הרב ישראל הרשקוביץ – שליח הרבי מה"מ ורב קהילת חב"ד אופקים
לקראת כנס 'הקהל' המרכזי שייערך בע"ה בט' ניסן, מפרסמים אנו חלק ממאמר שכתב הרב הרשקוביץ ב'מחשבה חסידית' לשבועון 'בית משיח' בשנה שעברה באוירת התוועדות סעודת פורים.
עד דלא ידע 'בין'. מהו בדיוק ב 'בין' הזה שיש צורך כ"כ להיזהר מפניו…
…'בין' ארור המן לברוך מרדכי. אחר הדברים האלה, ישבו ודנו בכובד ראש, עד שהגיעו למסקנא שאמנם 'ברוכים כל החסידים והשלוחים', אך יש כאלו – ואיננו מתכוונים למישהו אחר, אלא גם לעצמנו, שהרי 'קשוט עצמך תחילה', ולפעמים חוששים מה'ארבע מאות שקל כסף ביני ובינך' ('בין').
גם כולנו (כל חסיד חב"ד), שלכאורה מניפים את דגל ה 'יחי', רואים לפעמים מזווית עינינו להיכן זורמים הכספים, מהפחות ועושי הדברים, ומעדיפים להישאר במצב של 'בין'…
ונשאלת השאלה: באיזה דרך מוליכים אותנו? איך יוצאים מהפלונטר הזה? והשאלה אינה פשוטה כלל, כי כאשר נמצאים ח"ו בדרגא של… – הרי לפחות לא משקרים את עצמנו ויודעים את מצבינו. אבל כאשר נמצאים בדרגה שבודאי צועקים ברוך מרדכי (משיחסטים דגולים…) ובכל זאת במצבים מסויימים מעדיפים להנמיך פרופיל ולהשתלב במסגרת ובמצב של 'בין' – זה גרוע ביותר…
ומכיוון שחג הפורים הוא חגו של הפסוק "עוצו עצה", ביקשנו להעלות על השולחן את כל ההצעות, 'טובות המראה', בניסיון להכריע איזו עצה אשר תוכל לבוא לפני המלך, ומיהו אשר מקיים תמיד את מאמר מרדכי, ודעתו תיטב בעיני המלך האמיתי, אשר אחרית וראשית שלו, ה"נשיא להם לעולם", שמלפניו יצא ונכתב "דבר מלכות" נ"א נ"ב…
ויקם איש יהודי, שהיה והינו נמצא בכל חסיד,"איש ימיני", שבכל יום ויום מתהלך לפני (בזכות) עזרת הנשים של דור השביעי, ויגד האיש (כל חסיד חבד"י…) שבזכות נשים צדקניות נגאלו ובזכותן עתידים להיגאל ויודע כל חסיד את האמת שאצל נשי ובנות הגאולה אין מצב של 'בין', ותמיד 'חיות הנה' עם בשורת הגאולה וכבר בחרו בדוד עבדי(בתוף מרים ובשירה ובזמרה), ועדיף שהן – הנשים – תכרענה בשאלה קשה זו (כיצד להיפטר אחת ולתמיד ממצב של 'בין', ולחיות ולקיים תמיד בגלוי את האמת הנמצאת בפנימיותינו, בפנימיותו של כל חסיד חב"ד)
ויסכימו חברי… להעביר את השאלה הקשה לנשי חב"ד, כי ידעו שהן תבואנה אל המלך כדת…
ותלבש אסתר (דבר) מלכות ותעמוד בחצר המלך הפנימית, ויאמר לה המלך מה שאילתך?… ותאמר אסתר שאלתי ובקשתי, כיצד ייתכן שבתקופה זו, שלמרות ש'דבר מלכות' נ"א נ"ב… מופץ בראש כל חוצות – יש עדיין חסידים שאינם יודעים אפילו מה כתוב בו…? ומתבלבלים בשאלה 'למי יחפוץ המלך לעשות יקר ולצערינו מתקשים בהכרעה מתי יש להפגין "לא יכרע ולא ישתחוה" ומתי יש 'לדבר כלשון עמו'…
"ויושט המלך לאסתר את שרביט הזהב, ויאמר המלך "אתן כתבו על השאלה כטוב בעיניכן", כי קרובים אנו לזמן הגאולה בו 'אשת חיל עטרת בעלה'.
"ותאמרנה השרות לכל חסידי ושלוחי המלך": הרי ידוע הביאור, מדוע נקראת המגילה בשם 'מגילת אסתר'? כי היא היא שדיברה בגלוי (מגילה מלשון גלוי), ואף אנו מכריזות ללא מורא: 'ותלבש אסתר(דבר) מלכות'!
'דבר מלכות' הוא הוא הפיתרון לשאלתכם! כאשר אנ"ש והתמימים, ישקיעו את עצמם בלימוד ובחיות ב'דבר המלך ודתו' ("דבר מלכות" נ"א נ"ב), אז ממילא לא יהיה אצלם כלל מצב, של 'בין' – כי בכל מקום ש'דבר המלך' מגיע (ולומדים בו כראוי וחיים עימו) הרי נעשה 'שמחה וששון ליהודים' וכולם מתקהלים ומכריזים בגלוי: "יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד!".