• נחשף הקשר בין הגר"ש אלתר מגור לחב"ד

    התעניינות הולכת וגוברת סביב הקמפיין. מכתבו הנדיר של הגר"ש אלתר נחשף השבוע בבנייני האומה: "פתחו נא לבכם וידכם אלינו, והיו שותפים עמנו במלאכת הקודש". ידידות איתנה שוררת בין הגאון רבי שאול למוסדות חב"ד, בהם ביקר ואף נאם בהזדמנויות שונות • לכתבה ולצפיה בוידאו

    העולם היהודי כולו עוקב בדריכות אחר קמפיין ליבנו בתורתו של קהילת הגר"ש אלתר שהקומה לפני כשנתיים. השבוע התקיים מעמד הפתיחה לקמפיין המצ'ינג של קהילת חסידי הגר"ש אלתר. המעמד שנערך בבנייני האומה בירושלים משך אליו מאות רבות של תומכים מחוץ לבני הקהילה, והיה לשיחת היום בעולם התורה והחסידות.

    מאז הוקמה הקהילה לפני כשנתיים, המוסדות מתפתחים בקצב מואץ, וצרכי התלמידים והאברכים, כמו גם בתי המדרש מגיעים לעשרות מיליוני שקלים. ידידות איתנה שוררת בין הגאון רבי שאול למוסדות חב"ד, בהם ביקר ואף נאם בהזדמנויות שונות. זאת כהמשך ישיר לקשר האמיץ בין אדמור"י בית גור ואביו הפני מנחם זצ"ל לכ"ק אדמו"ר וכל ענייני חב"ד במשך השנים.

    עבור ההמונים שגדשו את מבואות האולם נחשפה לראשונה תחינתו של ראש הישיבה לתלמידיו ותומכיו בכתב יד קודשו. "אל ידידי, אוהבי תורה די בכל אתר, ד' עליהם יחיו" פתח הגר"ש אלתר במכתבו הבלתי שגרתי. "כבר נודע בשער בת רבים ענין התייסדות קהילתנו, ובחסדי השי"ת עלינו הוקמו בכשנה ומחצה מייסודה מוסדות "פני מנחם", תלמודי תורה, ישיבה קטנה וישיבה גדולה, בהם מתחנכים בנינו ללימוד התורה בעיון וביגיעה עם הירא"ש ומידות טובות, כוללי אברכים בכמה ערים, מוסדות צדקה וחסד, ולצד כולם, בנין בית מדרשנו בירושלים, מקום התכנסות למבקשי ד' רבים לתורה ותפילה והתעוררות יחדיו בעידנא דרעווא".

    "ובנוהג שבעולם, קימום מוסדות בהיקף כזה, הוא תהליך מתמשך המתבסס לאיטו ע"פ תקופה ארוכה, אך ההכרח אילצנו להקים בזמן קצר את כל מערכת המוסדות, בהעדר מענה אחר לבני קהילתנו, ומאליו מובן שהעול הכספי של החזקת המוסדות ושכירות המבנים, חריג בגודלו והיקפיו, ובמיוחד בשנות ההקמה הראשונות.

    "אי לכך, עלי לחרוג ממנהגי, ולפנות אליכם ידידי, בפניה אישית, פתחו נא לבכם וידכם אלינו, והיו שותפים עמנו במלאכת הקודש, כשהנכם זוכים בזאת בהזדמנות לא מצויה של קימום וביסוס קהילה שלימה על כל המשתמע, ובמתן אפשרות להרחבתה בהמשך בעז"ה.

    "ובטוחני בזכות אאדמו"ר ה"פני מנחם" זצלה"ה, ששמו נקרא עלינו, כי כל התומכים כפי יכולתם, הנכללים בגדר מקימי תורה, יתברכו במילוי משאלות לבם לטובה, בישועות בגו"ר, אכי"ר".

    למעלה מאלף ומאתיים אברכים ממלאים את המקומות עד אפס מקום. רבים אחרים שביקשו להשתתף נאלצו להישאר מחוץ לדלתות, זאת בשל הוראות הבטיחות המחמירות. עסקני הקהילה נערכו מבעוד מועד והציבו אוכל ושתייה וכן חומרי התרמה והסברה.

    בהוראת ראש הישיבה, בחורי הישיבות נותרו ללמוד בישיבה לזכות ולהצלחת הקמפיין. בשעה שהאברכים התכנסו בבנייני האומה, התחזקו הבחורים בגבעת שאול וברמות בלימוד התורה בעיון ובהתמדה גדולה.

    נשאו דברים רבני הקהילה, גדולי תורה וראשי ישיבות. בין הנואמים בלט נאומו של ראש ישיבת פני מנחם הגאון רבי דניאל חיים אלתר שחיזק את האברכים ועודד אותם לקראת הקמפיין המורכב. לאחר מכן נשמעה סקירה מקצועית מפי המנכ"ל הרב ישראל צישינסקי שסקר את התפתחותם המטאורית של המוסדות מאז הקמתם לפני כשנתיים.

    רחש של התרגשות עבר בקהל עת נעמד ראש הישיבה הגר"ש אלתר לשאת את המשא המרכזי. הוא פתח את דבריו במילות ענווה ומחאה על כך שהקמפיין נע סביבו: "לא עושים את זה בשבילי, כבר אמרנו בתחילת הדרך, אנחנו כולנו ביחד. כדי שנוכל לחיות בדרך השם, לעבוד את הקדוש ברוך הוא אנחנו וצאצאינו בדרכי רבותינו ואבותינו הקדושים. כולנו יחד. לא עושים בשבילי עושים בשביל כולנו. אני מתפלל שכשיעברו השבועיים של הקמפיין, תמחקו את כל התארים המיותרים שהצמדתם לשמי, ויחזור לתלמודו".

    בסיום המעמד, קיבלו על עצמם האברכים יעדים לגיוס. מארגני הקמפיין הביעו סיפוק מכך שמלבד אברכי הקהילה הרשמיים, רבים מבני היהדות החרדית הגיעו וביקשו להביא הכרת הטוב על שיעורי התורה והשיחות ששומעים מראש הישיבה לאורך כל ימות השנה ושואבים מהם חיזוק רוחני רב. לשם כך קיבלו על עצמם להשתתף בגיוס הכספים עבור המוסדות. יחד הגיעו לעשרות מיליוני שקלים.

    על אף שהקמפיין הרשמי יתקיים בימי רביעי וחמישי הקרובים, ראשי הקמפיין מצפים לתרומות כבר עשיו בימי טרם הקמפיין, והאתר פתוח לתרומה.

    לתרומה עכשיו און ליין