בטורונטו שבקדנה נערך כינוס הקהל בבית הכנסת המרכזי של קהילת חב"ד בטורונטו "770 חב"ד גייט" לחיזוק לימוד ספר 'דבר מלכות חידושים וביאורים' בהלכות מלכים פרקים יא-יב, הספר הנפלא שמלקט ומסדר את ביאורי הרבי על הלכות מלך המשיח ברמב"ם, שכבר התפשט בקהילות רבות בכל העולם.
ההתוועדות הייתה גם בתוספת התוועדות 'צאתכם לשלום' מטורונטו של מלקט הספר, הרב מנחם מענדל עזאגווי.
הכינוס היה בהשתתפות רבנים, שלוחים ומשפיעים בעיר.
הכינוס הונחה ע"י מלקט הספר דבר מלכות, הרב מנחם מענדל עזאגווי, שהחל את הכינוס בהשמעת שיחת קודש של הרבי שנאמרה באותו יום לפני 45 שנה בי"ג תמוז תשל"ח שהרבי ביאר את פרק י"א בהלכות משיח (אח"כ השיחה הוגהה ע"י הרבי ונדפסה בסימן הראשון של הקובץ (וכן בהספר החדש) דבר מלכות שהרבי חילק לכאו"א).
אח"כ השליח של הרבי מה"מ לטורונטו אונטריאו הרב זלמן אהרן גרויסבוים, דיבר דברי תורה בקשר לנסיעתו של המלקט מהעיר, והודה לו על כך שהביא האור והחום בעניני משיח וגאולה לעיר, ע"י השיעורים השבועיים שלו בספר הדבר מלכות, וכמה וכמה כינוסי הקהל גדולים בעיר בעניני משיח, והפצת הספר דבר מלכות אצל רבני העיר, אשר בעזהי"ת ימשיכו פעולות אלו בעיר עד ביאת המשיח בקרוב ממש.
לאחריו דיבר הרב יוסף יצחק זלצמן שליח הרבי לדוברי רוסית בטורונטו, על מעלת ספר הדבר מלכות שמלקט ומסדר כל ביאורי הרבי בעניני משיח וגאולה, וביאר שאולי זהו כוונת הרבי בכ"ח ניסן תנש"א "אני את שלי עשיתי" שכבר ביאר מהו ענינו של משיח ע"פ הלכה בשלימות ולכן משיח יכול וצריך כבר לבוא.
בין היתר סיפר שדיבר עם רב ליטאי ששאל אותו כל מיני שאלות על חב"ד בעניני משיח, ונתן לו הספר, והרב ההוא התפעל לראות שרק על 2 פרקים ברמב"ם ישנם ים של ביאורים.
הנואם הבא, הרב אברהם דזאקס מו"צ בטורונטו, הסביר שבחכמת העולם כאשר אדם משוחרר מעניינים הגשמים אז הוא יכול להשקיע יותר בענינים נעלים, ועד"ז הוא דברי הרמב"ם בהלכות מלכים שבימות המשיח יוסרו כל המניעות ועיכובים ונהי' שקועים בעבודת השי"ת, והתפתחות המדע היום מראה עוד יותר איך שחכמות אלו דואגים להרבה ענינים והאדם יכול להשקיע יותר בעניני עבודת השי"ת, שהטבע העולם מראה איך שמתקרבים לימות המשיח.
הרב יצחק חקק מרבני הקהילה הספרדית דיבר על חשיבות לימוד התורה בעניני משיח והצפייה למשיח ואיך שזהו העיקר והיסוד בהיהודית, שלולא זאת חסר הכל, והצפייה למשיח נפעל על ידי לימוד עניני משיח והספר דבר מלכות, ושיבח את עבודת חתנו הרב מנחם מענדל עזאגווי בעשיית הספר דבר מלכות והפצתו אצל גדולי ישראל וברחבי תבל.
נואם הכבוד הי' הרב החסיד ישראל העשיל גרינברג, משלוחי הרבי לבופולו נ.י. ומחבר ספרים, פתח את נאומו בשבחו הגדול של הספר דבר מלכות ועבודת הפצתו של המלקט.
בדרשתו התמקד הרב גרינברג על הרבי בכ"ח ניסן תנש"א, ושאל: הרבי אמר אז שהוא מוסר האחריות להביא את המשיח אל כולם, ואז כולם היו מבולבלים ולא הבינו מה הרבי רוצה שנעשה, ורק כמה שבועות לאחרי זה בתזריע מצורע תנש"א הרבי הסביר שהדרך הישרה לזרז ביאת המשיח הוא ע"י לימוד עניני משיח וגאולה, ולכאורה למה לא אמר הרבי במפורש בהתחלה שכולם יתחילו ללמוד עניני משיח וגאולה והיה מונע הבילבול של כולם?
הרב גרינברג הסביר זאת ע"פ שאלה נוספת, למה מברך האב בבר מצוה "ברוך שפטרני מעונש הלזה", לכאורה למה האב שמח שכעת אין הוא לוקח אחריות לבנו?
והביאור, שכעת הבן נהי' בר דעת, ומקבל הכח להיות עצמאי, וזהו שמחה גדולה שהבן יכול לקחת אחריות על עצמו. ועד"ז הרבי רוצה שלכל לראש נדע שהאחריות והכח והיכולת להביא למשיח הוא האחריות שלנו, ורק אח"כ הרבי הסביר שהדרך הישרה לזרז ביאת המשיח ע"י לימוד עניני משיח וגאולה, בכדי שזה לא יהיה עוד הוראה ללמוד עוד נושא, אלא אחריות כללית להביא משיח בפועל שמתבטא בלימוד עניני משיח וגאולה.
הנואם האחרון הי' הרב יעקב שלום גולדשטיין מהמשפיעים של אנ"ש בטורונטו, שעורר על החשיבות לקיים הוראות הרבי בפעולות של הקהל ולימוד עניני משיח וגאולה שזהו גורם כעת ממש נחת רוח לרבי.
המנחה סיים שהתכלית של ההקהל הוא התוצאות של ההקהל בימים הבאים, קיום החלטות טובות ללמוד עניני משיח וגאולה בהספר דבר מלכות בימים אחרי ההקהל, והמנחה הדגיש שהרבי נתן דווקא חוברת עם שיחות ופלפולים ארוכים בעניני משיח וגאולה, ולא ליקוט של פתגמים קצרים בעניני משיח, ועד"ז כעת שכאו"א צריך ללמוד עניני משיח וגאולה בעיון ולא רק כמה שורות של פתגמים קצרים.
אחרי הכינוס התקיים המשך של התועדות סביב שולחנות שבו המשתתפים התעוררו ללמוד עניני משיח וגאולה מידי יום ביומו.