• שבת חזון: במה הילדים שלנו צופים?

      צפיות
      201 וידאו

      שבת חזון: במה הילדים שלנו צופים?



      Error: Contact form not found.

      הורים יקרים שלום וברכה,

      שבת זו נקראת 'שבת חזון'. 'חזון' מלשון מחזה. כל יהודי רואה בשבת זו את בית המקדש השלישי. מחזה זה, משפיע על כל יהודי ומעורר אותו להוסיף בתורה ומצוות ולהביא את הגאולה. מובא על כך משל מרבי לוי יצחק מבארדיטשוב:  על אבא שהיה לו בן אהוב והוא והוא תפר לו בגד יקר ונתן לו במתנה. הבן לבש את הבגד אך לא נזהר כראוי, והבגד נקרע. האב לא נואש, ותפר לו פעם שניה בגד חדש, אך גם אותו הבן  קרע.

      מה עשה האב? תפר לו בגד שלישי, אך הפעם  הוא לא נתן לו ללבוש, אלא גנז את הבגד. לעתים רחוקות, הראה לו את הבגד, ואמר לו; "אם תתנהג בדרך הישר תקבל את הבגד". מבאר על כך ר' הילל מפאריטש, שהעובדה שהבן רואה את הבגד החדש, משפיעה עליו רבות. עצם הראיה יוצרת אצלו כמו טבע חדש ומתוקן. רק אז האב לא יחשוש ויתן לו את הבגד.

      כן הוא בנמשל, השם מראה לכל יהודי את בית המקדש, בתקווה שכל אחד ישנה את הנהגתו השלילית, וכך תגיע הגאולה – לה אנו מיחלים. הרבי מסביר כי ההבדל בין ראיה לשמיעה – הוא הבדל מהותי ביותר. כאשר אדם שומע משהו, אף שזה נקלט אצלו היטיב, אפשר בכל זאת לערער את מה ששמע על ידי שמועה אחרת הסותרת לקודמתה. אך כאשר אדם רואה משהו, לא יהיה לו שום ספיקות במה שראה. שום דבר אחר לא יוכל להזיז אותו מעמדתו, כי הוא בעצמו ראה את.

      כעת נשכיל להבין, עד כמה משפיעה הראיה אצל ילדים לטוב ולמוטב. חשוב מאוד, לשים לב כל הזמן, שהילדים יראו רק דברים קדושים וטהורים, ולעומת זאת לשמור עליהם שלא יסתכלו בדברים לא מתאימים, כי הראיה יכולה ליצור אצל הילד כמו טבע חדש. וככל שהילד יותר קטן כך הראיה משפיעה עליו יותר.

       

      תגיות:

      אין אפשרות להגיב לכתבה זו.