• המסר של הרבי לרב חסידי גור באשדוד קיבל משמעות אקטואלית

      צפיות
      27 וידאו

      המסר של הרבי לרב חסידי גור באשדוד קיבל משמעות אקטואלית



      Error: Contact form not found.

      בחודש וחצי האחרונים עמלו אנשי יד לאחים על מאבק לסגירת כנסיה מיסיונרית שפעלה בניגוד להוראות משרד הבריאות, באזור התעשיה של אשדוד.

      בעוד אלפי בתי הכנסת בארץ סגרו את שעריהם, והמשטרה פעלה ביד קשה נגד מנייני תפילה בודדים שגילתה – עשו המיסיונרים כרצונם.

      פעילי יד לאחים שבו וקראו למשטרה שוב ושוב, במשך שש פעמים שונות בהן התכנסו המיסיונרים והתריעו בזמן אמת על הפעילות האסורה אולם מלבד פעם אחת שבה הגיעו שוטרים למתחם, המשיך המקום לפעול והמשטרה לא נקטה בפעולה נוספת.

      ביד לאחים הוחלט לפנות אל סגן ראש העיר, הרב יחיאל ויינגרטן, נציג  אגו"י בעיריית אשדוד ומחסידי גור, על מנת להביא לסגירת המקום המהווה סכנה בריאותית גדולה לתושביה שומרי החוק של אשדוד.

      בסופו של דבר, צלחו הפעילות העיקשת וההשתדלות של הרב ויינגרטן והכנסייה המיסיונרית נסגרה על מנעול ובריח.

      ביום חמישי שעבר, פשטו עשרות שוטרים על המקום וגילו 15 מיסיונרים שהתכנסו בו. המשטרה ביקשה מהנוכחים לפזר את ההתקהלות בו במקום והתרתה בהם ובמיסיונר המפעיל את הכנסייה כי אם ההתכנסות תימשך שוב הם יקנסו בסכומים גבוהים. מיד לאחר מכן הוציאו המיסיונרים הודעה כי הכנסייה תיסגר מכאן ואילך על מנעול ובריח עד להודעה חדשה.

      השבוע שיגר בהתרגשות הרב אברהם ישראל גולדנברג, מראשי פעילי יד לאחים באשדוד ומחשובי חסידי גור בעיר, מסר  ליד לאחים ולרב חנוך גכטמן מנהל המחלקה למאבק במיסיון: "אתמול הייתי אצל הגאון רבי שמואל דוד הכהן גרוס  (רבם של חסידי גור באשדוד) והוא סיפר לי כי לפני שנים, כשזכה לחלות את פני כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש אמר לו הרבי כהאי לישנא: 'לאשדוד יש תפקיד מיוחד להחיש את הגואל כפי שכתוב בתנ"ך'.

      תוך כדי שדנו על מה נסובים דבריו הקדושים של הרבי עלה כי מדובר בפסוקים בנבואת זכרי'ה ולפי דברי חז"ל עליהם זה נראה קשור קשר ישיר לפעילות של יד לאחים בכלל ובמה שמתרחש באשדוד ממש כעת. בזכריה (פרק ט'  פסוקים ו-ז): נאמר "וְיָשַׁב מַמְזֵר בְּאַשְׁדּוֹד וְהִכְרַתִּי גְּאוֹן פְּלִשְׁתִּים". ותרגום יונתן מפרש את הפסוק הזה כך: שישובו בני ישראל לגור באשדוד, וכלשונו של התרגום "וִיתוּבוּן בֵּית יִשְׂרָאֵל בְּאַשְׁדוֹד דַהֲווֹ בָּה כְּנוּכְרָאִין". "וְהִכְרַתִּי גְּאוֹן פְּלִשְׁתִּים" ועל כך אומר התרגום "ַאֲבַטֵיל רְבוּת פְּלִשְׁתָּאֵי" כלומר, אבטל עבודה זרה שלהם. ובפסוק הבא: "וַהֲסִרֹתִ֨י דָמָ֜יו מִפִּ֗יו וְשִׁקֻּצָיו֙ מִבֵּ֣ין שִׁנָּ֔יו וְנִשְׁאַ֥ר גַּם־ה֖וּא לֵֽאלֹהֵ֑ינוּ וְהָיָה֙ כְּאַלֻּ֣ף בִּֽיהוּדָ֔ה וְעֶקְר֖וֹן כִּיבוּסִֽי"

      חז"ל במסכת מגילה (ו,א) דרשו שיבטלו בית עבודה זרה של הרומיים (כמו שכתב ברש"י שם) ושהבניינים של עבודה זרה שלהם עוברים לקדושה. ובפסוק ט' זהו פסוק מפורש על ביאת המשיח: "גִּילִי מְאֹד בַּת צִיּוֹן הָרִיעִי בַּת יְרוּשָׁלִַם הִנֵּה מַלְכֵּךְ יָבוֹא לָךְ צַדִּיק וְנוֹשָׁע הוּא עָנִי וְרֹכֵב עַל חֲמוֹר וְעַל עַיִר בֶּן אֲתֹנֽוֹת".

      ביד לאחים התרגשו מאוד לשמע הדברים והקשר הישיר שלהם למאבק של הימים האחרונים המתקשר לדברי נבואת זכריה ולנבואת הגאולה הקרובה.

      "התרגשנו מאוד לקבל זאת בתום הפעילות האינטנסיבית שבחלקה הייתה נראית חסרת סיכוי. זאת תחושה של דרישת שלום מהרבי לפעילותנו. אין ספק כי ברכותיו הקדושות של הרבי מלוות אותנו למגר את המיסיון שמנסה בכל כוחו לגדול ולפעול באשדוד ובארץ כולה. ב"ה אנו זוכים לסייעתא דשמיא במיגור פעולות עבודה זרה אלו".

      תגיות:

      *רק תגובות מתאימות יתפרסמו