הרב מענדי קרומבי, שליח הרבי מלך המשיח בגבעתיים
השנה בכינוס השלוחים עסקו כולם בדבר מלכות של ש"פ חיי שרה ה'תשנ"ב שהשנה מלאו 30 שנה לאמירתו. הדגש העיקרי היה כמובן על ההוראה להכין את העולם לקבלת פני משיח צדקנו, והדגשים נוספים, כמו ההוראה על לימוד כל התורה אור והלקוטי תורה, ההנחיה להסביר את ענינו של משיח ועוד.
אבל ישנה נקודה יסודית שחשוב להדגיש. בשיחה הרבי שואל מדוע התורה מאריכה בסיפור השליחות של אליעזר, ולא בסיפור הנישואין של יצחק ורבקה, והרבי מסביר שהסיפור האמיתי הוא אכן השליח. אליעזר הוא הוא מרכז הסיפור. השליחות של אליעזר היא לפעול את יחוד מ"ה וב"ן, אבל כדי לפעול זאת, השליח חייב לפעול זאת קודם בעצמו. רק אחרי שהשליח פועל בעצמו יחוד מ"ה וב"ן הוא יכול לפעול זאת בעולם. זה הסיפור האמיתי, ולכן מאריכה בו התורה כל כך.
עלינו לזכור שאנחנו השלוחים של הרבי, מרכז הסיפור! כדי להביא את יחוד מ"ה וב"ן בגאולה האמיתית והשלימה, אנחנו חייבים לפעול יחוד מ"ה וב"ן בעבודתנו. עיקר תשומת הלב צריכה להיות לעבודה האישית שלנו בענין הזה, ורק אח"כ נוכל ונצליח לפעול זאת בעולם. השליח צריך לחבר בעבודה האישית שלו את הגשמיות והרוחניות, ולהביא את אור הנשמה אל תוך הגוף. אם לא נפעול זאת בעצמינו, לא נצליח לפעול זאת בעולם.
לפעמים אנחנו כל כך מתמסרים לפעול את יחוד מ"ה וב"ן בגאולה השלימה, שאנחנו שוכחים את עצמינו. לא משקיעים בעבודת התפילה, מוותרים על קביעות עיתים לתורה, לא עוסקים בעבודה פנימית, לא חיים עם הזמן דימות המשיח, ובכלל פועלים 'על אוטומט'. כבר בנינו לנו איזשהו סיסטם, ואנחנו ממשיכים אותו, אבל לא תמיד מחוברים בעצמינו למטרת השליחות, לרוח של המשלח, ולמטרה של קבלת פני משיח צדקנו. ככה לא נוכל להשיג את מטרת שליחותנו.
הרבי מלמד אותנו שהסיפור מתחיל בנו. על זה מספרת התורה באריכות, ובזה עוסק כל הדבר מלכות. אולי זו הסיבה בדרך אפשר שהרבי תובע דרישה כה גבוהה משלוחים, כאלה שלכאורה אין עיתותיהם בידיהם, ללמוד מידי שבוע את החסידישע פרשה (כמו לימוד הרמב"ם, כפי שנכתב בהנחה הבלתי מוגה). רק אם נחיה חסידות, נתפלל בעבודה, נעסוק בעבודה פנימית, ונפעל בעצמינו יחוד מ"ה וב"ן, נצליח לפעול זאת בעולם, ולהביא בפועל את התגלות מלכינו משיחנו נאו!
בס"ד
אמת צרופה כמה חכמה תודה הרב