקיונות לחג הפסח הבעל"ט. בדוק ומנוסה.
ובאם נציץ בלוח השבוע הבא נראה שביום שני מתקיימת הוועידה השנתית של חיילי צבאות ה' – 'יום צבאות ה", כשבהפרש שעות אחדות 'המעמד הגדול'. גם בשני אירועים משמעותיים אלו נוטלים התמימים חלק בראש, אם בהדרכה ביום צבאות ה', או בהשתתפות במעמד האחדות הגדול, מתוך שירה וזמרה שמחה וטוב לבב, מקבלים החלטות טובות. ופורצים גדרי גלות.
אז התמימים כבר עושים את הבחירה האמתית. ומה עם הבחירה שלך?
"אני מקווה שתיכף ןמיד יבוא משיח צדקנו והוא יהיה הראש ממשלה". בזה בוחרים. לנצח נצחים.
תגיות: בדעת תמים