• שמחה פרידמן בסינגל חדש

      צפיות
      965 וידאו

      שמחה פרידמן בסינגל חדש



      Error: Contact form not found.

      לאחר שכבש את תחנות הרדיו עם הלהיט "בקרוב (יתגדל)", מפתיע הזמר החסידי שמחה פרידמן עם סינגל חדש – "עבור מישהו אחר", בסגנון ישראלי וייחודי. שיר חורפי, שקט, סוחף, מרגש ומחמם.

      "עבור מישהו אחר" הוא הסינגל השני שיוצא לאור מתוך אלבום הבכורה של שמחה פרידמן, שהפעם גם הלחין את השיר בעצמו. את המילים כתבה אחותו, חנה פרידמן-אולמן.

      מילות השיר מדברות על הצורך של כל אדם להפסיק לרגע לחשוב על עצמו, לצאת לזמן-מה מהמעגל הבלתי פוסק של האנוכיות, ולהתפלל (לשם שינוי) – עבור מישהו אחר.

      המילים המיוחדות והנוגעות, היושבות על לחן מורכב ופשוט בבת אחת, הנגינה הרכה והעדינה של טובי הנגנים בארץ, בעיבוד המדוייק של יובל סטופל, יחד עם שירתו המלטפת והנעימה של פרידמן – כל אלו מתמזגים יחד להרמוניה קסומה ויוצרים את אחד השירים היפים שיצאו לאור במוזיקה החסידית-ישראלית.

      תגיות:

      1. מרגש, יפה מאוד

        מיכאל
      2. שיר מדהים מהטובים ביותר של שמחה פרידמן!

        ברנש
      3. שיר מופלא במיוחד ! כל הכבוד לך שמחה המותק!

        בן ציון
      4. מוזיקה מיוחדת ואמנותית

        ישראל
      5. "בהנוגע למה שכותב ע"ד ענין "תודעה ישראלית", וכבר אמרתי דעתי ובארתי' כמה פעמים כי סכנה היותר גדולה כרוכה במושגים שאינם מדוייקים כגון זה, ובפרט מושגים שלא מכבר הונהגו בלשון, וכיון אשר מרבית העתונים החוברות והספרים היוצאים לאור הם בידי אלו שלעת עתה אינם הולכים במסלול התורה והמצוה, הרי משתמשים במושגים אלה כדי לטשטש ולבלבל המוחות יותר ויותר, ולפעמים תכופות מנצלים אותם בתור מעבר מן הימין אל השמאל, על דרך תנועת הקונסרבטיבים ובכלל תנועות הפשרות שבדת המשמשות גשר בכיוון אחד, במדרון מלמעלה למטה ומהימין להשמאל, ולא שהצילו נפשות לדת ולתורה לא מיני' ולא מקצתי'. וכמו שראיתי בכמה מכתבי עתים ע"ד המושג הנ"ל "תודעה הישראלית", שכבר משתמשים בו בתור תחליף לכל קדשי עם ישראל, ומכניסים בענין זה מחשבות סרק שלא לבד שאין בהן תועלת להטבת הענינים שבין איש הישראלי לאלקי ישראל, אלא אפילו אין בהן תועלת להטבת היחסים שבין איש הישראלי לחברו.

        כתוב בספרים, אשר ברגעים האחרונים של הגלות יהי' החושך כפול ומכופל עד לדיוטא האחרונה וזהו עצמו סימן שהגענו לדיוטא האחרונה ועוד רגע ותתחיל הגאולה.

        וכוונתי בזה לההכרזה מקודש הידועה, אשר מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים, ומעולם לא השתמשו בציון וירושלים להגברת החושך והגלות כמו בשנים האחרונות ובחדשים האחרונים דווקא, ולא במובן המקום גרידא, אלא גם במובן המושג בניו-יורק ולפי ידיעותי גם במדינות אחרות שבחוץ לארץ משתמשים במושגים "ציון וירושלים" בכדי להרחיק בנ"י עוד יותר מעניני תורה ודבר ה'. וכנראה שגורלו של המושג "התודעה הישראלית" עלול להיות מעין זה באם לא יגבילו בהחלטיות מהו תוכנו ובאופן חד-משמעותי, וכן יגבילו גבולות באיזה שטח יביא תועלת ולאיזה שטח אין לו כל שייכות, ובאיזה שטח הריהו סכנה לקיום הנפש האלקית שהיא עצמותו וחיותו של כל אחד ואחת מבני ישראל בכל המקומות ובכל הזמנים.

        תקותי שלא יקפיד על הבטויים הנ"ל, כי בהתבוננות אפילו קלה נוכחים לדעת שאינם מספיקים כלל בערך רציניות הדברים ובפרט בהתחשב עם כמה מאמרים שהופיעו לאחרונה בדפוס ושכוונתם גלוי' שזהו הענין דרחמנא ליבא בעי ואין צורך ר"ל בתורת משה שנתנה מסיני ובהוראותי' בחיי האדם, כי ישנו ענין כללי לעם ישראל, ושבאחרית הימים יהי' ג"כ אוניברסלי לכל העמים והוא "התודעה הישראלית". סתומים וחתומים פרטי' לעת עתה אבל כנראה אינם מכבידים על האדם בעניני מצות עשה או בעניני מצות ל"ת וד"ל.

        אבל כיון שהובטחנו שברגעים אחרונים של הגלות, הנה יתבררו ויתלבנו ויצרפו כו', יש לקוות שגם מושג מטושטש זה יתלבן ויצרף, ויפה שעה אחת קודם…."

        כשכותבים 'סגנון ישראלי' צריך לזכור!!
      *רק תגובות מתאימות יתפרסמו