ערלה אסורה גם בחו”ל, אלא שבמקום ספק אפשר להקל יותר בערלה בחוץ לארץ, ונפסק להלכה שאפילו בספק קרוב לודאי מקילים בחוץ לארץ, ורק ודאי ערלה אסורה באכילה בחוץ לארץ מהלכה למשה מסיני (שולחן ערוך יו”ד סי’ רצ”ד סעיף ט’).
בקשר לייבוא פירות מהארץ וחיובם בתו"מ. גם בחו"ל אמנם דעת החזון איש (דמאי, סימן טו סק"ד) שפירות שנגמרה מלאכתם בארץ, חייבים בתרומות ומעשרות גם אם יצאו לחו"ל. אולם דעת הגר"ע יוסף זצ"ל בשו"ת יביע אומר העשירי (חלק יורה דעה סימן מו) להקל בזה, שפירות וירקות שנגמרה מלאכתם בארץ ישראל על דעת להוציאם לחוץ לארץ, אם יצאו לחו"ל, פטורים מתרומות ומעשרות.
הוד
ב"ה
ומה עם בעיית הערלה של הלימון? (כמובן בארץ, אבל גם בחול מייבאים פירות מהארץ ואין לדעת..)
בנוסף מאיפה לנו לדעת האם הופרישו מהלימונים במלון מעשרות?
בארץ, אמנם רוב המלונות עם הכשר. השאלה היא האם ניתן לסמוך..
עדיף פשוט להוציא את הלימון, כמו שהרב אמר בסוף, לכתחילה..
ערלה אסורה גם בחו”ל, אלא שבמקום ספק אפשר להקל יותר בערלה בחוץ לארץ, ונפסק להלכה שאפילו בספק קרוב לודאי מקילים בחוץ לארץ, ורק ודאי ערלה אסורה באכילה בחוץ לארץ מהלכה למשה מסיני (שולחן ערוך יו”ד סי’ רצ”ד סעיף ט’).
בקשר לייבוא פירות מהארץ וחיובם בתו"מ. גם בחו"ל אמנם דעת החזון איש (דמאי, סימן טו סק"ד) שפירות שנגמרה מלאכתם בארץ, חייבים בתרומות ומעשרות גם אם יצאו לחו"ל. אולם דעת הגר"ע יוסף זצ"ל בשו"ת יביע אומר העשירי (חלק יורה דעה סימן מו) להקל בזה, שפירות וירקות שנגמרה מלאכתם בארץ ישראל על דעת להוציאם לחוץ לארץ, אם יצאו לחו"ל, פטורים מתרומות ומעשרות.
ב"ה
ומה עם בעיית הערלה של הלימון? (כמובן בארץ, אבל גם בחול מייבאים פירות מהארץ ואין לדעת..)
בנוסף מאיפה לנו לדעת האם הופרישו מהלימונים במלון מעשרות?
בארץ, אמנם רוב המלונות עם הכשר. השאלה היא האם ניתן לסמוך..
עדיף פשוט להוציא את הלימון, כמו שהרב אמר בסוף, לכתחילה..