-
לקראת כינוס השלוחים התבשרנו על הדפסת כרך חדש בסדרת האגרות קודש – כרך ל"ד, המכיל אגרות משנת תשמ"ב. לפנינו לקט אגרות בהם הרבי מעלה על נס את זכותם, תפקידם ואחריותם של השלוחים והשלוחות. באגרות אלו באה לידי ביטוי ההתקשרות הפנימית והעצמית בין הרבי לשלוחים, וההערכה של הרבי לעבודתם • להצצה לאגרות והמענות
צילום: דוב בער הכטמןמנחם|כ״ח במרחשוון ה׳תשפ״גהרבי מלך המשיח מעודד ומחזק את השלוחים
לקראת כינוס השלוחים התבשרנו על הדפסת כרך חדש בסדרת האגרות קודש – כרך ל"ד, המכיל אגרות משנת תשמ"ב. לפנינו לקט אגרות בהם הרבי מעלה על נס את זכותם, תפקידם ואחריותם של השלוחים והשלוחות.
באגרות אלו באה לידי ביטוי ההתקשרות הפנימית והעצמית בין הרבי לשלוחים, וההערכה של הרבי לעבודתם.
המלך מאמין ובוחר בכם!
באגרת לשלוחה מרת רחל קריינא חאנאוויטש, שכתבה אודות הקשיים והסבל שהיא חווה. כותב הרבי (יא'תרה):
כשנוטעים אילן עושה פירות טובים שיהיו ראוים לעלות על שולחן מלכים, ובפרט מלך גדול – דורש זה טרחא גדולה (ולפעמים גם בלילה), ופשוט אצל הנוטע שלא ביום טרחתו יהי' הפרי גמור, נחמד למראה וכו'.
כשנוטעים תפוחי אדמה – הטרחא קטנה שלא בערך וכן הזמן שצריכים לחכות עד שיצמח תפוחי אדמה וכו'.
ואעפ"כ [ואף על פי כן] מי שבחר בו המלך ומינוהו ליטע כרם ופרדס שלו – אינו מבקש את המלך ש(ח"ו) יחליף עבודתו לנטוע תפוחי אדמה, ולא עוד אלא ששמח הוא שהמלך מאמינו ובחרו וכו'.
הלדעתה צודק הוא?
כמה עסקנים צעירים נוספו?
באגרת לרב ישראל לייבוב, יו"ר צעירי אגודת חב"ד בארה"ק, כותב הרבי (יא'תרו):
לכל לראש אנהאלטן [לאחוז ולהחזיק את] כל הפעילים בופרצת בכל התוקף –
כי הולכת ומתפשטת אצלם הנטי' "לברוח" מעסקנות חב"ד, מפני כו'.
ועל דרך זה באגרת לרב משה שלמה סלונים מכ' מר-חשון, מבקש הרבי לדעת (יא'תרכה):
כמה בדיוק נתוספו עסקנים צעירים עד ר"ח כסלו? ושמותיהם?
מטרת בית ליובאוויטש
באגרת מי' כסלו, לחגיגת פתיחת בית חב"ד באילת, מגדיר הרבי את מטרתו של בית ליובאוויטש (יא'תרלד):
בנועם קבלתי הידיעה על דבר אירוע חשוב זה המיועד ליום ג' דחנוכה, ואין צורך להאריך בגודל חשיבות הדבר אשר הימים עצמם – ימי החנוכה – מעוררים ומדגישים אותו.
. . וזוהי מטרת בית ליובאוויטש, אשר תפקידו הפצת אור התורה וקיום מצותי', ובפרט בין בני הנוער, ובאופן המודגש במצות נר חנוכה, דמוסיף והולך, ושיהי' אורו שופע גם בחוץ, להאיר דרכם של העוברים ושבים הנמצאים עדין "בחוץ" ולקרבם לאביהם שבשמים.
אשרי חלקו וגדול זכותו
לשליח במיזורי הרב יוסף סגל-לנדא, שארגן הדלקת חנוכיה גדולה במרכז העיר בחנוכה, וארגונים רפורמים יצאו במחאות נגדו ואף כתבו נגדו בעיתונות. כתב הרבי (יא'תרסה):
1) אשרי חלקו וגדול זכותו שקידש ש"ש [שם-שמים] וכו', ולא התבייש מפני המלעיגים, והפיץ יהדות בפועל בתוך רבבות מאחבנ"י [מאחינו בני ישראל] שליט"א וכו'.
2) בנוגע וכל כיו"ב [כיוצא-בזה] – יתדברו השלוחים שי' שבמצב כהנ"ל ביניהם (בהשתתפות היודע המצב בואשינגטון – הררא"י שי' ש"ט [הרב ר' אברהם יצחק שי' שם טוב]) – למנוע סתירות מזל"ז [מזה לזה] ואדרבא לסייע זל"ז [זה-לזה] וכו'.
עליו להיות בשמחה שזכה לקרב אלפי יהודים
באגרת לשליח הרב יהושע זעליג הכהן ריבקין, שכתב על הקשיים בעבודת השליחות, ושאל שמא אינו מתאים לעבודת השליחות – כתב הרבי (יא'תשג):
כפשוט – להמשיך – אבל באופן דהוספה ועלי' ובפשטות מתוך בטחון אמיתי שיצליח, ובמרץ ובשמחה.
