-
"יתכן שפעולה זו, שנראית לו פעולה קלה – אצל פלוני (זה שפעלו עליו) היא הענין העיקרי שמוציאו משאול תחתית ומעמידו בעומק רום!" • כזה הוא לדוגמא ביקור ב-770 המלווה בסיורו והסבריו של תמים צעיר ונמרץ, החדור במטרתו העיקרית: לחבר ולקשר את המבקרים עם השוכן בבית הזה • טסים לניו-יורק? תרגישו בבית! • טורו השבועי של משיח פרידמן באדיבות 'בית משיח' • לקריאה
חב"ד אינפו|כ״ב בתמוז ה׳תשע״ומשיח פרידמן, בית משיח
1
כבר מראשית שנות הנשיאות קבע הרבי את הסדר שבזמן הקיץ ייצאו תמימים ל'מרכז שליחות' בערי השדה. בכמה וכמה שיחות הדגיש הרבי בפני התמימים הנוסעים כי אל להם לעשות חשבונות של "כדאיות" הנסיעה ואילו "תוצאות" השיגו בה, לדעתם.
"ונקודת הדברים" אומר הרבי בשיחת כ' מנחם-אב תשי"א "שבנוגע לחשבון כזה (אם הנסיעה היתה כדאית או לא) אמרו חז"ל "בהדי כבשי דרחמנא למה לך", שכן, הפעולה של נסיעות אלה היא מהדברים הנסתרים שאין באפשרותנו לשער ולהעריך כראוי.
כשם שאי-אפשר לשער ולהעריך גודל הפעולה של הצלת יהודי אחד בלבד, כדברי חז"ל "לפיכך נברא אדם יחידי ללמדך שכל המקיים נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא" (ועד"ז בהפכו רח"ל), ואין זה משל בלבד, אלא כן היא המציאות בפועל, שכאשר מקרבים ליהדות יהודי אחד בלבד, יכולים לצאת ממנו משפחות-משפחות של יהודים יראים ושלמים
– כן הוא גם בנוגע לפעולה אחת, שאי-אפשר לשער ולהעריך את התוצאה שיכולה לבוא ממנה, וכפי שמצינו בדברי חז"ל ריבוי סיפורים אין-ספור ("אָן אַ שיעור"…) איך שפעולה אחת, שהיתה נראית פעולה קטנה וקלה לפי ערך, הביאה טוב גדול ביותר (או להיפך ח"ו, בפעולה בלתי-רצוי'). מה שיכולים לידע מהפעולה של נסיעות אלה – אינו אלא הענינים הנראים בחיצוניות ובגלוי, ומלבד זה לא יודעים מאומה.
וכיון שכן, הרי גם כאשר בחיצוניות ובגלוי רואים פעולה קלה בלבד – הנה: לכל לראש, יתכן שפעולה זו, שנראית לו פעולה קלה – אצל פלוני (זה שפעלו עליו) היא הענין העיקרי שמוציאו משאול תחתית ומעמידו בעומק רום! ונוסף לזה, גם אם זוהי פעולה קלה – יכולה להביא תוצאות גדולות ביותר".
דברי הרבי בשיחה זו נצנצו בזיכרוני השבוע, כאשר בעיצומה של התוועדות חג הגאולה י"ב תמוז שהתקיימה בבית חב"ד בשכונת נווה סביון שבאור יהודה – קם אחד המקורבים וסיפר לקהל על ביקורו בבית משיח – 770 לפני כמה שנים. ביקור שהותיר בו רושם עז ונחקק בליבו לעד. בטווח הארוך, השפיע הביקור עמוקות על אורחות חייו והנהגתו בדרך התורה והמצוות.
את שיאו של הביקור זקף המקורב לזכות 'תמים' צעיר ונמרץ, מפעילי 'בית חב"ד 770' שקיבל אותו במאור-פנים יחד עם בני משפחתו וליווה את ביקורם בסיור מודרך ובהסברים קולחים על תולדות המקום וקדושתו. היה ניכר עליו כי הזמן שחלף בינתיים לא הצליח לעמעם את החוויה המופלאה, אותה הוא החל לשחזר בהתלהבות. כך בערך זה נשמע:
2
עוד בטרם נכנסנו הבהיר לנו הבחור כי זהו "בית תורה, תפילה וצדקה" כפי שתוכלו לראות בעצמכם תיכף כשניכנס: כבר במבט הראשון ייתקלו עיניכם במאות הבחורים והאברכים היושבים ושוקדים על לימודם בתורה, כשתסיטו את מבטכם מעט הצידה תראו את מנייני התפילה הרבים המתקיימים בכל רגע נתון, באותו מבט תבחינו גם במאות קופות הצדקה הפזורות ברחבי האולם.
