• יעלון פינה את שני הבתים שנרכשו בחברון

      צפיות
      90 וידאו

      יעלון פינה את שני הבתים שנרכשו בחברון



      Error: Contact form not found.

      ערוץ 7

      כוחות הביטחון פינו הבוקר (שישי) את 200 היהודים שנכנסו אתמול לשני בתים בחברון, לאחר שנרכשו מערבים בכסף מלא. הבניינים שנקראים "בית רחל" ו"בית לאה" נמצאים בין שכונת אברהם אבינו למערת המכפלה.

      בסביבת שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמרו אמש כי כדי לאכלס בית בחברון, יש צורך לפעול על פי החוק ולקבל אישור על עסקת הרכישה, אישור ביטחוני וכן אישור מהדרג מדיני. כל שלושת האישורים הללו לא ניתנו ועל כן הוחלט לפנות את המתיישבים החדשים.

      בתוך כך, חברי הכנסת אורן חזן, איוב קרא ובצלאל סמוטריץ' שיגרו מסר ברור לראש הממשלה בנימין נתניהו ולפיו אם יפונו שני הבתים בחברון, השלושה לא יראו את עצמם מחויבים למשמעת הקואליציונית עד אשר יוחזרו המתיישבים לבתיהם.

      סמוטריץ' אמר כי "פינוי המתיישבים בחברון הוא לכאורה 'עניין מקומי' אולם הוא מחייב מתיחת קו ברור שיבהיר שאיננו מוכנים לאפשר התנהלות קואליציונית שבמסגרתה שר הביטחון קובע לבדו את המדיניות ביהודה ושומרון ואנו נאלצים לקבל אותה ולהישאר למעשה חסרי השפעה.

      "אנחנו חלק מהקואליציה הזו ועל עמדתנו להישמע ולהילקח בחשבון. אתמול ברכו מרבית השרים וחברי הכנסת של המחנה הלאומי את מתיישבי חברון וקראו לשר הביטחון לאפשר את אכלוס הבתים. התעלמותו של שר הביטחון מיתר חברי הקואליציה מצטרפת להתעלמותו מעמדתנו גם בסגירת ענף תודעה יהודית ברבנות הצבאית ובסוגיות נוספות ולכך לא ניתן להסכים".

      שר הקליטה וירושלים, זאב אלקין (הליכוד) קרא לשר הביטחון יעלון להשיב את המתיישבים לבתיהם. "הבתים בחברון נקנו על ידם כדת וכדין", אמר אלקין, "זה זמן להילחם בטרור ולתמוך בחיזוק ההתיישבות ולא להילחם במתיישבים.

      "מי שמדבר בשם החוק והסדר מוזמן קודם כל לטפל באנשי הרשות הפלסטינית ובפעילי שמאל קיצוניים שמוציאים להורג פלסטינים שמעזים למכור אדמות או בתים ליהודים", הוסיף.

      במפלגת הבית היהודי הגיבו בחריפות לפינוי הבתים. "בעיצומו של גל טרור, שר הביטחון פועל בנחישות, ללא פשרות ובאטימות דווקא לזריקת יהודים מביתם. מדובר בחוסר אחריות, קיבעון מחשבתי והלהטת הרוחות כל ללא סיבה ברורה", נמסר.

      בבית היהודי מוסיפים, "את אותו להט ונחישות מוטב שיפנה שר הביטחון לטיפול בטרור הערבי ובבניה בלתי חוקית ברורה ביישובי המחבלים. את בדיקת מסמכי הרכישה ניתן לבצע גם ללא השלכת יהודים מביתם״.

      תגיות:

      *רק תגובות מתאימות יתפרסמו