צריך להיות מתוך שמחה גדולה אשר זכה, ועל ידי שליחותו ופעולותיו נתקרבו אלפים מבני ישראל לאביהם שבשמים.
על ידי מצות מעשיות (נוסף על הקירוב דידיעת היהדות וכו') מתפרסמת היהדות ברבים (באסיפות כמה כינוסים וכו') שזהו קיום מצות קידוש ה' על פי ההלכה ברורה ופשוטה ובכל פעם ופעם בפני עצמו.
וידועות תורות הבעש"ט בכל זה ומפורסמת (און ווען ס'קומט צו זיך [וכאשר מגיעים הדברים בנוגע לעצמו] – צריך לעורר אז עם מיינט מען [שמתכוונים אכן אליו]!)
בהבעיות וקושיים שכותב בם – הרי הם אצל כל השלוחים יותר קצת או פחות קצת ומהם ילמד וכן יעשה.
באגרת מיוחדת מראש חודש מנחם אב, כתב הרבי לשליח בגלסקו, הרב חיים יהודה הלוי ג'ייקובס (יא'תתה):
כותב שב"ה כל הענינים גיין מיט [הולכים ב]הצלחה ורואים ישועת השם בכל רגע, ובמכ' של טו"ב [שבעה עשר] ימים לאח"ז [לאחרי זה] – בהיפך מן הקצה אל הקצה ממש!
ובמענה עליו (עכ"פ בקיצור): בבואם לגלסקו – התחילו "מא"ב" בכל הענינים – עתה מצבם: ה' ברכם בבנים ובנות שליט"א הולכים בדרך התומ"צ [התורה והמצוות] מקור לנח"ר [לנחת רוח] אמתי רב. יש להם בית משלהם, הקימו בעיר מוסדות וכו' עד שנתהפכה למצב שאפילו אחרים הקימו שם כולל וכו' הפיצו שם כו"כ [כמה וכמה] מיליונים דעניני תומ"צ [תורה ומצוות], שמם מפורסם וחשובים הם אצל שלטונות העיר וכו' ואפילו הגוים וכו'.
ואחר כ"ז [כל זה] שואלים למה ישנם כאלה שמקנאים אותם (בלי עה"ר [עין הרע])? והם מתאוננים שמזלם "אינו טוב" וכו'?!
מצב הכספי – כו"כ [כמה וכמה] פעמים הי' כיו"ב וסו"ס [כיוצא בזה, וסוף סוף] נסתדר, וגם עתה יהי' כן – אלא שצ"ל [שצריכה להיות] התייעצות בלונדון כמש"כ [כמו שכתבתי] וכמה פעמים, ועשי' בדרך הטבע, ועוד ועיקר – בטחון בהשם.
כמה גדול כל החובות לאחרי עבודה של ריבוי שנים ופעולות?
הקס"ד [הקא-סלקא-דעתך] "המוזר" – לעזוב, ר"ל [רחמנא ליצלן], כהנ"ל ולהתחיל מחדש ומא"ב במק"א [ומאלף-בית במקום אחר]? האומנם זהו ענין הזקוק למענה?
כמובן ופשוט צ"ל [צריכה להיות] תפלה להשם למלאות כל הצרכים ומידו המלאה כו', תפלה עוה"פ ועוה"פ [עוד הפעם ועוד הפעם], אבל ופשוט שביחד עם זה צ"ל [צריך להיות] הקדמת תודה על חסדיו המרובים שאחת תוצאותיהם – שמחה אמתית וגם דנפה"ב [דנפש הבהמית].
זכות השליחות תסייע לרפואה
לשלוחים בצפת, הרב יוסף יצחק ומרת סימה ברכה זלמנוב, שבעקבות הקשיים הרפואיים של בתם לאחר לידתה, שאלו האם כדאי להעתיק מקום מגוריהם מצפת למקום אחר בו יכולים לקבל ליווי וסיוע רפואי טוב יותר, ענה הרבי:
גדול זכות שליחותם ובפרט לאה"ק [לארץ-הקודש] ובמיוחד לצפת עיה"ק [עיר הקודש] לבשורות טובות לכל הנ"ל. אזכיר על הציון.
המשלח עם השליח במדריד!
מענה מיוחד שיגר הרבי לשליח במדריד, הרב יצחק גולדשטיין, שכתב שרוצה לבוא ביחד עם משפחתו לחצרות קודשנו לחודש תשרי, אך אין לו כסף להוצאות הנסיעה.
הורה לו הרבי (יא'תתכח): "ימשיכו בעבודת הקודש במקומם עתה". בהמשך המענה מציין הרבי את התקשרותו העצמית עם השלוחים – שהוא נמצא אתו במדריד:
הבעש"ט אומר שכשיהודי חושב ע"ד [על דבר] מאדריד הוא נמצא במדריד.
______
הכנס עוד היום את הרבי לביתך – חתום כעת על מנוי למגזין בית משיח
תגיות: אגרות קודש, מגזין בית משיח