• מהומות בקניה – השליח לא עוזב וממשיך פעילות

      צפיות
      127 וידאו

      מהומות בקניה – השליח לא עוזב וממשיך פעילות



      Error: Contact form not found.

      בתקופה האחרונה סוערת מדינת קניה שבמרכז אפריקה, סערה שגלשה להפגנות ומהומות ברחובות. הרקע לדברים הם הבחירות שאמורות להתקיים במדינה בעוד כשנה, כאשר האופוזיציה דורשת להחליף את ועדת הבחירות המקומית.

      מוקד ההפגנות הוא מול משרדי הועדה, הממוקמים מול בית הכנסת, כאשר מידי יום שני מגיעים למקום אלפי מפגינים הדורשים את התפטרות חברי הועדה.

      השבוע הענינים יצאו משליטה כאשר המפגינים ניסו לפרוץ אל הועדה, והמשטרה שנערכה במקום בכוחות גדולים פיזרו את המפגינים עם אמצעים לפיזור הפגנות.

      השליח במדינה הרב שמואל נוטיק היה עד להתרחשויות, כאשר חלק מהמפגינים שברחו מהשוטרים נמלטו אל תוך מתחם בית הכנסת, ובנוסף רימוני גז מדמיע פגעו במקום.

      פנינו אל הרב נוטיק שסיפר לנו על ההתרחשויות:

      "כשהגעתי לבית הכנסת בבוקר ראיתי התגודדות של אנשים ליד הכניסה ומשהו כבר היה נראה לי חשוד, התחלתי להתכונן לתפילה ובינתיים הגיעו אלי השוטרים המאבטחים את ביהכ"נ והודיעו לי שמומלץ לעזוב את בית הכנסת בהקדם כי בשעות הקרובות צפויות מהומות אלימות ומסוכנות ולא אוכל לצאת מביהכ"נ עד הערב.

      מה באמת עושים במצב כזה?

      הזדרזתי לסיים את התפילה כשברקע הצעקות מבחוץ הולכות ומתגברות ומידי פעם אחד השומרים ניגש אלי ומעדכן שמספרים בטלוויזיה (בשידור ישיר ממרחק של חמישים מטר מאיתנו) שראש האופוזיציה בעצמו בדרך למקום והמפגינים עלולים לנסות לפרוץ אל משרדי וועדת הבחירות, דבר שיגרור אלימות קשה מצד המשטרה במטרה להרגיע את המתפרעים.

      בסיום התפילה יצאתי החוצה לראות מה מתרחש, אבל כעבור מספר דקות היה נראה שמתחיל להיות ממש מסוכן, לקחתי אופנוע ועזבתי את המקום למקום בטוח יותר.

      איך ממשיכה הפעילות של בית חב"ד בזמני המהומות?

      המהומות הם בעיקר באזור ביהכ"נ מכיוון ששם נמצאים משרדי וועדת הבחירות, בית חב"ד נמצא בשכונת מגורים מרוחקת ממרכז העיר ושם לא מורגשות המהומות בשלבים אלו.

      אבל לא מסוכן לצאת לקניות ולסידורים? האם אנשים ממשיכים להגיע לבית חב"ד לשיעורים ופעילויות?

      כרגע המצב לא כל כך חמור כמו שזה נשמע, בשלב זה זמני ההפגנות ידועים וניתן להתעדכן לגביהן באמצעי התקשורת והן מתרחשות רק באזורים מסויימים, מה שמאפשר חיים סדירים בשאר חלקי העיר. לקראת הבחירות ואחריהן המהומות צפויות להתגבר ואז נצטרך להערך בהתאם. לא נפסיק את פעולות בית חב"ד בגלל המהומות וגם תפילות שבת בבית הכנסת מתקיימות בינתיים כסדרן. אנו מקווים לטוב. בעיר גרים מאות יהודים והפעילות בעיר חייבת להימשך.

      אם אפשר לשאול בעניין אחר, איך היתה הפעילות של פסח?

      לפני פסח קיימנו פעילות ילדים של אפיית מצות ולימוד על החג, הילדים נהנו מאד וקיבלו מצות מעשה ידיהם בשיטת אפייה אפריקאית ייחודית.

      בליל הסדר היו לנו כחמישים אורחים והמקום היה צפוף וכמעט ולא יכל להכיל את מספר המשתתפים, הגיעו אורחים מכל רחבי המדינה כולל כאלה שהיו צריכים לטוס או ליסוע עשר שעות ויותר.

      בסיום החג ערכנו סעודת משיח וחגיגת מימונה והגיעו למעלה ממאה איש (!) המשתתפים שמעו על האמונה ברבי שליט"א מלך המשיח ועל הציפייה להתגלותו המושלמת!

      כעת אנו מתכוננים לפעילות ל"ג בעומר ענקית, אמנם בניירובי לא ניתן לצעוד ברחובות מסיבות ביטחוניות אבל תערך תהלוכה במתחם סגור עם אבטחה משטרתית ואבטחה ישראלית.

      מה יש לך לומר לנו לסיום?

      השליחות פה לא פשוטה הן מבחינת יוקר המחיה, מדובר במקום שבו כמעט הכל יקר בעשרות אחוזים מארץ ישראל לדוגמה. והן מהבחינה הבטחונית, מכיוון שישנם פה ארגוני טרור ופשיעה מקומית רבה מה שכמעט ולא מאפשר להסתובב ברחובות (בעבר נשדדנו באלימות רבה) ובמיוחד בשנה שלפני בחירות שהמצב מחמיר, בפעם הקודמת שהיו טענות על זיוף בחירות המהומות הסתיימו בלמעלה מאלף הרוגים.

      אנו נמצאים בשליחות של הרבי שליט"א ובטוחים בכוחו של המשלח ולא חוששים משום דבר שיכול להפריע בדרך.

      תגיות:

      1. מעניין לראות את התשובה של הרבי בנידון

        אריה לייב
      2. אוהבים אתכם. תהיו חזקים בשליחות היחידה. קניה פוראוור…

        אנ"ש נתניה
      3. שמוליק. חזק ואמץ!
        תמשיך להכין את קניה לקראת ההתגלות של הרבי

        בהצלחה!

        קבוצה ס"ח
      4. מדהים לראות את המסירות נפש של השלוחים, מידי יום ביומו!!

        אשריכם!!!!!!!
      *רק תגובות מתאימות יתפרסמו