• נתניהו באזרבייז'ן: הרבי לימד אותנו מהי אהבת ישראל

      צפיות
      509 וידאו

      נתניהו באזרבייז'ן: הרבי לימד אותנו מהי אהבת ישראל



      Error: Contact form not found.

      ראש הממשלה ורעייתו נפגשו עם הקהילה היהודית באזרבייג'ן  בבית הספר היהודי של חב"ד "אור אבנר".

      תחילה, ראש הממשלה ורעייתו נפגשו עם ילדים, תלמידי בית הספר היהודי וישבו איתם לשיחה פתוחה. הגברת נתניהו שאלה על הבית ועל המנהגים היהודים בבית, ועל לימוד העברית. כמו כן, דיברו עם התלמידים על פרשת השבוע. רה"מ והגברת נתניהו סיפרו כי בנם היה חתן תנ"ך וכי רה"מ יושב בשבת וקורא את פרשת השבוע יחד עם בנו שחוזר מהצבא.

      הילדים סיפרו כי הם מתפללים כל בוקר, הולכים לבית הכנסת, אוכלים כשר, לומדים בבית ספר יהודי, שומרים שבת וחגים.

      הגברת נתניהו בירכה את התלמידים ואמרה "אנחנו מאחלים שתבואו לישראל גם לבקר וגם לגור. אנחנו מחכים לכם".

      רה"מ נתניהו לקהילה היהודית:

      "אני שמח להיות אתכם, המכובדים מהקהילה ומחב"ד. רעייתי ואני מאוד שמחים להיות פה משני טעמים: אחד, אנחנו אוהבים את אזרבייג'ן ושניים, אנחנו אוהבים את חב"ד. היחסים עם אזרבייג'ן הם מאוד קרובים. והם נעשים עוד יותר טובים אחרי הביקור הזה. אני רוצה להגיד משהו על חב"ד. לפני 32 שנה פגשתי את הרבי מילובביץ' פעם ראשונה והוא אמר לי, הלכתי לאו"ם, להיות שגריר ישראל באו"ם, הוא אמר לי: "אתה הולך", איך הוא קרא לזה, "בית החושך הנצחי". כפי שאתם יודעים, לא הייתה לו דעה גבוהה על האו"ם, בכל אופן הוא אמר לי: "אתה הולך לבית החושך ותזכור שאם אתה מדליק נר אחד של אמת, הוא יפיץ אור יקרות שיראו אותו למרחקים". ואני משתדל מאז לעשות בדיוק כדברי הרב.

      "אבל אני חייב להגיד שיש גם מצבים אחרים. לפעמים מדליקים נר במקום שיש אור ולא חושך וזה המצב פה בבאקו, באזרבייג'ן. הרבי לימד אותנו אהבת ישראל ואהבת האדם, ופה יש אהבת ישראל ואהבת האדם.

       

      תגיות: ,

      *רק תגובות מתאימות יתפרסמו