עם כניסתנו הסתיימה תפילת מנחה במניין הגדול, בו מתפללים רבים מהחסידים בשעות התפילה הקבועות של הרבי. "הנה, זה שער השמיים" הראה לנו הבחור את הבמה המוגבהת עליה פרוס השטיח האדום ובפינתה ניצב הכיסא והסטנדר המלכותיים "מכאן עולות תפילות כל עם ישראל, זהו מקומו הקבוע של הרבי בזמני התפילות ובעת אמירת השיחות".
ריקודי השמחה של החסידים בסיום התפילה סחפו גם אותנו אל המעגל. "השמחה" אומר לנו הבחור "היא אחת מיסודות החסידות, שקיבלה משנה-תוקף בהנהגתו של הרבי, הנוהג לעודד את השירה באופן קבוע בכל פעם שיוצא אל הקהל. מעלה מיוחדת יש בשמחה לכבוד קבלת פני משיח והגאולה השלימה, המסוגלת לקרבה ולהחישה".
בשלב זה ניגשנו לעבר הבימה הארוכה, שבמרכזה שולחן ההתוועדויות "ליד השולחן הזה ישב הרבי במשך אלפי שעות" סיפר הבחור "מכאן לימד לנו הרבי את תורתו, כאן שמענו את שיחותיו ומאמריו, כשקול השכינה דיבר מתוך גרונו. מכאן זעק הרבי על שלימות העם והארץ ונלחם במלחמות ה', מכאן הכריז הרבי על מבצעיו והוראותיו להפצת היהדות בכל רחבי תבל".
"וכאן, במקום הזה" קולו של המדריך הפך לדרמטי "הודיע הרבי לאלפי שלוחיו בעת כינוסם השנתי בש"פ חיי שרה תשנ"ב, כי עבודתם הסתיימה והושלמה. כאן הטיל עליהם את שליחותם האחרונה – להכין את העולם כולו לקבלת פניו, כמלך המשיח". ההמשך הטבעי והמתבקש לדבריו, כמו נכתב במיוחד עבורנו באותיות קידוש לבנה שהתנוססו על השלט הניצב מול עינינו "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד".
כעת התקדמנו לעבר מרפסת העץ המכוסה בווילון, מעל 'ספריית גאולה ומשיח'. "אל המרפסת הזו, יצא הרבי בהזדמנויות רבות במהלך שנת תשנ"ג, על מנת לעודד את שירת 'יחי אדוננו' ששרו החסידים. בי' שבט אותה שנה, התקיים כאן מעמד 'קבלת המלכות' בו יצא הרבי לעודד את שירת יחי – בשידור חי לעיני מצלמות הטלוויזיה, ששידרו את המעמד לעולם כולו".
3
יצאנו מבית הכנסת הגדול ועלינו במדרגות לעבר מפתן הכניסה שלפני חדרו של הרבי שליט"א. "בחדר זה קיבל הרבי אלפים ל'יחידות', לכאן נכנסו ראשי ממשלות ונשיאי מעצמות, אדמו"רים, רבנים ומנהיגים, לצד יהודים פשוטים ומשפחותיהם – לפגישה אישית עם הרבי. מחדר זה השיב הרבי למכתביהם של רבבות אנשים ונשים מכל קצוות תבל, מכאן שיגר אגרות "אל כל בני ובנות ישראל" לקראת חגים ומועדים".
עודנו עומדים בלובי הכניסה. "כאן מקום חלוקת הדולרים, עברו פה במצטבר מיליוני אנשים שזכו לקבל דולר מידו הקדושה, מלווה בחיוך אבהי ו"ברכה והצלחה". לאישה ששאלה כיצד יש לרבי כוח לעמוד כאן במשך כל שעות החלוקה, השיב הרבי: כשסופרים יהלומים לא מתעייפים…".
"והנה הזאל הקטן" המשכנו לתחנה הבאה "בו קיבל הרבי את נשיאות הדור השביעי וסימן כבר אז, בתחילת הדרך, את היעד הסופי – הורדת השכינה למטה בארץ, לעולם הזה הגשמי – הבאת הגאולה השלימה" אחרי כמה תחנות נוספות, שוב ירדנו לאולם הגדול והתיישבנו ליד אחד משולחנות העץ.
"נלמד כעת חלקים מהקונטרס המיוחד שהוציא הרבי לביאור גדולת ומעלת המקום. הרבי מסביר כי למעשה זהו 'מקום המקדש', המקום בו שורה השכינה בזמן הגלות. ברגע זה ממש, כשיתגלה הרבי מלך המשיח שליט"א ויגאל אותנו, יירד כאן במקום הזה בית המקדש השלישי, ומכאן ישוב למקומו בירושלים".
