-
אלול, מגוון רחב של אסוציאציות הוא מעלה • שלטי חוצות, פוסטרים, סטיקרים, מודעות רחוב ואוטובוסים שהארץ תרעד ותרעש • העידודים הבלתי פוסקים מהרבי מה"מ, השיחות הלוהטות – לא הותירו מקום לספק. הרבי מוביל מהלך חד צדדי בלתי מתפשר. באותו לילה אספנו כמה משפיעים מקראון־הייטס, וקיבלנו שם החלטה! • פרק ראשון בסדרת הכתבות המרתקת 'החזית' • לקריאה
chabadinfo editor|כ״ו באב ה׳תשע״חאפילוג
אלול, אריה ישאג – מי לא ירא, זמני תשובה, לכל אדם באשר הוא יש את הקונוטציה בה הוא רואה את הדברים, יהיה אשר יביאו אליו המילים יראה ויהיה חסיד אשר יחוש בהתגלות מידות הרחמים, הקירוב הגדול ביותר אל המלך. יהיה מי שראשי התיבות יזכירו לו את דרכו לאומן ותהיה מי שהמשכם של אשי התיבות ישלחו אותה לאימה. אך כמובן יהיה גם מי שיראה בם כיון אחד לליובאוויטש שבליובאווטש
אלול, מגוון רחב של אסוציאציות הוא מעלה, יש חסיד שבעיני רוחו כבר רואה את עצמו עטור בנטפי זיעה ומוריד מזוזות מפתחי הדלתות ויש חסיד שהאסוציאציה הטבעית העומדת לנגד עיניו היא לימוד מעמיק של 'דרך חיים'.
אלול
בישבי בצל תחכמוני בישיבת תות"ל המרכזית (תות"לוס) בשיחה מעמיקה בפאברענגן אמר לי א' התמימים (היום, שליח באחת משכונותיה של ארה"ק) – אלול? מה אומר חודש אלול? כבר עשו תשובה! אלול זהו הזמן לפרסום משיח בלתי פוסק.
כאן התחיל הדיון (שלא לומר ויכוח).
ימי בשורה
העידודים הבלתי פוסקים מהרבי, השיחות הלוהטות, לא הותירו מקום לספק. הרבי מוביל מהלך חד צדדי בלתי מתפשר. להביא התגלות בפועל ממש! יוזמות אדירות החלו לצוץ מעל לפני השטח, כל אחד בכשרונו המיוחד, התמימים 'חיילי בית דוד' החלו בפעולות לימודיות ואנ"ש במבצעי הסברה ופרסום נרחבים כשכולם מנצלים את הכלים כולם להנחיל את המסר הנחרץ 'הנה זה בא'!
בשיחות שביארו את עניינו של חודש אלול הפתיע הרבי והבהיר שחודש אלול הוא 'חודש החשבון' ומסקנת החשבון נפש של עבודת משך השנה היא' עד מתי?!'
הרבי חזר על ארבעת הראשי תיבות המוכרים של חודש אלול והוסיף עליהם את הראשי תיבות הרומז על גאולה והסביר באריכות איך שכל עניינו של 'אלול' הוא גאולה בפועל ממש.
"ובנוגע לפועל:
יש לפרסם ולעורר בכל מקום ומקום ע"ד העבודה המיוחדת דחודש אלול המרומזת בחמשת הראשי־תיבות דתורה תפלה גמ"ח תשובה וגאולה (כנ"ל ס"ה), ובהדגשה מיוחדת בנוגע לר"ת החמישי, ענין הגאולה, כפי שחודרת בכל עניני העבודה, עי"ז שחדורים ונעשים ברוחה של הגאולה (כולל ובמיוחד ע"י לימוד התורה בעניני הגאולה וביהמ"ק), מתוך צפי' וודאות גמורה שתיכף ומיד ממש רואים בעיני בשר ש"הנה זה (המלך המשיח) בא".
הדברים הגיעו לשיא בלתי מתפשר שהגיע הרגע הגורלי של 'כינוס השלוחים' תשנ"ב, הרגע בו ה'מצביא' הרבי , מרכז את חייליו בערי השדה ונושא את דברו: ושם למול אלפי חיילים 'מורעלים' הרבי הבהיר:
זהיר טפי
לכל תקופה בהיסטוריה יש 'שער' מצווה מיוחדת, זוהי המצווה העיקרית עילה יש לשים דגש באותו הזמן. האמת היא שעשרת המבצעים הם חלק מאותה שרשרת מופלאה של מצוות שהזמן גרמא להם להיות 'מצוות הדגל של התקופה'.
כיום, ה'זהיר טפי' הנקודה עליה יש לשים דגש היא משיח!
ונחזור לדיון אי שם בפאתי בית משיח בשעת לפנות בוקר. וכי התעוררות תשובה אינה חלק מ'מבצע משיח', טען אי מי בלהט, רבינו הזקן אומר דברים מפורשים, אם צדיק אחד עושה תשובה מיד נגאלים, הוא המשיך וחיזק את טענותיו, כשמתארגן פארבריינגען, כשבית חב"ד עורך מבצע מזוזה או כשחסיד יושב ולומד מאמר האין זה חלק ממבצע משיח? הרי זהו התוכן של משיח 'לדעת את ה' בלבד'.
