לאחר שנות עבודה ועמל, מכון הלכה חב"ד שמח להגיש בפני כלל חסידי חב"ד בארץ ובעולם את שני הספרים הראשונים בסדרת 'הלכה למעשה – שבת', המקיפים את כל סדר יום השבת מקצה לקצה, והכל בשפה ברורה וקלילה המותאמת ללימוד לכל חסיד חב"ד באשר הוא בארץ ובעולם.
זאת לאחר השקעה עצומה של יותר ממיליון ₪ עד עתה(!), ולאחר שיותר מעשרים אנשי צוות עמלו במשך למעלה משלוש שנים ללבן את הסוגיות ההלכתיות העומדות במרכזם, הגיע היום המיוחל בו ניתן בשעה טובה לברך על המוגמר.
כבר נודעה בשערים סדרת הספרים המוצלחת במיוחד 'הלכה למעשה – מועדים', ממנה כבר יצאו הכרכים על כל מועדי השנה, כאשר גם לחג הפסח הקרוב יצאה מהדורה נוספת של ספר 'הלכה למעשה – פסח', מהדורת כיס חדשה, הכוללת הוספות רבות. המהדורה התקבלה בקרב ציבור אנ"ש המבקשים לדעת את 'דבר ה' זו הלכה', בחיבה של ממש.
לדברי מנכ"ל המכון, הרב שניאור גורפינקל, יש כאן בשורה של ממש: "לא עוד התברברות בשבת מבלי לדעת את ההלכה על בוריה, לא עוד ספקות ושאלות – בספרי 'הלכה למעשה שבת' נעשה הכול כדי להגיש בפני קהל הקוראים את ההלכה, כולל טעמיה, בצורה פרקטית ונוחה נגישה ומותאמת לכל מצב שהוא במהלך השבת. אין ספק כי לכבוד י"א ניסן, זוהי המתנה המושלמת ביותר שחסיד יכול לתת לרבי מה"מ – לימוד הלכות שבת לפי סדר יום השבת מהתחלה ועד הסוף יחד עם כל המשפחה בשפה פשוטה וקלה להבנה, כולל כל טעמי הדינים ומקורותיהם".
הרב יצחק איתן מזרחי, עורך הסדרה, מוסיף: "בספרים אלו הושקעה מחשבה בכל פרט: החל מליקוט החומר ע"י הכותבים המוכשרים, כלה בהגהות חוזרות ונשנות של הרבנים החשובים הרב דב טברדוביץ והרב מ"מ פרידמן, שביחד עם הרב משה קורנוויץ המתווה את הדרך לכותבים ולעורכים ולשאר הצוות – הצלחנו בשעה טובה להגיש לאנ"ש בכל קצוות תבל ספר שנותן את ההלכה לפי הסדר, בצורה ברורה, בדגש על פסיקת חב"ד ורבותינו נשיאנו ומנהג הרבי מה"מ כפי העולה משיחותיו ומהנהגותיו הקדושות. אין ספק שספרים אלו יעשו מהפכה בישיבות, בכוללים, ובכל קהילה וקהילה ובכל בית מבתי אנ"ש באה"ק, כאשר אנו כבר מתכוננים להמשך הסדרה, אשר תקח את ההלכות ותביא אותם בצורה נגישה, לפי הנושאים, לא לפי סימנים, לא לפי מלאכות – לפי המקרים, לפי מה שהקהל צריך".
את הספרים החדשים ניתן להשיג בחנויות הספרים המובחרות או דרך המוקד של מכון הלכה חב"ד שמספרו 02-3011770.
אנו מקווים כי ספרים אלו יביאו את אנ"ש לקבוע בהם שיעורי לימוד, ונזכה יחד לשמור שתי שבתות כהלכתן ומיד הן נגאלין תיכף ומיד ממש.