• הכיכר האדומה זעקה: "לא מפחדים מאף אחד"

      צפיות
      965 וידאו

      הכיכר האדומה זעקה: "לא מפחדים מאף אחד"



      Error: Contact form not found.

      "נייט נייט ניקווא, קרומי בוגו אדנאווא"! זה היה המשפט שליווה את ילדי מקהלת "השירה העשירית" – שע"י חדר מנחם במוסקבה, בעת ההופעה המרגשת באולם המוזיאון ההיסטורי בקרמלין.

      למרות יום האבל הלאומי שהוכרז אמש ברוסיה עקב התרסקות מטוס הנוסעים, הוחלט לקיים לפי התכנית את "יום האחדות", יום שמציין את אחדות הלאומים השונים ברוסיה, יהודים, קווקזים, ארמנים ועוד.

      קהל עצום גדש את מבואות הקרמלין ואת רחבת הכיכר, וצפה בילדי החדר, בתלבושת יהודית אותנטית, מבצעים שירים יהודיים וניגונים חסידיים. הלב התרגש והעין דמעה, כאשר במבואות הבירה הרוסית, הריעו האלפים לילדים היהודיים נושאי לפיד המסורת, שרים בקול גדול: "הוא אלוקינו", "שלום עליכם", וכמובן "אני מאמין בביאת המשיח".

      נציגות שלטון נכבדה מבית הפרלמנט הרוסי – ה"דומא", כיבדה את האירוע בנוכחותה, כמו גם אנשי דת שונים. כולם הסבו יחד וכיבדו האיש את רעהו. גולת הכותרת הייתה הופעת מקהלות הילדים השונות. כשמקהלת הילדים היהודיים הוזמנה לשיר, הס הושלך בקהל. היה ברור לכל כי זהו רגע היסטורי בימיה היהודיים של מוסקבה. כאן, במרכז מוסקבה עומדים בגאון ילדים יהודיים, קסקטים לראשם וציציות משתלשלות בצידיהם, ושרים בגאווה ניגונים חסידיים. קולו של סולן המקהלה מסלסל את "שמע ישראל" חדר ללבבות, וההמון התמלא שמחה כשחבריו החרו אחריו בשירת "הוא אלוקינו הוא אבינו".

      עם תום הטקס הרשמי, יצאו בספונטניות ילדי המקהלה, נעמדו ברחבת הכיכר השוקקת אדם, והחלו לשחזר את המופע מול המון האנשים. חיש מהרה התקבצו עשרות סביבם, שומעים את ההכרזה היהודית שליוותה את יהודי מסך הברזל במשך עשורים רבים: "נייא בא יוסיע ניקאווא, נייט נייט ניקאווא, קרומי בוגו אדנאווא".

      על ניצוח המקהלה עמל רבות המחנך, ר' מענדי מרקוביץ' בסיועם של מנהל החדר, ר' יוסף יצחק קעניג ומנהל המוסדות, ר' יוסף יצחק ליפסקר.

      פנה אלינו בנוגע לכתבה זו