מערכת 'לחלוחית גאולתית' מגיש לגולשי האתר, מכתב של הרבי מלך המשיח, מתאריך ז' תמוז תשכ"א, בו כותב הרבי בחריפות בצורה ברורה שאינה משתמעת לשני פנים, עד כמה מופרכת העובדה שישנם תלמידים בישיבת 'תומכי תמימים' בלוד אשר מתחצפים למשפיע הדגול הגה"ח ר' שלמה חיים קסלמן ע"ה, ובנוסף לזה גדלה חוצפתם של אלו שהם מזלזלים וצוחקים מהמתפללים באריכות כפי הדרכת המשפיע.
הרקע למכתב, היא קבוצת בחורים בישיבת 'תומכי תמימים ליובאוויטש' בלוד שלא התבטלו כראוי להנהלת הישיבה והתחצפו בעזות מצח להוראת המשפיע הראשי של הישיבה – ר' שלמה חיים. טענתם הייתה שהם 'מקושרים' אמיתיים לרבי והם יודעים את פנימיות כוונתו, שרצונו בזמננו הוא הדגש על הפצת היהדות ו'מבצעים' וכאילו חלילה הרבי אינו דורש כעת להתפלל באריכות ולעסוק בעבודה פנימית ותיקון המידות, כפי הדרכת המשפיעים ורצון רבותינו נשיאנו. התוצאה של הדברים גם הייתה יחס זלזול לאלו שעוסקים ומשקיעים ב'עבודת התפילה', מתוך התבוננות בחסידות.
תשובתו הברורה של הרבי, גדושה בביטויים נדירים בחריפותם ולא שגרתיים כלל, שעניין אריכות התפילה נדרש ונחוץ בדורנו, ואלו שמזלזלים בזה הם 'מורדים' בדברי רבותינו נשיאנו.
לקריאת מכתבו המלא של הרבי:
שלום וברכה!
במענה למכתבו מר"ח [מראש חודש] תמוז. נבהלתי לקרות בו שישנם כאלו בהישיבה הק' [הקדושה] 'תומכי תמימים', שאינם נשמעים להוראות ודברי הרה"ח אי"א נו"נ [הרב החסיד איש ירא אלוקים נושא ונותן] בעל מידות רב פעלים ובעל מרץ הר"ר [הרב ר'] שלמה חיים שליט"א [קסלמן].
לא יאומן כי יסופר בכל ישיבה, ובפרט בישיבה הק' [הקדושה] 'תומכי תמימים' מיסודם ובהנהלתם של כ"ק [כבוד קדושת] אבותינו רבותינו, שהנהגתם האמורה היא ההיפך הגמור מדרישתם, ודברי נשיאי ישראל אשר קיימים הם לעד.
כן מובן שמבהיל מה שכותב, שיש צוחקים מהמתפללים באריכות, שהרי זוהי מרידה ר"ל [רחמנא ליצלן] נגד דברי רבינו הזקן בעל התניא והשו"ע [והשולחן ערוך], ודברי רבותינו נשיאנו אחריו ועד לנשיא דורנו זה כ"ק מו"ח [כבוד קדושת מורי וחמי] אדמו"ר.
ולרוב התמהון על כתבו דברים מוזרים כהאמור, נשלח המכתב על שם הנהלת הישיבה הק' [הקדושה] 'תומכי תמימים', שהם יראוהו הכתוב בו, ובאם אין יסוד להאמור, ישלחוהו תיכף חזרה. ולפלא גדול על גודל החושך וההעלם, שיש קס"ד להנ"ל [קא סלקא דעתך להנזכר לעיל].
ויהי רצון שיוסיף הוא הכותב בהתמדה ושקידה בלימוד התורה הנגלה והחסידות, וגם על חביריו ישפיע בכל האמור, וביחוד על ידי היותו דוגמא חי'[ה] בלימוד התורה קיום המצוות ועבודת התפילה.
המצפה לבשו"ט [לבשורות טובות]