חידוש מרענן לו זכינו בתשעה באב, הוא אותו חיבור מוצלח על הקינה "אש תוקד בקרבי" קינה המתארת סיטואציות שונות ממצב הביש אליו נקלע עם ישראל בתקופת החורבן "בצאתי מירושלים" – לעומת האירועים שפקדו אותם בתקופה הזוהרת "בצאתי ממצרים" הקינה מסתיימת בתקווה והתפילה "ששון ושמחה ונס יגון ואנחה – בשובי לירושלים" ועל יסוד סיום זה חיבר א' החסידים קטעים תואמים לזמננו זה, "אצייר בדמיוני ואפקח עיני בשובי לירושלים".
בתיאור מלבב ובחריזה מצלצלת להפליא, עולים בליבנו המחזות הנפלאים "כתר מלוכה וארמון תפארה, ומלכי גואל שארית מעודד שירה עשירית ולא יכנף עוד מאיתם, והניף ידו על הנהר ובקע נחלים, מרחפים כמטוסים על ענני שמיא מהירים" עם כל שורה נוספת אנו ממש שומעים את הקולות "אשרקה להם ואקבצם בדמעות שמחה אובילם" וכמובן גם מתבשמים מהניחוחות העולים מ"זבח לה' בבצרה וערבה לה' מנחת יהודה, מסובים לשולחן בלויתן ושור הבר".
בין ספסלי 770 ההפוכים בעת אמירת הקינות, היה ניתן לראות יהודי היושב ומתעמק ב"קינות המפורש" כשדמעות זולגות מעיניו וקולו נשנק בבכי על חורבן בית המקדש, ולצידו ישב יהודי כשבידו דף הקינה המעודכן "לכבוד הגאולה" וכשחיוך נסוך על שפתותיו וזיק שובב של אמונה וביטחון ניבט מעיניו… ניתן לראות במחזה זה את התממשות דברי הרבי שליט"א: "ככל שמתקרבים לגאולה, פוחת והולך רגש החורבן והאבילות ומוסיף והולך רגש ההכנה לגאולה".
כ"ק אדמו"ר שליט"א מה"מ כתב מכתבים גם לפני נ"ד ואנו זוכים שאדמו"ר שליט"א ממשיך וכותב , אבל ברור שאנו רוצים בגשמיות ,
יחי אדוננו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
לא יתכן שבתיאור הגאולה ייאמר המשפט "ובאגרות נפלאות"! הרי ברור לכולם שזה לא המצב האידיאלי, המצב הנורמלי הוא שאנו מקבלים תשובות מהרבי שליט"א בפועל ובגשמיות ולא דרך האגרות!!! ויה"ר שנזכה לזה תיכף ומיד, יחי המלך!