ואז קם מישהו והחל לספר דברים כהווייתם: לכל לאורך ההיסטוריה מאז שלח הרבי שלוחים, היה מבצע מזוזה חלק בלתי נפרד מהמטרה והיעד שסוף כל סוף יבוא משיח, ואכן גם כשבית חב"ד ערך התוועדות השיא היה בשירת אני מאמין בעניין עצומות וריקוד נלהב 'שיבנה בית המקדש'.
אז 'מה נשתנה'?
לאחר השיחה העוצמתית 'עשו כל שביכולתכם להביא בפועל את משיח צדקנו' הרוחות סערו, ברור היה שסגנון הפעולות שנעשו לא ימשך! מה כן?
היה מי שקם ואמר קם יהודי ואמר לרבי שמבקשים שהרבי יתגלה, שהרבי יגזור שמשיח צריך להתגלות וכד'. פניו של הרבי מאד הרצינו ואמר מה אתם מטילים עלי עבודה חדשה?!
מטה משיח.
מספר הרב דוד נחשון: אור ליום ד', ג' אייר ה' תנש"א – הקמת מטה משיח נ.י.
באותו לילה אספנו כמה עסקנים ומשפיעים מקראון־הייטס, בערך עשרים – שלושים עסקנים אצלנו במשרד, שהפך באותה תקופה למטה וחדר מבצעים חדר מלחמה לעניין המשיח, וקיבלנו שם החלטה: להקים מטה משיח. חילקנו את העבודה לוועד משפיעים, ועד מימון, ועד מחנכים, ועד פרסומת, כאשר מעליו עומד המטה. כתבתי את הפרוטוקול וכולם חתמו, וכתבתי אז בצד: ויחי אדוננו מורנו ורבינו המלך המשיח לעולם ועד
והמענה המעודד מהרבי לא איחר לבוא. זהו, לשם הרוח נושבת זהו הכיוון וזוהי העבודה, מטה משיח החל בארגון פעולות כשהראשונה בהם היה כינוס 'קבלת המלכות' שדווח מיד לרבי, ושוב מענה ברור ודורש:
"נת' ות"ח, ותהא פעולה נמשכת ובהוספה והזמ"ג, כנתינת כח דחז"ל וברכתם דכל המוסיף מוסיפין לו, ובמיוחד ברכתו דהקב"ה שתוספתו מרובה כו'. והזמ"ג שבאים מחודש ניסן והשפעתו ונכנסים לחודש אייר (ר"ת האבות ורחל – רגל הד') כמפורש בכמה מקומות. בשנת ה(י') ת(הא) ש(נת) א(ראנו) נ(פלאות) אזכיר עה"צ".
תכל'ס
המסקנא שעולה בתום התוועדות משתפכת: אפשר לפעול בתחום של לימוד חסידות, אפשר להפעיל דוכני מבצעים ואפשר גם לפעול בתחום של סיוע לנזקקים או שלום כלל עולמי:
אפשר, ויש גם הרבה מי שתעסק בזה, אך אנו לא נברח מהנקודה, ה'זהיר טפי' שלנו הוא אחר:
זה לא כנסי התעוררות תשובה אלא פתרון אחד ויחיד משיח ש'אתא לאתבא צדיקיא בתיובתא' ובדיוק לזה עודד הרבי את הקמת מטה משיח שיהיה ארגון אחד ויחיד שכל מהותו הוא משיח.
בואו נתמקד ב'שלנו'.
כהמשך ישיר להקמת ה'מטה' נורתה יריית הפתיחה לפעילות המאסיבית בנושא הגאולה ב-יו"ד שבט יצא 'מטה משיח' בקמפיין פרסומי אדיר באמצעות חברת 'מקסימדיה' שחולשת על שטחי פרסום אדירי ממדים ורבי עוצמה (בניסים עצומים, סיפורים עוצרי נשימה ומענות ברורות מהרבי הצליח ה'מטה' להתמודד עם העלויות הרבות ועוד חזון למועד) פרסם ה'מטה' את הקשר של כל יהודי למלך המשיח, עם הסלוגן שעד היום נשמעים הדים ממנו 'כותבים למלך המשיח ורואים ניסים'.
שלטי חוצות, פוסטרים, סטיקרים מודעות רחוב ואוטובוסים בכל רחבי ארץ הקודש ודוכנים בכל פינות הרחובות, שהארץ תרע ותרעש. ובמקביל נערך כינוס 'קבלת המלכות' בו נשמעו נאומים מרגשים, סוחפים ומלהיבים סביב הנקודה האחת והיחידה. ומשם הדרך סלולה לעוד פעולות רבות כובשות לבבות וחוצות מגזרים . במשך הזמן נשתנו אפיקי הפרסום והרכבת ממשיכה ונוסעת עד ההתגלות המושלמת. יש עוד פעולות, אפשר להצטרף ולפעול, פשוט לקפוץ על הרכבת.
תגיות: החזית, מטה משיח, מטה משיח באה"ק