בתשורה מחתונת ליפש – דקל התפרסמו מקבץ של יומנים מרתקים מבית חיינו מפרי עטו של אב החתן הרב אורי מרדכי שי' ליפש בשנים תש"מ, תשמ"-תשמ"ד ותשמ"ז אז זכה לבקר ולשהות בד' אמותיו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.
בין הדברים המיוחדים המתפרסמים בתשורה היא רשימה של תוכן דברי הרבי ביום שמח"ת תשמ"ז – דיבורים שלא נדפסו בשעתו בהנחות השונות ונדפסים כעת לראשונה. בין הדברים מזכיר הרבי את הטענה נגד בקשת המשיח משום שחושדים מתכוונים למישהו מסוים… לאלו שרוצים לחמוק מכך בטענה זו מזכיר הרבי, שהשולחן ערוך פוסק שחייבים לתבוע את המשיח!
לפנינו רשימה של תוכן דברי הרבי כפי שכתבה הרב ליפש בשעתו:
"דיבר אודות זה שלוחמים נגד כל דבר שבקדושה, רמב"ם, מיהו יהודי – למרות שקשור לעבודה זרה גילוי עריות ושפיכות דמים וכו'.שטחים – ההוא אמר בפירוש והדפיס שאינו יודע הלכה, וכשאדם פוסק על עצמו משהו הרי זה כן, ובכל אופן כשהגיע לעניני פיקוח נפש פוסק מבלי לשאול דעת המומחים.
טוענים ג"כ נגד בקשת משיח – שחושדים שמתכוונים למישהו מסוים – למרות ששולחן ערוך פוסק שחייבים לתבוע את המשיח.
ולוחמים נגד כל הפצת היהדות והמצוות, והם טוענים שהם "בסדר" שאינם הולכים למקומות בהם עושים מבצעים ומפורסם שהם הולכים לים מעורב (ככה אמר כ"ק אד"ש) עם כל החומרה שבדבר, והרי הם
אומרים שבכל תלמיד נכר החינוך של ההוא…
וחוזרים עוד על סיסמת גלית (חרב וחנית), ואותו א' אינו רוצה לומר זאת בשם אמרו, שגלית אמר את זה. גלית אמר לדוד המלך, וכאן יש מי שאומר לנכד של דוד המלך "הנני בא אליך בחרב ובחנית". אם הוא היה אומר את זה בשם אומרו, גם זה יכול להביא גאולה לעולם, והוא רוצה לעשות עוד 2000 שנה בגלות.
מזייפים חתימות של אנשים נעלים ומפוצצים חלונות, ואח"כ מחליטים להלחם נגד הבעש"ט שאסור להפיץ את המעיינות, ונגד אדה"ז – בלימוד התניא, ואין מה להתווכח איתם ולהוכיח להם שכ"ש דפקר טפי', וכל דרכם היא רק מלחמה בתומ"צ ומלחמה באופן כזה לא הי'…".
יצויין כי בדיוק שנה קודם לכן, בשיחת ליל שמחת תורה תשמ"ו, נשא הרבי את השיחה המפורסמת אודות כך שנשיא הדור הוא המשיח שבדור ושלא תהיה לו שום תרעומת אם יפרשו שהכוונה למשיח כפשוטו – משיח צדקנו מכיון שכך היא האמת שנשיא הדור הוא משיח שבדור.
להורדת התשורה המלאה