"וואאוו, אני לא מאמין" קראתי בהתפעלות ומיד תיקנתי את עצמי "כלומר, להיפך, אני דווקא כן מאמין! הנה, אני רואה בשיחה, הרבי ממש מגלה פה בבירור את זהותו כמלך המשיח, העומד על 'גג המקדש' שבחו"ל ומכריז לעם ישראל: הגיע זמן גאולתכם". ולמי שעדיין מתקשה לקלוט הרבי אפילו כותב בהערה ש-770 בגימטריה 'בית משיח'. וואאוו!"
הביקור נחתם כצפוי, וכי איך אפשר אחרת? בכתיבה לרבי באגרות הקודש, המלווה כמובן בהחלטה טובה להוספה מעשית בקיום המצוות ובלימוד החסידות ועניני הגאולה – כביטוי לקבלת מלכותו של הרבי וכהכנת כלי לברכתו הקדושה. אחחח, תם ולא נשלם.
4
הביקור עליו סיפר לנו המקורב עד כה, הוא רק אחד מני רבים. הבחור שערך עמו את הסיור בוודאי לא תיאר לעצמו לרגע איזו פעולה אדירה נעשתה באותו יהודי ועד כמה נחרת הביקור הזה בליבו. אולי אפילו בעת הסיור התגנבה לליבו המחשבה שהסבריו נכנסים באוזן אחת ויוצאים מיד מהשניה. הוא לא ראה בעיניו את הפרי בעמלו, אך הפרי הזה אכן גדל לתפארת.
השבוע התקבלה הידיעה המשמחת על חידוש וריענון פעילותו הברוכה של 'בית חב"ד 770' המלווה בשנים האחרונות את רבבות המבקרים במקום המקדש, מספק עבורם את מפות ההתמצאות, עלוני ההסברה וחומרי ההפצה.
מטרתו של 'בית חב"ד 770' ומפעיליו, התמימים היקרים – להחדיר לכל אחד ואחד מהמבקרים באמצעות הסיורים וההסברים, את הנקודה העיקרית: להתחבר עם השוכן בבית הזה, להתקשר בחבלי עבותות אהבה אל הרבי שליט"א מליובאוויטש, לקבל את מלכותו כמלך המשיח ולהידבק באמונה בבשורת הגאולה והפצתה.
במיוחד כעת בשנת 'הקהל', אך גם בכל עת ובכל זמן – מחובתנו וזכותנו הבסיסית כחסידים, להביא כמה שיותר יהודים אל הרבי מלך המשיח שליט"א. ולכל לראש, אין מקרא יוצא מידי פשוטו – להשפיע עליהם להגיע למקומו הקבוע והנצחי של הרבי, בית רבינו שבבבל, ששם יושב ממתין ומצפה לגאול את ישראל – בית משיח, 770.
ואם כבר מגיעים, אזי כאמרתו הידועה של החסיד ר' ראובן דונין "770 הוא כמו מסוע. אפשר לעמוד עליו והוא מסיע אותך קדימה ואם גם תצעד עליו בעצמך, תתקדם במהירות כפולה". מהיום, כשאתם שולחים את הידיד, המקורב או בן המשפחה אל הרבי – תוכלו להפנות אותו אל 'בית חב"ד 770'. הם כבר יהיו שם בשבילכם ויסייעו לו לצעוד בעצמו על המסוע ולהתקדם במהירות כפולה.
"שכולם ירגישו בבית" זו כותרת הפרסום על 'בית חב"ד 770'. בי אישית היא מציפה געגועים עזים לשם, לבית האמיתי של כולנו. בדיוק השבוע למדנו ב'היום יום' על הנהגת הרבי הרש"ב "כשנסע מביתו, אף שנשאר במקום אחד כמה חדשים. היה אומר בכל יום אחר התפלה תפלת הדרך – בלא שם ומלכות" וכידוע, כך נהג גם החסיד ר' אברהם פאריז, לומר תפילת הדרך בכל יום שאינו נמצא ב-770…
אנא, רבי! הוליכנו לשלום והצעידנו לשלום והגיענו למחוז חפצנו לחיים ולשמחה ולשלום. החזירנו כבר אל 770, שבינתיים יתחבר כבר לבית המקדש השלישי, בגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש.
לתגובות הערות והארות: mf7709@gmail.com \ הודעות בלבד: 053-820-6628
תגיות: בית משיח, משיח פרידמן