• מיוחד: הפנימיה של המשפיע הרב גינזבורג

      צפיות
      485 וידאו

      מיוחד: הפנימיה של המשפיע הרב גינזבורג



      Error: Contact form not found.

      בנוהג שבעולם, שעל כתלי פנימיות אלו ואחרות חקוקים שמותיהם של תורמים, נדיבים ושועי ארץ שהוזילו מהונם לאותו בנין. לא כך היא פנימיה זו בתות"ל ראשל"צ, על הקיר יחקק בגדול, שמו של משפיע שתרומתו לישיבה ולתמימים לא נמדדת בשקלים ולא מוערכת בכסף, הרב חיים לוי יצחק גינזבורג ע"ה שנקטף באיתנו בפתע פתאום • לתרומה מאובטחת לחצו כאן לצפיה בוידאו

      בנוהג שבעולם, שעל כתלי פנימיות אלו ואחרות חקוקים שמותיהם של תורמים, נדיבים ושועי ארץ שהוזילו מהונם לאותו בנין. לא כך היא פנימיה זו בתות"ל ראשל"צ, על הקיר יחקק בגדול, שמו של משפיע שתרומתו לישיבה ולתמימים לא נמדדת בשקלים ולא מוערכת בכסף, הרב חיים לוי יצחק ע"ה גינזבורג שנקטף באיתנו בפתע פתאום.

      וכי ישאל השואל, מה לו לרב גינזבורג שכל ענינו תניא ודבר מלכות, עבודת התפילה ומבצעים, לפנימיה שכל ענינה שינה וצרכי הגוף? תהיה התשובה, זה הרב גינזבורג! 'תנוח' כדבעי, תאכל כדי צרכך, תדאג לצרכיך, ואז תוכל לשבת וללמוד, להתפלל ולהתוועד כמו שצריך.

      היום השני של קמפיין 'עולים קומה' של ישיבת תומכי תמימים ראשון לציון מוקדש כולו למשפיע האהוב והמסור הרב חיים לוי יצחק ע"ה גינזבורג.

      'הרב גינזבורג לא עולה לפנימיה', כך ידעו כולם. וזאת בעקבות 'נזיפה' ש'נזף' בו ר' מענדל על שהעיר בחור לסדר חסידות בשנים שעבד בישיבה בכפר חב"ד, 'אין זה תפקידך'. על כן השתאו כולם בוקר אחד לראותו מטפס בכבודו ובעצמו אל חדרי התמימים. מה קרה? בחור אחד, שהרב גינזבורג קלט בחושיו שיקל עליו לקום אם המשפיע בעצמו יבוא להעירו ברכות, שכב שם ישן. רק לשם כך ויתר על התובנה מר' מענדל.

      במשך 13 שנה מידי יום ביומו היה מתייצב בסדר 'חסידות בוקר' ללא יום אחד של חופש, 'תמימים, לישון בזמן!' היה זועק בהתוועדויותיו מסר פשטני של אמיתת חיים. הקפידו על שולחן ערוך, היו בריאים, היו חסידים.

      הפנימיה הזו, תקרא על שם הרב גינזבורג. כן.

      *

      היום זו ההזדמנות שלנו, להיות חלק מהפנימיה הקדושה הזאת של הרב גינזבורג, המקום בו שמים וארץ מתחברים, בו גבול ובלי גבול נושקים ובו עליון ותחתון מתחברים, כמו שהסביר ללא לאות בשיעורי הדבר-מלכות המפורסמים שלו.

      תגיות: ,

      *רק תגובות מתאימות יתפרסמו