• הזוי: שליח קיבל דו"ח על הצבת דוכן תפילין • סערה

    דו"ח שגוי: הרב יוסף יצחק אמיתי משלוחי הרבי מלך המשיח בהרצליה נקנס היום על הצבת דוכן תפילין ברחוב העיר. כמידי יום שישי הוא התייצב בדוכן חב"ד הסמוך לבית חב"ד המרכזי בניהולו של השליח הרב ישראל הלפרין, אך השבוע חיכו לו פקחים ונתנו לו דו"ח על סך 730 ש"ח. תושבים שנכחו במקום הקימו קול צעקה על הפקחים אך הדבר לא הועיל.  הפרשייה עוררה תגובות נסערות ותושבים זעמו על הפקחים.

    על הסיבה לנתינת הדו"ח כתב הפקח:

    "הנ"ל התבקש מספר פעמים לפנות את השולחן עם התפילין. אך לא הסכים להתקפל מהמקום. כמו כן מטריד עוברי אורח בזה שמבקש מהם להניח תפילין. התבקש להציג תעודה מזהה, אך סירב לכך. נאלצנו להזמין ניידת על מנת שימסור את פרטיו".

    התגובות במערכת הפוליטית החלו עם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ שצייץ בטוויטר: "לא מתקבל על הדעת במדינה יהודית. אפנה לעירייה בדרישה לבטל את הקנס ולהעמיד את הפקח על טעותו".

    הציוץ גרר אחריו עשרות תגובות נזעמות על השגיאה בנתינת הדו"ח.

    סגן השר הרב מאיר פרוש בתגובה על הסרטון בו נראה פקח נותן קנס לחסיד חב"ד על הנחת תפילין ברחוב: אני מאד מקוה ורוצה להאמין שההתנהלות של הפקח בהרצליה זו פרי יצירה עצמית ולא קשורה למדיניות.  אין ולא יכולה להיות מדיניות של הממסד לאסור ח"ו הנחת תפילין של איש לרעהו. זו הייתה המדיניות ברוסיה הקומוניסטית של פעם. אנחנו לא שם.