כפי שדיווחנו לפני מספר חודשים, לבית המשפט בניו יורק הוגשה תביעה עליה חתום הרב אברהם אזדאבא (ביחד עם ר' שלמה סגל ובסיוע ר' לוי גרליק), הדורש לבטל את כל פסקי הדין המפורסמים של חמשת הדיינים בנוגע להנהגת שכונת קראון הייטס (בחירות לרבני השכונה, ועד הקהל, גבאי 770, ועד הכשרות ועוד), כאשר העילה לכך היא ששניים מתוך הדיונים נערכו ביום ראשון…
בהצהרה לבית המשפט נכתב: אברהם אזדבא מאשר בזאת: אני מגיש את הבקשה להורות על דחיית הפסיקה הקודמת של הבוררות [=בית הדין של חמשת הדיינים של הזבל"א], ולבטל אותה לחלוטין מכיון ששניים מתוך הדיונים שהתקיימו על ידי הבוררים נערכו בימי ראשון. (בעמוד הבא מופיעה חתימתו לאישור ההצהרה).
לא יאומן כי יסופר: רב חב"די פונה לבית משפט, ערכאות הגויים, ודורש לבטל פסק דין שקיבל על עצמו בחתימת ידו ובקנין מלא, והעילה היא ענין השייך לעבודה זרה, יום המנוחה של הגויים ביום ראשון! (כיון שעל פי החוק במדינה אסור לקיים דיונים משפטיים בימי החופשה והחגים).
מאז היה גם שינוי חוקתי בעיר ניו-יורק: ביוזמת רבנים מכל קצות הקשת של הציבור החרדי, ובסיוע עסקני ציבור שנרתמו לנושא, נחקק בניו-יורק תיקון לחוק: נקבע שמכאן ואילך, כאשר מדובר בדיני תורה, אפשר מלכתחילה לעורכם גם בימי ראשון ואין כל מקום לבטלם.
מכיוון שהדין תורה בקראון הייטס התקיים לפני החוק החדש, נזקק בית המשפט לעניין וכצפוי החליט לדחות את העתירה, כשהוא מאשר את פסיקת בית הדין שפסק על פי דין תורתנו הקדושה, כאשר גם בית המשפט – ערכאות הגויים – קבע כי דין התורה ופסיקת הדיינים שריר וקיים.
למרבה הצער, התובעים ממשיכים בדרכם, ולאחר ההפסד במשפט הגישו הודעה לבית המשפט על כוונתם לערער בערכאה גבוהה יותר, בבקשה לפסול את דין התורה בטענה המגוחכת שחלק מהדיונים התקיימו בימי ראשון!
דברי השולחן ערוך בנוגע לחומרת הפניה לערכאות ידועים וברורים, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר ברב, ובמקרה בו חתם על שטר בירורין כדת וכדין והתחייב לשמוע לדין תורה. אוי לאותה בושה ואוי לאותה חרפה. ויה"ר שיערה עליו ה' רוח ממרום ויחזור בתשובה שלימה ויקבל על עצמו את פסק הדין כפי שהתחייב בחתימת ידו.
להורדת פסק הדין של בית המשפט
להורדת מסמכי הערעור
להורדת מכתבי הרבנים בנושא
![](http://chabad.info/wp-content/uploads/2017/12/04-12-2017-21-38-24-01-758x713.jpg)
מבהיל!
דידן נוצח!!