• סדנת השופר הניידת הופכת אלפי ילדים למנהיגים

      צפיות
      46 וידאו

      סדנת השופר הניידת הופכת אלפי ילדים למנהיגים



      Error: Contact form not found.

      סדנת השופר שוב על הכביש עם הסדנא הניידת לאמנות יהודית של צבאות ה'. אלפי ילדים מכל המגזרים ניסרו, קדחו, ותקעו באלפי שופרות כשרים, מבתי הספר והמרכזים הקהילתיים שאינם דתיים לעת עתה ועד לחרדים ביותר, את קול השופר ניתן לשמוע בכמעט מאה בתי כנסת, כיתות וחצרות בית הספר בעת שהילדים מתרגלים תקיעת שופר בשופרות החדשים שהם יצרו. להלן קטע שנכתב באחד מבתי הספר על תכנית סדנת השופר

      סדנת השופר מגיע לבית ספר בתקיעה בשופר בחודש אלול, ראש השנה ויום הכיפורים היא קריאה נוקבת לתשובה והתבוננות עצמית עבור כל יהודי. אך לכמה מאיתנו חווה את התהליך של יצירת שופר מתחילתו ועד סופו או הזכות ללמוד את הדרך הנכונה להשתמש בו? בכל שנה, תלמידי כיתות ו שלנו יוצאים בוקר אחד בחודש אלול לעבוד עם הרב מיכאל אלבורקרק מהסדנא לאומנות יהודית – סדנת השופר. בסדנה זו, תלמידים בוחרים לעצמםקרן של איל ולאחר מכן הם מודדים, מנסרים, קודחים, ומשייפים עד למוצר המוגמר – שופר כשר. הסדנה של הרב אלבורקרק לוקחת אותנו מסביב לעולם בחיפוש אחר חיות כשרות לשופר באפריקה, אסיה, המזרח התיכון וצפון אמריקה. התלמידים לומדים על תשובה וחשיבותה של קול וצורת השופר הקורא לנו לבחינה עצמית. הרב אלבורקרק, כמו גם חלק מהבעלי תקיעה המוכשרים שלנו, הציגו ולימדו את הדרך הנכונה לתקוע בשופר.

      עם זאת, כמו שמסביר הרב אלבורקרק, הסדנה הינה הרבה יותר מלמידה על דרך יצירת השופר:

      "סדנת השופר היא סדנה שנותנת לילדים תחושה של מנהיגות בגלל היותו של הבעל תוקע בעמדה של אחריות ומנהיגות בקהילה. על ידי תקיעת שופר, הבעל תוקע מאפשר לאנשים להגשים מצווה בתורה. להיות הבעל תוקע הינו זכות גדולה. אז סדנת השופר היא לא רק על תקיעת שופר, אלא גם הכרת הערך של לקיחת יוזמה ומנהיגות. אנו מקווים כי כל תלמיד שמשתתף בסדנה זו ילמד כיצד לתקוע בשופר כראוי, כדי שיוכל לעזור לאנשים לקיים את המצווה של שמיעה ותקיעה בשופר בראש השנה וימי חודש אלול שלפניו. בסדנה הזו  אנו לא רק מראים להם איך לתקוע בשופר, אלא גם מעבירים את המסורת והאחריות לדור הבא."

      סדנת השופר תמשיך עד יום כיפורים. לאחר מכן נמשיך לסדנה הבאה, סדנת סוכות הלולב והאתרוג.

      כדי ללמוד עוד על סדנת השופר וסדנאות אחרות www.Jewishchildren.com

      1. יפה מאוד

        דוד הרמתי
      *רק תגובות מתאימות יתפרסמו