• נס בערב שבת: נמנע פיגוע דקירה בחברון

      צפיות
      509 וידאו

      נס בערב שבת: נמנע פיגוע דקירה בחברון



      Error: Contact form not found.

      נס התרחש בערב שבת בין השמשות, כאשר סוכל ניסיון פיגוע דקירה בכניסה לגבעת האבות, שכונה בין קריית ארבע לחברון • לכתב חב"ד אינפו נודע כי האירוע התרחש מול ביתם של התלמידים השלוחים בחברון המכונים 'רץ חב"ד' • המחבל נוטרל ונפצע מירי של חיילים ואזרח שהיו בזירה • צפו בתיעוד מהאירוע ובכתבה המלאה

      נס התרחש בערב שבת בין השמשות, כאשר סוכל ניסיון פיגוע דקירה בכניסה לגבעת האבות, שכונה בין קריית ארבע לחברון. מחבל שהתקרב לעמדת השמירה של צה"ל בכניסה לשכונה, במטרה לדקור לוחמי צה"ל, נורה על ידי אזרח רב תושיה.

      לכתב חב"ד אינפו נודע כי האירוע התרחש מול ביתם של התלמידים השלוחים בחברון המכונים 'רץ חב"ד'.

      בתיעוד נראה המחבל החמוש בסכין מתקרב באופן מאיים לאזרח, כשמולו עומדים שני לוחמי צה"ל ומכוונים רובים לעברו, ודורשים ממנו להוריד את הסכין, כולל תנועות ידיים המסבירות את רצונם.

      לאחר זמן מה, שהחיילים לא יורים במחבל אלא מחכים שיוריד את הסכין, והוא מצידו רק מנסה להמשיך לדקור, מגיע לזירה אזרח דתי חמוש באקדח ויורה במחבל, אך ירי זה לא נטרל אותו לגמרי.

      לאחר הירי, המחבל הפצוע ניסה ככל הנראה להסתער שוב לעבר הלוחמים עם הסכין השלופה, ואז הוא נורה על ידי אחד מהם בפלג גופו התחתון. בעקבות זאת הוא נוטרל אך לא נהרג. אחד החיילים הרחיק ממנו את הסכין עד שהגיע תגבורת ורפואת חירום שפינו את המחבל לבית החולים.

      מדובר צה"ל נמסר כי ניסיון הפיגוע בוצע במרחב החטיבה המרחבית יהודה: "מחבל ניסה לדקור לוחמים בעמדה צבאית סמוך לשכונת גבעת אבות, ובתגובה הלוחמים ואזרח שנכח בנקודה ירו לעברו והמחבל נוטרל. המחבל נפצע מהירי ופונה על ידי כוחות צה"ל לקבלת טיפול רפואי".

      עו"ד איתמר בן גביר מראשי עוצמה יהודית, תושב שכונת גבעת האבות בחברון, מותח ביקורת חריפה על התנהלות החיילים, "עם כל אהבתנו הרבה לחיילים והעובדה שבמהלך כל יום מימות השבוע אנו מפנקים אותם ומעבירים להם מנות ותופינים, צריך לומר את האמת: התנהלות שני החיילים שהיו בכניסה לשכונה היא התנהלות בעייתית מאוד שחשפה ילדים קטנים לטבח.

      מחבל שנכנס לשכונה ורץ עם סכין צריך לירות בו על מנת להרוג. לצערי מקרה אלאור אזריה מעורר ספקות ופחדים אצל חיילים ואלמלא תושייתו של האזרח הגיבור ניסיון הפיגוע היה יכול להסתיים באסון".

      בן גביר הוסיף "שוחחתי עם האזרח, הבעתי את תמיכתי הרבה ואהבת התושבים אליו אך גם בצבא וגם בפרקליטות חייבים לעשות חשבון נפש אך הגענו למצב שבו חיילים חוששים לירות במחבל שחודר לשכונה עם ילדים".

      תגיות: ,

      *רק תגובות מתאימות יתפרסמו