• נמשך קמפיין ההצלה למשפחת גורודצקי

      צפיות
      9715 וידאו

      נמשך קמפיין ההצלה למשפחת גורודצקי



      Error: Contact form not found.

      הסיפור של אורה ואשי גורודצקי מתחיל במצב רפואי קשה וממשיך בבירוקרטיה נפתלת ומורכבת. לבני הזוג שעלו מאוקראינה ומתגוררים בלוד, שישה ילדים, מתוכם שתי בנות נכות עקב מחלה נדירה במיוחד (בעולם כולו רק 15 בני אדם חולים בה כיום!!). מאז שעלו לארץ לפני כעשור הם מתגוררים בדירה קטנה וצפופה בלוד. בדירה זו נולדה בתם הבכורה – הסובלת מלידתה ממחלה קשה, ואחריה עוד 5 ילדים. גם בתם השלישית סובלת מאותה מחלה.

      אל ההתמודדות עם הנכויות, המצב הרפואי הקשה והקשיים הכלכליים, נוספת ההתמודדות עם הצפיפות הבלתי נסבלת בביתם. ההתניידות באמצעות כסאות גלגלים בבית כה קטן וצר הופכת את החיים לעינוי מתמשך.

      לאורך כל השנים ניסו אורה ובעלה להשיג מימון מהמדינה לרכישת דירה, אך העלו חרס. בתקופה האחרונה צצה בעיה חדשה: בעל הדירה הנוכחית מעוניין להרוס אותה, מה שאומר שהמשפחה תיאלץ לעזוב בקרוב את ביתה.

      הטיפול הממושך בילדים וההתמודדות עם השגרה הקשה גרמו לאם המשפחה, אורה, לקרוס ולחלות בעצמה. כיום, לאחר מספר אשפוזים, היא עצמה מתקשה בביצוע פעולות שונות בבית ונזקקת לעזרה. במהלך האשפוז האחרון של אורה הגיע סוף סוף האישור המיוחל – כשהוא מוגבל בזמן ומחייב פעולה מהירה. סכום המענק הינו משמעותי אך אינו יאפשר רכישת בית, שלא לדבר על ציוד התניידות, רכישת תרופות וסיוע רפואי, מימון עזרה סיעודית ועוד.

      כיום עומדת המשפחה בפני מצב בלתי אפשרי: מימון חלקי שעומד להתפוגג, חרב פינוי המרחפת מעל לראשם וחוסר יכולת כמעט לתפקד ולקדם את השיפור המיוחל.

      לאור המצב הושק קמפיין חירום להצלת המשפחה. תחת הסיסמה "בעת צרה דרוש לב רחב" נקרא הציבור לעשות ככל יכולתו ואף מעבר לכך כדי לנצל את חלון הזמן הקריטי שעומד להסתיים. בני המשפחה שולחים בקשה נרגשת לציבור הרחב: "אנא, עזרו לנו לשפר ולו במעט את מצבנו! ההתמודדות עם המחלות הקשות בבית כה קטן היא על גבול הבלתי אפשרית. באו מים עד נפש!"

      כיהודים, אסור לנו לעמוד מנגד. אנו צריכים לתת לילדות המיוחדות האלה סוף מעט יותר אופטימי!!!

      ניתן לתרום למשפחה בדף הקמפיין באתר שקל הקודש >>

      אין אפשרות להגיב לכתבה זו.