• היצר הרע לא ברמה שלך, לא בגובה שלך • בלוג חינוך

      צפיות
      200 וידאו

      היצר הרע לא ברמה שלך, לא בגובה שלך • בלוג חינוך



      Error: Contact form not found.

      הורים יקרים שלום וברכה,

      פרשת תצא, מתחילה במילים "כי תצא למלחמה על אויבך".

      בכל יהודי ישנן שתי נפשות. נפש אחת היא הנפש הבהמית – היצר הרע. והנפש השנית – היא הנשמה האלוקית – הטהורה. הנשמה היא המציאות הפנימית והאמיתית שבכל יהודי. ועל כל יהודי מוטלת המשימה לנצח את היצר הרע.

      וכאן היהודי שואל; מהיכן יהי'ה לי את הכח לנצח את היצר הגדול הזה? היצר הרע הרי הנקרא "מלך זקן" – הוא יודע להתחכם, ולמצוא את נקודות התורפה בכל אחד. כיצד אתמודד איתו? גם לילד מתעוררת שאלה כזו – רק שלא תמיד הוא מבטא אותה בקול; הרי השם הוא זה שברא את היצר הרע והכניס אותו קרוב קרוב לנשמה, איך יהיה לו כח להתמודד איתו?

      על כך התורה אומרת – כי תצא למלחמה על אויבך" – הנשמה האלוקית שבכל יהודי נמצאת במצב של "על אויבך" – מעל לאויב, מעל ליצר הרע ולכן יש לו את כל הכוחות הדרושים לנצח את היצר.  ובנוגע לילד אומר הרבי כך:

      "על כך עונים לו, שהקב"ה נותן לו כח ונותן את היכולת לכך ש"כי תצא למלחמה", היינו שאמנם הקבה יודע שעליו להילחם ביצרו הרע, אולם "כי תצא למלחמה", כיון שילד יהודי מחליט, שהוא יוצא להילחם באויב האמיתי זה היצר הרע – אזי הוא יוצא מלכתחילה באופן שבו הקב"ה מעמיד אותו, באופן שהוא עומד "על אויבך" – הוא עומד למעלה מן היצר הרע, ובמילא אין לו מה להתפעל ממנו, שכן הוא נמצא "על אויבך".

      וכפי שרואים גם במלחמה גשמית, שכאשר נמצאים למעלה, מעל האויב, אזי הנצחון על האויב בא בקלות ביותר".

      ובמשפט אחד – עונים לילד – היצר הרע לא ברמה שלך, לא בגובה שלך, עם רצון, ומאמץ, בודאי תוכל להצליח ולנצח.

      תגיות:

      אין אפשרות להגיב לכתבה זו.